Sukces Volvo FMX w segmencie budowlanym

Sukces Volvo FMX w segmencie budowlanym
volvo_fmx
 
 
Volvo FMX znacząco zmieniło obraz rynku pojazdów budowlanych. Od jego premiery w kwietniu ubiegłego roku sprzedano blisko 5000 sztuk tego modelu. Obecnie nowy pojazd budowlany pokazuje, na co go stać w najbardziej ekstremalnych warunkach roboczych w Europie.
 
Na granicy Szwajcarii z Włochami powstaje najdłuższy na świecie tunel. Po ukończeniu budowy będzie miał długość 57 km. To tutaj Danni pokonuje swoim Volvo FMX drogi o nachyleniu do 22 proc. Jest on przewidziany tylko dla ruchu kolejowego, będzie ważnym elementem łańcucha transportowego, łączącego sieci kolejowe północnej i południowej Europy oraz duże porty morskie Rotterdam i Genuę. Jego budowę rozpoczęto pod koniec lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku, zaś oddanie do użytku zaplanowano na 2017 r. Codziennie pojedzie nim 300 szybkich pociągów.
 
Drążony on  jest w poprzek góry w tempie do 25 m dziennie. Jednym z największych wyzwań w tym projekcie jest usunięcie 13,3 mln m3  urobku skalnego , którego część tego  jest wywożona z tunelu i składowana w formie tarasów, które później nadadzą górze nowy kształt, harmonizujący z otaczającym alpejskim krajobrazem. Podczas budowy najdłuższego, 20 km odcinka tunelu, między Ramorino, a Vezia, transport urobku powierzono doświadczonej firmie Beffa Trasporti.  Przy realizacji tego zadania firma wykorzystuje całą własną flotę, liczącą 22 samochody ciężarowe Volvo, a także pojazdy podwykonawców. Na tym właśnie odcinku Volvo FMX (6X4) pokazuje, na co je stać.
 
Pojazdy budowlane Volvo mają solidną konstrukcję, opartą na wytrzymałej ramie. Znakomicie nadają się do trudnych zadań transportowych w budownictwie. Cechy charakterystyczne tego pojazdu to: komfortowa kabina zapewniająca doskonałą widoczność, wynikającą z zastosowania nowego typu lusterek wstecznych. Nowa dźwignia zmiany biegów i wszystkie pozostałe istotne elementy sterujące są łatwo dostępne. Doskonale radzi sobie w ruchu drogami publicznymi i na bezdrożach.W ciągu jednej zmiany transportuje się do 2200 t tłucznia kamiennego. Z obciążeniem sięgającym 40 t samochód ciężarowy musi wjeżdżać na strome wzniesienia po błotnistym podłożu, nawet w deszczu i śnieżycy. Na Volvo FMX przypada ponad 15 proc. ogólnej sprzedaży samochodów ciężarowych w tym kraju.
 
- Sprzedaż Volvo FMX znacznie przekroczyła nasze oczekiwania. W ciągu zaledwie dwóch miesięcy zrealizowaliśmy połowę planu sprzedaży na cały rok 2011. Tak duży popyt potwierdza, że potrafimy skutecznie spełniać potrzeby klientów, uwzględniając warunki - często bardzo ciężkie i wymagające, - w jakich użytkują swoje samochody - mówi Claes Nilsson, prezes Europejskiej Dywizji Volvo Trucks.
 
 
Źródło: Volvo Trucks
 
 

 

Przeczytaj też:
Pierwsze 1000 ciężarówek sprzedane w ciągu zaledwie 39 sekund

Deutz powrócił na rynek - jednak nie europejski.

 

Nowy KAMAZ - jak go widzą Rosjanie

Rosjanie zadają sobie pytanie dlaczego kupujemy wszystko za granicą? Tak w skrócie można zdefiniować nowego KAMAZa.

Sto nowych IVECO Stralis Natural Power z napędem CNG

IVECO wygrało przetarg na największe zamówienie ciężarówek na gaz ziemny w Ameryce Południowej.

 

Rejestracje nowych ciężarówek i autobusów - wrzesień 2020

We wrześniu 2020 r. zarejestrowano 2101 pojazdów użytkowych pow. 3,5 t, to o 13,9% mniej niż rok wcześniej, jednak jest to najwyższy miesięczny wynik licząc od początku roku.

 

Pierwsza seryjna ciężarówka z dłuższą kabiną powstała poza Europą

Czy pamiętacie Państwo Future Trucka? Kilka lat temu MAN Truck & Bus pokazała, na targach IAA w Hanowerze, koncepcyjny projekt ciężarówki przyszłości.

 

Nowości 2021 w pojazdach Mercedes-Benz Trucks

Systemy, które będą dostępne w nowych Mercedesach Actrosach od czerwca 2021 roku to: Active Sideguard Assist ze zautomatyzowaną funkcją hamowania oraz Active Drive Assist 2 ze zautomatyzowaną funkcją awaryjnego zatrzymania pojazdu.

 

IVECO S-Way bez lusterek. Kolejny producent testuje MirrorCam

Kto już widział IVECO S-Way bez lusterek bocznych?

 

Więcej bezpieczeństwa, mniej kluczy do samochodu

Continental opracowuje rozwiązania Key-as-a-Service dla pojazdów użytkowych.

 

Continental wprowadza monitoring obciążenia dla całego zestawu pojazdów

Continental opracowała zintegrowany system ważenia do ciągłego określania obciążenia pojazdów użytkowych.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL