Sukces Volvo FMX w segmencie budowlanym

Sukces Volvo FMX w segmencie budowlanym
volvo_fmx
Volvo FMX znacząco zmieniło obraz rynku pojazdów budowlanych. Od jego premiery w kwietniu ubiegłego roku sprzedano blisko 5000 sztuk tego modelu. Obecnie nowy pojazd budowlany pokazuje, na co go stać w najbardziej ekstremalnych warunkach roboczych w Europie.

Na granicy Szwajcarii z Włochami powstaje najdłuższy na świecie tunel. Po ukończeniu budowy będzie miał długość 57 km. To tutaj Danni pokonuje swoim Volvo FMX drogi o nachyleniu do 22 proc. Jest on przewidziany tylko dla ruchu kolejowego, będzie ważnym elementem łańcucha transportowego, łączącego sieci kolejowe północnej i południowej Europy oraz duże porty morskie Rotterdam i Genuę. Jego budowę rozpoczęto pod koniec lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku, zaś oddanie do użytku zaplanowano na 2017 r. Codziennie pojedzie nim 300 szybkich pociągów.

Drążony on  jest w poprzek góry w tempie do 25 m dziennie. Jednym z największych wyzwań w tym projekcie jest usunięcie 13,3 mln m3  urobku skalnego , którego część tego  jest wywożona z tunelu i składowana w formie tarasów, które później nadadzą górze nowy kształt, harmonizujący z otaczającym alpejskim krajobrazem. Podczas budowy najdłuższego, 20 km odcinka tunelu, między Ramorino, a Vezia, transport urobku powierzono doświadczonej firmie Beffa Trasporti.  Przy realizacji tego zadania firma wykorzystuje całą własną flotę, liczącą 22 samochody ciężarowe Volvo, a także pojazdy podwykonawców. Na tym właśnie odcinku Volvo FMX (6X4) pokazuje, na co je stać.

Pojazdy budowlane Volvo mają solidną konstrukcję, opartą na wytrzymałej ramie. Znakomicie nadają się do trudnych zadań transportowych w budownictwie. Cechy charakterystyczne tego pojazdu to: komfortowa kabina zapewniająca doskonałą widoczność, wynikającą z zastosowania nowego typu lusterek wstecznych. Nowa dźwignia zmiany biegów i wszystkie pozostałe istotne elementy sterujące są łatwo dostępne. Doskonale radzi sobie w ruchu drogami publicznymi i na bezdrożach.W ciągu jednej zmiany transportuje się do 2200 t tłucznia kamiennego. Z obciążeniem sięgającym 40 t samochód ciężarowy musi wjeżdżać na strome wzniesienia po błotnistym podłożu, nawet w deszczu i śnieżycy. Na Volvo FMX przypada ponad 15 proc. ogólnej sprzedaży samochodów ciężarowych w tym kraju.

- Sprzedaż Volvo FMX znacznie przekroczyła nasze oczekiwania. W ciągu zaledwie dwóch miesięcy zrealizowaliśmy połowę planu sprzedaży na cały rok 2011. Tak duży popyt potwierdza, że potrafimy skutecznie spełniać potrzeby klientów, uwzględniając warunki - często bardzo ciężkie i wymagające, - w jakich użytkują swoje samochody - mówi Claes Nilsson, prezes Europejskiej Dywizji Volvo Trucks.

Źródło: Koncern Volvo Trucks

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL