Opony Marathon +  od Goodyeara

Opony Marathon + od Goodyeara

Wprowadzenie Goodyear Marathon +, nowej linii opon do pojazdów ciężarowych, oznacza redukcję kosztów operacyjnych związanych z użytkowaniem aut - w porównaniu do opon poprzedniej generacji  i produktów konkurencji . Opony do przewozów długodystansowych Goodyear Marathon LHS II + i LHD II + na oś sterującą i napędową oferują najniższy opór toczenia wśród opon Goodyeara przeznaczonych do pojazdów ciężarowych, a także lepszą przyczepność na mokrej nawierzchni niż opony innych producentów, bez pogorszenia ich żywotności. Opór toczenia produktów z linii Marathon + jest o 7 proc. niższy niż w modelach poprzedniej generacji - Marathon LHS II i LHD II. Oznacza to jeszcze mniejsze zużycie paliwa i niższą emisję spalin.

Testy przeprowadzone przez TÜV Süd Automotive2 porównujące sprawność nowych opon Marathon + z trzema najważniejszymi konkurentkami wykazały wyróżniające się parametry pod względem niskiego oporu toczenia i skutecznego hamowania na mokrej nawierzchni. Postęp ten był możliwy głównie dzięki zastosowaniu nowego, innowacyjnego dodatku do mieszanki bieżnika: Silefex.  Jak wynika z raportu TÜV Süd Automotive 76246887-1 porównującego opory toczenia opon na oś sterującą i napędową w rozmiarze 315/70R22.5 oraz opon na osie wleczone - rozmiar 385/65R22.5 - zestaw opon Goodyear złożony z Marathon LHS II + na oś sterującą, Marathon LHD II + na oś napędową i Marathon LHT II na oś wleczoną był od 3 do 19 proc. lepszy niż produkty konkurencji. W jednym przypadku opona Marathon LHD II + była porównywalna z konkurencją, a w pozostałych przypadkach lepsza nawet o 16 proc. Opona na oś wleczoną Marathon LHT II uzyskała wyniki od 12 do 28 proc. lepsze niż inne produkty.

Raport TÜV Süd Automotive nr 76246886-1 dotyczył przyczepności na mokrej nawierzchni z zastosowaniem opon na oś sterującą Goodyear Marathon LHS II + i opon na oś napędową Marathon LHD II +. Wyniki testów przyczepności na mokrej nawierzchni wykazały, że pod względem drogi hamowania zestaw opon Goodyear był w każdym przypadku lepszy niż opony konkurencji, a w jednym przypadku uzyskał wynik krótszy o 0,9 m. Średnie wyniki zestawu opon Goodyear  w zakresie hamowania na mokrym asfalcie były o 2 proc. lepsze niż konkurencyjnych opon.

Koszty paliwa stanowią nawet 34,9 proc. łącznych kosztów użytkowania pojazdu.  Na drugim miejscu są koszty pracy kierowcy, wynoszące 27,1 proc. Koszt opon to zaledwie 2,4 proc. , dlatego firma Goodyear skupia się na technologiach, które zmniejszają zużycie paliwa. W pracach badawczo-rozwojowych ukierunkowanych na podnoszenie efektywności paliwowej opon, Goodyear równocześnie kładzie ogromny nacisk na poprawianie przebiegów opon i ich przyczepności na mokrej nawierzchni.

Opony z linii Marathon + cechuje również znakomita przyczepność na mokrej nawierzchni. Silefex opracowano w Centrum Innowacji Goodyear w Luksemburgu. W jego skład wchodzi zoptymalizowana mieszanka wypełniaczy krzemionkowych oraz naturalnej gumy wysokiej jakości. Oprócz poprawy w zakresie oporów toczenia, niektóre rozmiary nowych opon Marathon LHS II + na oś sterującą wyróżniają się lepszą nośnością, która umożliwia zwiększenie ładowności pojazdu. Goodyear Marathon LHS II + i LHD II +, zastępujące modele Goodyear Marathon LHS II i LHD II, wyznaczają nowe standardy w dziedzinie osiągów opon, szczególnie w zakresie oporów toczenia, co skutkuje zmniejszeniem zużycia paliwa i emisji spalin. Użycie opon Marathon LHS II +, LHD II + i LHT II + może zmniejszyć zużycie paliwa o 1 proc. Dzięki temu, w przypadku zespołu ciągnika z przyczepą spalającego  32 l/100 km, przy cenie paliwa 1,20 euro /1 litr i rocznym przebiegu 120 tys. km, oszczędność wyniesie 500 euro rocznie na pojazd, przy zmniejszeniu emisji CO2 o 1000 kg.

Nad rozwojem nowych opon Marathon + Goodyear ściśle współpracował z działem pojazdów ciężarowych Mercedes-Benz. Próby nowych opon, w tym testy zużycia  oraz zachowania na mokrej nawierzchni, przeprowadził dział Mercedes-Benz Trucks, potwierdzając właściwości nowych opon, oznaczonych teraz jako Marathon LHS II + i Marathon LHD II +. Aby mieć pewność, że uzyskiwane wyniki są poprawne  i możliwe do utrzymania przez cały okres eksploatacji opon, w próbach terenowych wzięło udział kilka flot. Testy prowadzono przez 18 miesięcy na ciężarówkach Mercedes-Benz Actros 1844 i 1841, obsługujących długodystansowe przewozy komercyjne.  Goodyear oferuje obecnie linię opon Marathon + wszystkim największym producentom pojazdów ciężarowych prezentując zalety tego ogumienia. Producenci ciężarówek dowiadują się jakie korzyści może przynieść zastosowanie nowych opon Goodyear jako pierwszego wyposażenia ich pojazdów ciężarowych.

Źródło: Goodyear Dunlop Tires Polska

 

Przeczytaj też:
POLOmarket inwestuje w Mercedesy Sieć POLOmarket realizuje kolejną ważną inwestycję w logistykę, finalizując zakup 13 ciągników siodłowych Mercedes-Benz oraz trzech pojazdów z zabudową chłodniczą za blisko 1,5 mln euro.
Daimler Truck Polska nagradza najlepsze firmy w swojej sieci dealersko-serwisowej Grupa Wróbel ponownie okazała się zwycięzcą w kategorii Dealer Roku. Najlepszym serwisem została firma BTC Czapka ze Skoczowa. 
Pojazdy użytkowe po pierwszym kwartale 2024 r. To już siódmy miesiąc spadku na rynku pojazdów użytkowych we wszystkich grupach: ciągniki samochodowe obniżyły się o blisko 19%, podwozia samochodowe i nieliczne samochody specjalne o 21%.
Mercedes-Benz Actros L z futurystyczną kabiną ProCabin już w sprzedaży Od kwietnia 2024 r. można składać zamówienia na nowego Actrosa L, który wejdzie do produkcji w grudniu bieżącego roku.
Używane Renault Trucks z gwarancją do 240 tys km Dzięki T Red, który doskonale ilustruje podejście do gospodarki o obiegu zamkniętym, producent kładzie nacisk zarówno na pojazdy używane, jak i na ponowne wykorzystanie użytych części.
RP-Trans nowym autoryzowanym punktem serwisowym Ford Trucks Polska Ford Trucks Polska otwiera piętnasty autoryzowany serwis pojazdów ciężarowych.
Słaby luty w pojazdach użytkowych Producenci pojazdów ciężarowych odnotowali kolejny spadek sprzedaży nowych ciężarówek.
FORD TRUCKS F-LINE następca serii Cargo Ford Trucks w oparciu o analizę zapotrzebowania rynku, wymagań klientów oraz regulacji prawnych na rynkach europejskich, nieustannie wprowadzania zmiany w swoich pojazdach.
Tytuł Dealer Roku DAF 2024 otrzymał serwis z Rzeszowa DAF Trucks Polska już od 13 lat nagradza czołowych dealerów marki w Polsce. W tym roku najlepszymi wynikami we wszystkich kluczowych aspektach działalności może pochwalić się oddział Grupy Wanicki z Trzciany pod Rzeszowem.