Nowe ciągniki siodłowe Scania dla transportu ponadnormatywnego

Nowe ciągniki siodłowe Scania dla transportu ponadnormatywnego

Nowe ciągniki siodłowe o dopuszczalnej masie całkowitej zestawu do 250 ton są budowane ze standardowych, modułowych podzespołów Scania.

Dla profesjonalistów w segmencie transportu ponadnormatywnego oznacza to nie tylko znacznie niższy koszt samej inwestycji, ale także znaczne oszczędności na kosztach obsługi technicznej i napraw oraz korzyści pod względem dyspozycyjności. Osiągi pojazdu mogą być dostosowywane do różnorodnych wymagań, zaś wszystkie usługi serwisowe mogą być realizowane za pośrednictwem sieci serwisowej Scania. Rezultatem połączenia najmocniejszych podzespołów Scania jest wysoce efektywny i konkurencyjny ciągnik siodłowy, dostępny w wielu konfiguracjach.

Nowe ciągniki siodłowe dla transportu ponadnormatywnego mogą być wyposażone w najmocniejszy silnik Scania - 16,4-litrowy V8 o mocy 730 KM i momencie obrotowym 3500 Nm - wzmocnioną skrzynię biegów Scania z nadbiegiem i zautomatyzowanym układem zmiany biegów Scania Opticruise, osie przednie i wleczone o nośności 9 lub 10 ton, 32-tonową podwójną oś napędową ze zwolnicami w piastach kół, hamulce bębnowe lub tarczowe, zawieszenie pneumatyczne lub mechaniczne z resorami parabolicznymi oraz wzmocnioną ramę podwozia. Pojazd o konfiguracji osi 8x4 może tworzyć zestawy drogowe o dopuszczalnej masie całkowitej do 180 lub 250 ton, zależnie o wyboru osi, lokalnych przepisów itp.

Dostępne poziomy mocy silnika Scania V8 rozpoczynają się od 520 KM. Interesującą opcją w przypadku niektórych zastosowań może być nowa, 13-litrowa rzędowa "szóstka" Scania, rozwijająca 490 KM mocy i 2550 Nm momentu obrotowego - znana ze swoje dużej elastyczności.

W ofercie znajdują się silniki zgodne z normami emisji spalin Euro 6/5/4/3, a także przepisami japońskimi, wszystkie bazujące na wspólnej platformie technologicznej i architekturze, co upraszcza obsługę serwisową i dostawy części.

Mechaniczna skrzynia biegów, bez przekładni hydrokinetycznej, zapewnia wysoką sprawność przeniesienia napędu i doskonałą ekonomikę paliwową w trudnych warunkach eksploatacji. Ta 12+2-biegowa skrzynia posiada dwa biegi pełzające. Dzięki temu umożliwia łatwe ruszanie z miejsca. Z kolei nadbieg umożliwia jazdę z niską prędkością obrotową silnika. Precyzyjne sterowanie sprzęgłem zapewnia płynne rozpoczynanie jazdy przy minimalnym poślizgu. Specjalny tryb manewrowy pozwala kierować pojazdem z milimetrową dokładnością. W opcji nadal jest dostępna skrzynia biegów z przekładnią hydrokinetyczną.

Oferta obejmuje konfiguracje sześcio-, ośmio- i dziesięcioosiowe. Dostępne są skrętne osie pchane lub wleczone. Zwarta zabudowa tylnej osi skutkuje krótkim rozstawem osi, który w pojeździe czteroosiowym wynosi zaledwie 3300 mm. Istnieje możliwość wyboru konfiguracji 6x6 i 8x8 (8x8 na specjalne zamówienie). Pojazd może być wyposażony w zaczep holowniczy z przodu i z tyłu.

Ciągniki siodłowe dla transportu ponadnormatywnego są często wyposażane w wysoką kabinę sypialna, taką jak np. Scania Topline, częściowo ze względu na komfort, a częściowo z powodu możliwości jej harmonijnego połączenia z zabudową zakabinową, mieszczącą układ hydrauliczny, zbiorniki sprężonego powietrza i inne specjalistyczne wyposażenie. Dostępne są oczywiście także niższe i krótsze kabiny, m.in. kabiny z niskim dachem, które pozwalają na zabudowę np. żurawia z wysięgnikiem nad kabiną. Obowiązkowym wyposażeniem przy wyborze silnika V8 jest wysoko mocowana kabina serii R. W przypadku zastosowania silnika 6-cylindrowego można wybrać także kabinę serii G.

Dużą zaletą jest wykorzystanie modułowych podzespołów Scania, dobrze znanych każdej stacji obsługi Scania. Wszystkie części są dostępne za pośrednictwem globalnej sieci serwisowej Scania, liczącej 1600 punktów, z dostawą następnego dnia w całej Europie.


4trucks.pl / Scania Polska