Filtr polifenolowy - wspaniała broń przeciwko alergenom?

Filtr polifenolowy - wspaniała broń przeciwko alergenom?

Filtry polifenolowe są znacznie droższe od filtrów kabinowych z węglem aktywnym - jednakże oczekuje się od nich zatrzymywania ponad 90 procent wszystkich alergenów.

Warto więc wydać więcej pieniędzy? Czy te filtry spełniają pokładane w nich oczekiwania?

Polifenole to wtórne substancje roślinne - związki aromatyczne, występujące w przyrodzie np. w winogronach, granatach, miłorzębie czy herbacie. Działają one przeciwzapalnie i antykarcynogennie, redukują odkładanie się tłuszczu w naczyniach krwionośnych oraz obniżają ryzyko zachorowania na Alzheimera. Polifenole są więc prawdziwie uniwersalnymi środkami do ochrony przed wszelkiego rodzaju chorobami.

Od niedawna dostępne są także filtry kabinowe, powleczone specjalną warstwą polifenolu. Ma ona zapobiegać rozwijaniu się mikroorganizmów i uniemożliwiać dostawaniu się alergenów do kabiny. Czy warto dla zdrowia postawić na te filtry? Czy też producenci opierają się na dobrej opinii o polifenolach, aby sprowokować nabywców do głębszego sięgnięcia do portfela?

Aby móc odpowiedzieć na te pytania, należy najpierw wyjaśnić, czym są alergeny: dzielą się one na trzy grupy. Alergeny reaktywne, np. roztocza kurzu domowego mogą powodować podrażnienie błon śluzowych. Alergeny kontaktowe, np. chrom czy nikiel, mogą powodować wysypki skórne. Natomiast aeroalergeny - ich przykładami mogą być pyłki brzozy, zarodniki grzybów czy opary z tworzyw sztucznych - mogą wywoływać ataki duszności. Przeważnie alergeny nie mają szczególnego oddziaływania na ludzi, jednakże u niektórych z nas wywołują alergie.

Filtry polifenolowe mogą być więc celowym rozwiązaniem dla alergików lub osób pragnących zapobiec alergii.

Informacje o firmie MAHLE
Koncern MAHLE jest wiodącym światowym producentem oraz partnerem konstrukcyjnym podzespołów i systemów do silników spalinowych i ich urządzeń peryferyjnych oraz do klimatyzacji pojazdów i chłodzenia silników. W 2014 roku w 140 zakładach produkcyjnych oraz w dziesięciu wielkich centrach badawczo-rozwojowych około 64 000 pracowników wygeneruje planowane obroty na poziomie prawie dziesięciu miliardów euro.

Informacje o MAHLE Aftermarket
Pion przedsiębiorstwa MAHLE Aftermarket, wyspecjalizowany w zakresie części zamiennych, wykorzystuje know-how z produkcji seryjnej wyposażenia OEM do produkcji części na motoryzacyjny rynek wtórny. Pion ten dostarcza swoje produkty o jakości OEM partnerom handlowym, warsztatom i zakładom naprawy silników - poczynając od części silników i filtrów poprzez podzespoły układów wyposażenia silnika aż po podzespoły układów chłodzenia silnika. Asortyment produktów rozszerza nowy pion urządzeń do serwisowania klimatyzacji, bogata oferta serwisowa oraz indywidualne oferty szkoleniowe.

MAHLE Aftermarket posiada liczne centra logistyczne i lokalne oddziały w 23 lokalizacjach oraz biura sprzedaży na całym świecie i zatrudnia około 1 670 pracowników. W roku 2013 obroty tego pionu wyniosły 805 milionów euro.

Więcej: http://www.mahle-aftermarket.com


4trucks.pl / MAHLE