Hybryda plug-in Volvo wyjeżdża na ulice

Hybryda plug-in Volvo wyjeżdża na ulice

Autobus jutra już jest z nami - cichy, czystszy i ze zdecydowanie zmniejszonym zużyciem paliwa.

Nowe hybrydowe autobusy Volvo typu plug-in wyjadą na ulice Goteborga (Szwecja) w maju w ramach testu terenowego. Zastosowana w nich innowacyjna technologia ułatwi zmniejszenie zużycia paliwa aż o 75% w porównaniu z obecnymi autobusami z silnikiem diesla.

Volvo Buses sprzedało dotąd ponad 1000 autobusów hybrydowych, zapewniając sobie tym samym pozycję lidera jeśli chodzi o zastosowanie technologii hybrydowej w pojazdach ciężkich. Teraz Volvo stawia kolejny ważny krok w kierunku jeszcze oszczędniejszego i czystszego transportu. Technologia plug-in ułatwi zmniejszenie zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla aż o 75% do 80% w porównaniu z obecnymi autobusami z silnikiem diesla. Ogólne zużycie energii będzie zmniejszone o około 60%.

Praca autobusu zasilanego prądem elektrycznym to cicha jazda zupełnie bez spalin. Takie osiągi w połączeniu z czystą energią umożliwią Volvo Buses zaoferowanie zrównoważonej alternatywy dla transportu miejskiego.

- Västtrafik ma ambitne cele środowiskowe. Do 2025 roku 95% naszego ruchu ma odbywać się przy wykorzystaniu paliw niekopalnych, przy jednoczesnym wzroście wydajności energetycznej. Wraz z Volvo i kilkoma innymi partnerami mieliśmy szansę opracować technologię, która w znaczący sposób obniża zarówno poziom emisji i zużycia energii. Jesteśmy bardzo dumni z tego osiągnięcia - mówi Lars Backström, Dyrektor Zarządzający Västtrafik, firmy zajmującej się Transportem Publicznym Goteborga.

- W ostatnich latach sprzedaż autobusów hybrydowych Volvo Buses zwiększała się co roku trzykrotnie i uważamy, że rynek pojazdów elektromobilnych będzie się w dalszym ciągu szybko rozwijał. W związku z tym Grupa Volvo inwestuje w ten obszar, przybliżając miastom swoją wizję transportu atrakcyjnego i przyjaznego środowisku - mówi Håkan Karlsson - Prezes Volvo Bus Corporation.

Celem testu terenowego jest zbadanie i zweryfikowanie przewidywanych redukcji zużycia energii i emisji spalin, a także zebranie opinii kierowców, pasażerów i mieszkańców na temat właściwości autobusu.

Volvo Buses przewiduje, że będzie w stanie zmniejszyć poziom emisji dwutlenku węgla do 90% poprzez wykorzystanie biodiesla zamiast standardowego kopalnego oleju napędowego w silniku spalinowym.

Hybrydy typu plug-in są oparte na autobusie Volvo 7900 Hybrid, który jest z sukcesem sprzedawany przez Volvo Buses. Autobusy hybrydowe plug-in zostały jeszcze bardziej udoskonalone i umożliwiają ładowanie baterii z sieci elektrycznej poprzez kolektor zainstalowany na dachu. Autobusy plug-in mają większy zestaw akumulatorów, dzięki czemu mogą pokonać do 70% trasy, czyli jednorazowo około 7 km, cicho i bez emisji spalin, z wykorzystaniem prądu elektrycznego. Akumulatory ładuje się na pętlach autobusowych w czasie od sześciu do dziesięciu minut.

Volvo Buses planuje rozpocząć produkcję przemysłową hybryd plug-in za kilka lat, a obecnie technologia jest testowana w trzech autobusach, które zostaną oddane do użytku w Goteborgu. Projekt demonstracyjny z wykorzystaniem ośmiu hybryd plug-in zaplanowano także na 2014 rok w Sztokholmie.

Jeśli operator będzie musiał uruchomić autobus na linii pozbawionej stacji ładujących, hybryda plug-in będzie działać dokładnie tak samo jak dotychczasowe autobusy hybrydowe. Innymi słowy, klient chcący zainwestować w technologię plug-in, może to uczynić, nawet jeśli nie ma dostępu do w pełni rozwiniętej sieci stacji ładujących.

