Polski Traker - wydanie Marzec 2013

Polski Traker - wydanie Marzec 2013

Drodzy Czytelnicy

Z początkiem roku odbywa się podsumowanie i ocena wyników pracy w wielu firmach. Patrząc na nasz transport przez taki pryzmat, można powiedzieć, że rok 2012 nie był zły. Sprzedaż ciężarówek była na podobnym poziomie jak wcześniej, czyli całkiem wysokim. Jeśli ktoś lubi porównania z Zachodem, to w wielu krajach spadki były 30-, 40-procentowe…

Importerzy podsumowują rok miniony i planują ostrożnie bieżący. Kluczowe będzie, czy uda się dojechać do jesieni albo i do grudnia w 90 procentach sprzedając pojazdy Euro-5, na co liczy większość, czy też może wydarzy się coś, co zaburzy takie podejście i już wcześniej nastąpi wymiana i przeskok do Euro-6. Na dziś wszystko wskazuje, że, choć niechętnie, przewoźnicy będą brali tańsze Euro-5, choć za uchem będą mieli straty, jakie to może powodować przy częstym korzystaniu z europejskich autostrad.

Gorącym tematem nie tylko w Polsce jest rozpoczęta integracja Volvo z Renault. Musiała kiedyś nadejść, ale mimo ogłoszenia zmian niewielu wyobraża sobie, jak się ona skończy, szczególnie w Polsce, będącym właściwie jedynym krajem, który ma mieć osobne sieci tych marek. A może nie do końca osobne?
Mimo tzw. trudnych czasów nie brakuje premier, które pokazujemy także i my: nowy Mercedes Arocs to zupełnie świeży produkt, a Iveco Stralis Hi-Way nadjeżdża wreszcie do Polski.

Czy da się pominąć słynne 300 miliardów zł z Brukseli? Większość uważa, że one się nam po prostu należą, ale sprawa polega na tym, na co i jak je wydamy. Trochę nauczeni niezrealizowanym programem autostradowym i wszelkimi przekrętami przy ich budowie możemy się obawiać, że kolejne obietnice wykorzystania części tych miliardów na drogi mogą się znów nie udać. Cóż, dobrze, że chociaż jest szansa na dalszą poprawę połączeń między regionami Polski.

Zapraszam do lektury

Aleksander Głuś

redaktor naczelny

Przeczytaj też:
Utrudnienia w okolicy Alkmaar. Boeing jedzie.

Transport gabarytu zajął trzy dni.

 

Kierowca ciężarówki jednym z najlepiej zarabiających w Rosji

Według rosyjskich ekspertów poszukujących pracowników w Rosji, najlepiej płatne prace w 2018 roku dotyczyły IT, transportu, logistyki i produkcji.

Ciężarówka wywrócona na wietrze - kto winien?

W okresie jesienno-zimowym lub wiosną ciężarówki są narażone na silne podmuchy wiatru. czasem przewracają się.

44 tony - tak, ale pod pewnymi warunkami

Niemieckie Ministerstwo Transportu odrzuciło wniosek 17 spedytorów którzy domagali sie dopuszczenia do ruchu drogowego zestawów 44 tonowych.

Kto stracił na kursie rubla?

W Rosji spadła sprzedaż samochodów ciężarowych. Jest to o 19% i 11% mniej niż w sierpniu i we wrześniu 2017 r.

Dzień Reformacji - zakaz jazdy samochodów ciężarowych

Państwa federalne, w których Dzień Reformacji jest związany z zakazem prowadzenia pojazdów to: Brandenburgia, Mecklenburg-Vorpommern, Saksonia, Saksonia-Anhalt i Turyngia.

Głos Niemców w sprawie transportu

Coraz więcej samochodów ciężarowych porusza się po autostradach i drogach krajowych w Niemczech, co skutkuje rosnącą liczbą poważnych wypadków z ich udziałem.

Transport samochodami dostawczymi krytykowany w Niemczech

W Niemczech, w niedługim czasie, mogą nastąpić zmiany dotyczące transportu drogowego. Chodzi tu o samochody dostawcze z tzw. kurnikami na dachu.

Dlaczego Coca-Cola wybrała TomTom WEBFLEET?

Aplikacja WEBFLEET od TomTom jest prostym sposobem na zarządzanie flotą.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL