Nowy Fiat Ducato

Nowy Fiat Ducato

Nowy Fiat Ducato to najnowsza odsłona bestsellera, który przez 33 lata, przez 5 generacji, udowadnia, że jest najlepszym kompanem w podróży i partnerem w pracy dla ponad 2,6 miliona Klientów, którzy zdecydowali się na jego zakup od 1981 roku.

Aby zachować pozycję lidera, pojazd ten wyposażono w szereg nowych rozwiązań spełniających potrzeby Klientów - za sprawą nowoczesnej technologii, większej efektywności, a co za tym idzie, większego zysku dla jego użytkowników.

Sprzedaż Ducato koncentrowała się początkowo na regionie EMEA, ale z czasem poszerzyła granice europejskie docierając do Rosji, Ameryki Łacińskiej, Bliskiego Wschodu i Australii. Obecnie sieć sprzedaży Fiata Ducato obejmuje ponad 80 państw na całym świecie wraz z Ameryką Północną, gdzie od ubiegłego roku oferowany jest z powodzeniem przez markę RAM pod nazwą "PROMASTER". Stąd też Fiat Ducato jest pojazdem prawdziwie "światowym", którego szósta już z kolei generacja pociągnie za sobą dalszy rozwój Fiat Chrysler Automobiles w sektorze lekkich samochodów dostawczych.

Nowy styl nadwozia jest wynikiem nowoczesnego wzornictwa, który wraz z koncepcją prawdziwego lekkiego samochodu dostawczego daje nieodparte poczucie dynamizmu, bezpieczeństwa, jakości i wytrzymałości. Nowy model Fiat Professional stanowi rozwinięcie koncepcji "wzornictwa powiązanego z funkcjonalnością", która jest cechą charakterystyczną tego modelu. Nowe elementy wyposażenia obejmują możliwość indywidualizacji wyglądu pojazdu z wykorzystaniem dwóch kolorów przedniego grilla, ozdobnej listwy zderzaka, nowych reflektorów ze światłami do jazdy dziennej - DRL (dostępnym opcjonalnie w technologii LED), a także nowych, 16-calowych kół ze stopu aluminium. Wysoko zamocowane reflektory i 4-częściowy zderzak to metoda redukcji potencjalnych kosztów naprawy po kolizji, nowa konstrukcja maski zmniejsza koszty serwisowania i polepsza dostęp do komory silnikowej.

Nowy Ducato oferuje trzy wersje wykończenia wnętrza - Classic, Techno i Lounge - o rosnącym poziomie wyrafinowania i elegancji, wyposażone w nowe siedzenia pokryte nieplamiącym się materiałem tapicerki i zapewniające najwyższy w swojej klasie komfort jazdy oraz nowy uchwyt na kubek wbudowany w konsolę centralną. Nowy Ducato jest również pierwszym pojazdem w swojej klasie oferującym fabrycznie montowany uniwersalny uchwyt do urządzeń mobilnych pośrodku deski rozdzielczej na takie urządzenia jak smartfony, tablety, a także papierowe notatniki.

W oparciu o spuściznę technologiczną Fiat Professional i doświadczenia z eksploatacji Ducato na całym świecie, podwyższono niezawodność użytkowania, z których Fiat Ducato jest i tak dobrze znany. Ducato w większym niż dotąd stopniu odpowiada na potrzeby globalnego rynku i potrafi sprostać coraz ostrzejszym wyzwaniom eksploatacyjnym. Jest to zasługa zwiększonej wytrzymałości i niezawodności pojazdu w efekcie wzmocnienia konstrukcji nadwozia i drzwi, zwiększenia komfortu jazdy, zastosowania trwalszego i wydajniejszego układu hamulcowego, układu zawieszenia i sprzęgła o wydłużonej żywotności oraz nowego, o wysokiej jakości białego lakieru nadwozia zachowującego nieskazitelną barwę w dłuższym okresie czasu.