Volvo Buses uczestniczy w projekcie hybryda-plug-in w Goteborgu wraz z Göteborg Energi, Business Region Göteborg, Trafikkontoret i Västtrafik. Projekt jest częściowo finansowany przez Life+, program finansujący projekty środowiskowe.

Hybryda plug-in Volvo:
• Autobus wyposażony jest w silnik elektryczny zasilany akumulatorem litowo-jonowym. Posiada także 5-litrowy silnik diesla.
• Ładowanie odbywa się z sieci elektrycznej poprzez kolektor zainstalowany na dachu pojazdu. Trwa to 6-10 minut.
• Autobus może jednorazowo pokonać około 7 km zasilany tylko prądem elektrycznym - cicho i bez emisji spalin.

Hybryda Plug-in Volvo Buses wspiera mobilność miejską i stanowi innowacyjny przykład zrównoważonego rozwiązania transportowego, które stawia czoła wyzwaniom ruchu miejskiego. Kolejnym innowacyjnym rozwiązaniem jest aplikacja mobilna Volvo: Commute Greener - smarter ways (Przemieszczaj się bardziej ekologicznie - inteligentniejsze rozwiązania). Aplikacja jest darmowa do użytku publicznego i dostępna na iPhona, Androida lub telefony mające połączenie z Facebookiem. Można zdobywać punkty za jeżdżenie autobusem do pracy, spotykać znajomych podejmujących wyzwania, a także otrzymywać porady, jak inteligentnie przemieszczać się po mieście. Więcej informacji: www.CommuteGreener.com 


4trucks.pl / Volvo Bus Corporation

Przeczytaj też:
Bezpłatne szkolenie dla młodych kierowców w Wieluniu Bezpłatne, praktyczne szkolenia "Profesjonalni Kierowcy" odbędą się 21 listopada w Wieluniu. Właśnie trwają zapisy.
Profesjonalni... z kolejną akcją Rusza VIII edycja akcji Profesjonalni Kierowcy. Spinanie zestawu, podpinanie naczepy, jazdy dynamiczne po drogach, manewry i slalomy – warsztaty dla młodych kierowców.
Profesjonalni Kierowcy 2023 - trwają zapisy Właśnie ruszyły zapisy na pierwsze szkolenie VIII edycji.
Volvo Buses kończy działalność w Polsce Firma podjęła decyzję o stopniowym wygaszeniu i zamknięciu fabryki we Wrocławiu w 2024 roku.
Ciężarowe w górę W październiku 2022r. zarejestrowano 3742 nowe pojazdy użytkowe pow. 3,5 t, tj. więcej niż przed rokiem (+24,8%) i więcej o 12,4% niż we wrześniu br. jest to niewątpliwie bardzo optymistyczna wiadomość.
IKEA, Volvo Trucks Polska i Grupa Raben dostawy Volvo FM Electric do fabryki IKEA IKEA Industry, Volvo Trucks i Grupa Raben podpisały umowę o współpracy w zakresie zeroemisyjnego transportu towarów w Polsce.
Profesjonalni Kierowcy - wystartowały zapisy do siódmej edycji W ramach programu Volvo Trucks organizowane są bezpłatne szkolenia dla kierowców, którzy obecnie nie pracują w zawodzie. Zapisy do VII edycji programu właśnie wystartowały.
Modyfikacje w silnikach Volvo Trucks Volvo Trucks wprowadza szereg istotnych modyfikacji w swoich silnikach 11- i 13-litrowych spełniających normę emisji spalin Euro 6, których celem jest zapewnienie niższego zużycia paliwa przy jednoczesnej poprawie właściwości jezdnych.
Profesjonalni kierowcy wystartowali po raz szósty Dziś odbyła się inauguracja akcji Volvo Trucks wraz z partnerami: MJM Brokers, Volvo Financial Services (VFS), MAK Ubezpieczenia, Phillips Poland, Wielton, Continental, PKO Leasing, Ergo Hestia oraz Shell Polska.