Mieszkańcy chcą obwodnicy i blokują DK-61

Mieszkańcy chcą obwodnicy i blokują DK-61

Już drugi raz w tym roku odbyły się protesty mieszkańców Ostrołęki, domagających się budowy obwodnicy miasta.

W poniedziałek protestujący blokowali ruch na rondzie łączącym drogi krajowe nr 53 i 61, zapowiadają kontynuowanie akcji dziesiątego dnia każdego miesiąca - informuje "Polskie Radio".

W blokadzie wzięło udział kilkadziesiąt osób, którzy wolnym tempem przechodzili przez przejście dla pieszych. Co jakiś czas przepuszczano oczekujące samochody. Policja nie odnotowała żadnych incydentów. Protestujący chcą zwrócić uwagę na konieczność budowy obwodnicy.

"Blokada ulicy dla obwodnicy"
Utrudnienia dotyczyły kierowców poruszających się trasą Warszawa - Ostrołęka - Łomża oraz Warszawa - Ostrołęka - Olsztyn. Dla kierowców na czas akcji policja przygotowała objazdy: w Różanie pojazdy jadące w stronę Białegostoku kierowane były na Ostrów Mazowiecką, a jadący w kierunku Olsztyna - przez Przasnysz.

Organizatorem blokady był działający od końca ub. roku Społeczny Komitet Protestacyjny. Protestujący wznosili hasła: "Obwodnica Ostrołęki - teraz albo nigdy 2014-2020", "Chcemy obwodnicy zamiast obietnicy", "Blokada ulicy dla obwodnicy".

31 tys. pojazdów w ciągu doby
Jesienią 2013 władze samorządowe Ostrołęki otrzymały informacje z Ministerstwa Transportu, że planów budowy obwodnicy miasta nie ma w rządowym programie budowy dróg krajowych, co oznacza, iż inwestycja nie ma zapewnionego finansowania.

Tymczasem władze samorządowe miasta i powiatu ostrołęckiego zwracają uwagę na stały wzrost ruchu ciężarowego i osobowego przez centrum. W Ostrołęce krzyżują się drogi krajowe nr 53 (Olsztyn - Ostrołęka) oraz nr 61 (Warszawa - Augustów), którymi odbywa się ruch tranzytowy z Europy Zachodniej na Wschód oraz ruch turystyczny z Warszawy na Mazury. Według wyliczeń przedstawionych Ministerstwu Transportu przez samorządowców, drogą nr 61 przejeżdża przez miasto dziennie ok. 20 tys. pojazdów, z czego średnio 15 proc. stanowią ciężarówki. Według tych danych, przez rondo, gdzie w poniedziałek odbył się protest, przejeżdża ponad 31 tys. pojazdów w ciągu doby.


4trucks.pl / rynekinfrastruktury.pl

Przeczytaj też:
POLOmarket inwestuje w Mercedesy Sieć POLOmarket realizuje kolejną ważną inwestycję w logistykę, finalizując zakup 13 ciągników siodłowych Mercedes-Benz oraz trzech pojazdów z zabudową chłodniczą za blisko 1,5 mln euro.
Daimler Truck Polska nagradza najlepsze firmy w swojej sieci dealersko-serwisowej Grupa Wróbel ponownie okazała się zwycięzcą w kategorii Dealer Roku. Najlepszym serwisem została firma BTC Czapka ze Skoczowa. 
Pojazdy użytkowe po pierwszym kwartale 2024 r. To już siódmy miesiąc spadku na rynku pojazdów użytkowych we wszystkich grupach: ciągniki samochodowe obniżyły się o blisko 19%, podwozia samochodowe i nieliczne samochody specjalne o 21%.
Mercedes-Benz Actros L z futurystyczną kabiną ProCabin już w sprzedaży Od kwietnia 2024 r. można składać zamówienia na nowego Actrosa L, który wejdzie do produkcji w grudniu bieżącego roku.
Używane Renault Trucks z gwarancją do 240 tys km Dzięki T Red, który doskonale ilustruje podejście do gospodarki o obiegu zamkniętym, producent kładzie nacisk zarówno na pojazdy używane, jak i na ponowne wykorzystanie użytych części.
RP-Trans nowym autoryzowanym punktem serwisowym Ford Trucks Polska Ford Trucks Polska otwiera piętnasty autoryzowany serwis pojazdów ciężarowych.
Słaby luty w pojazdach użytkowych Producenci pojazdów ciężarowych odnotowali kolejny spadek sprzedaży nowych ciężarówek.
FORD TRUCKS F-LINE następca serii Cargo Ford Trucks w oparciu o analizę zapotrzebowania rynku, wymagań klientów oraz regulacji prawnych na rynkach europejskich, nieustannie wprowadzania zmiany w swoich pojazdach.
Tytuł Dealer Roku DAF 2024 otrzymał serwis z Rzeszowa DAF Trucks Polska już od 13 lat nagradza czołowych dealerów marki w Polsce. W tym roku najlepszymi wynikami we wszystkich kluczowych aspektach działalności może pochwalić się oddział Grupy Wanicki z Trzciany pod Rzeszowem.