W odpowiedzi na oczekiwania ze strony użytkowników, Nowy Ducato "robi kolejny krok do przodu" również pod względem oszczędności paliwa i kosztów użytkowania - za sprawą wdrożenia długofalowej strategii ogólnego polepszenia osiągów. Dzięki zastosowaniu nowych materiałów i komponentów, udało się zredukować masę własnej o 20 kg (w wersjach podwozia do zabudowy) pomimo wzrostu ciężaru wynikającego ze wzmocnień nadwozia. Tylne zawieszenie z materiałów kompozytowych (oferowane w tej kategorii pojazdów wyłącznie w Nowym Ducato) pozwala na dalszą redukcję masy własnej o kolejne 15 kg.

Zmniejszona masa własna pojazdu oznacza również obniżenie zużycia paliwa i emisji CO2, niezależnie od silnika. Sprzyja temu zastosowanie rozwiązań przyjaznych dla środowiska, jak np. opon o obniżonych oporach toczenia, oleju silnikowego o niskiej lepkości oraz pierścieni tłokowych o niskim współczynniku tarcia.

Gama nowych silników z serii MultiJet (Euro 5+) to potwierdzenie sprawdzonej strategii Fiat Professional opartej na zasadzie "optymalny wybór silnika" ("one mission-one engine"). Jako przykład downsizingu, jednostka 2.0 MultiJet o mocy 115 KM i maksymalnym momencie obrotowym 280 Nm (5-biegowa skrzynia przekładniowa) wyróżnia się niskim zużyciem paliwa i doskonałymi osiągami, zwłaszcza w ruchu miejskim. Kolejnym silnikiem jest 2.3 MultiJet o mocy 130 koni i maksymalnym momencie obrotowym 320 Nm (skrzynia 6-biegowa), idealne rozwiązanie w zróżnicowanych warunkach: zwinny w mieście, efektywny na długich dystansach, a to dzięki pokaźnemu momentowi przy niskich obrotach. Warto podkreślić, że silnik 2.3 MultiJet ECO o mocy 130 KM (elektronicznie ograniczony do maksymalnej prędkości 90 km/h) odznacza się niezwykłą wprost wartością emisji 153 g/CO2 i spalaniem na poziomie 5.8 l/100 km w cyklu mieszanym.

Trzecim z serii MultiJet jest silnik o pojemności 2,3 litra i mocy 150 KM, momencie obrotowym 350 Nm (skrzynia 6-stopniowa) - najlepszy w swojej klasie, dzięki niskiemu zużyciu paliwa oraz wysokim osiągom w połączeniu z niewielką małą masą własną, a więc idealny dla wymagających zastosowań. Najmocniejszym z silników serii MultiJet jest 180-konna jednostka o pojemności 3 litrów i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm (skrzynia 6-stopniowa), która zadowoli zarówno profesjonalistów preferujących moc i przyspieszenie, jak również firm zabudowujących, które robią ciężkie zabudowy, jak np. kamper. Wkrótce po premierze Nowego Ducato dostępna będzie 3-litrowa, dwupaliwowa wersja silnika MultiJet Natural Power na metan/benzynę (Euro 6) o mocy 140 KM i maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm.

Aby w dalszym stopniu ograniczyć zużycie paliwa, Nowy Ducato oferuje również trzy inne technologie: zautomatyzowaną skrzynię biegów Comfort-Matic (dostępną dla silników o pojemności 2,3 i 3 litrów), która zapewnia oszczędność zużycia paliwa do 5% oraz podwyższony komfort prowadzenia; funkcję Start&Stop, która pozwala zredukować zużycie paliwa do 15% w cyklu miejskim (dostępna dla silników 2.3 MultiJet o mocy 130 i 150 koni); oraz wskaźnik zmiany biegów Gear Shift Indicator, pomagający zoptymalizować styl prowadzenia pojazdu, sugerując załączenie właściwego biegu i tym samym zmniejszając zużycie paliwa.

Dzięki wytrzymałości, trwałości i wynikającemu z nich wzrostowi wartości rezydualnej pojazdu - w połączeniu z efektywnością oraz obniżeniem kosztów obsługi i części zamiennych - Nowy Ducato odznacza się zaliczanymi do najniższych w swojej klasie kosztami użytkowania, co stanowi znaczący krok w kierunku optymalizacji "Całkowitego Kosztu Użytkowania", tzn. ogólnego kosztu eksploatacji pomiędzy zakupem a sprzedażą pojazdu.

Nowy Ducato pokazuje również swoje walory pod względem zastosowania zaawansowanych technologii bezpieczeństwa i wspomagania jazdy oraz systemów multimedialnych. Wszystkie wersje wyposażone są standardowo w system elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESC). Został on ulepszony o system zapobiegania dachowaniu na wypadek przemieszczenia się ładunku współpracujący z systemem kontroli ładunku (LAC), asystentem ruszania pod górę Hill Holder, systemem antypoślizgowym (ASR) oraz elektronicznym systemem awaryjnego hamowania (EBA).

W celu zapewnienia lepszej manewrowości i polepszenia komfortu jazdy, dla wersji silnikowych MultiJet 2,3 i 3,0 oferowane jest seryjnie wspomaganie kierownicy Servotronic (EVO). Opcjonalnie dostępne są dodatkowe systemy wspomagania jazdy, m.in. Traction+ (wraz z asystentem zjazdu ze wzniesienia (Hill Descent Control), systemem ostrzegania przed zmianą pasa ruchu (Lane Departure Control) i systemem automatycznego rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition).

Ulepszeniu uległy również systemy multimedialne, m.in. w postaci szerszej oferty radioodbiorników MP3 z technologią Bluetooth. Oprócz radia podstawowego, dostępny jest system Uconnect z 5-calowym ekranem dotykowym, kamerą cofania i systemem nawigacji. Każde radio może być opcjonalnie wyposażone w cyfrowy tuner radiowy (DAB).

Fiat Professional oferuje najszerszą na rynku gamę pojazdów o napędzie na przednie koła pod kątem potrzeb szerokiej Klienteli, m.in.: profesjonalnych usługodawców, właścicieli firm, operatorów flotowych, przedsiębiorstw transportowych i przewozów osobowych, firm zajmujących się zabudową specjalistyczną czy amatorów kamperów. Tak więc poprzez kombinacje różnych wersji nadwozia, silników i mechaniki istnieje niemal 10 000 wariantów pojazdów dostawczych, minibusów i podwozi do zabudowy. Do wyboru jest osiem różnych pojemności wersji furgonów - od 8 do 17 metrów sześciennych - o wiodących parametrach w swojej kategorii. Nowy Fiat Ducato dostępny jest w 4 długościach i 3 wysokościach dla furgonów oraz 6 długościach podwozia pod zabudowę.

Nowością jest najwyższa dopuszczalna masa całkowita Ducato w kategorii pojazdów wyposażonych w tylną oś z pojedynczymi kołami (w odróżnieniu od bliźniaczych) - wartość ta to 4,4 tony dla wersji kamper i 4,25 tony dla Maxi - najwyższe dopuszczalne obciążenie na przednią oś (do 2100 kg) i tylną oś (podwyższone do 2500 kg) oraz rekordowa ładowność użytkowa (do 2,1 tony dla wersji furgon).

Gama Nowego Ducato obejmuje ponadto nowe wersje wywrotki trójstronnej i siedmioosobowej brygadówki, a także nowe wyposażenie opcjonalne, m.in. stały lub wypinany hak holowniczy i ułatwiający załadunek stopień wejściowy, pozwalający jeszcze bardziej obniżyć próg załadunkowy.

Ducato ponownie potwierdza swą pozycję lidera w ekskluzywnym segmencie kamperów. Nowe rozwiązania - m.in. obrotowy fotel kapitański kierowcy jako element wyrafinowanego stylu, nowe wzmocnione zawieszenie oraz specjalistyczne wersje tworzą kolejne 600 potencjalnych kombinacji (dostępnych tylko dla firm produkujących kampery) , pod kątem specyficznych wymagań Klienteli tego segmentu pojazdów. Wynikiem tego jest fakt, że aż trzy z czterech kamperów sprzedawanych w Europie noszą logo Fiat Ducato.


4trucks.pl / Fiat Auto Poland SA

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL