Liberty Direct - silny wzrost w I kwartale

Liberty Direct - silny wzrost w I kwartale

Liberty Direct, jeden z liderów rynku ubezpieczeń oferowanych przez Internet i telefon, opublikował wyniki za I kwartał. Towarzystwo uzyskało 39,4 mln zł składki przypisanej brutto osiągając 36-proc. wzrost (o 10,3 mln zł) w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Oznacza to, że rozwija się ponad dwa razy szybciej niż rynek ubezpieczeń majątkowych. Firma podała ponadto, że ponad 50 proc. nowych klientów pochodzi obecnie z alternatywnych kanałów sprzedaży i rozpoczyna dystrybucję poprzez multiagencje.

Obecnie rynek ubezpieczeń Direct jest wart ok. 800-850 mln zł, z czego główną grupę – 90 proc. stanowią ubezpieczenia komunikacyjne OC i AC. Pozostałe 10 proc. przypada na NNW, assistance, ubezpieczenia turystyczne oraz mieszkaniowe. Na koniec 2011 r. rynek ubezpieczeń Direct może przekroczyć 1 mld zł. I kwartał był również korzystny dla Grupy Liberty Mutual, która zamknęła go z zyskiem netto w wysokości 362 mln USD, co oznacza wzrost o 47 mln USD (14,9 proc.) w stosunku do analogicznego okresu 2010 r. Zebrała równocześnie 7,583 mld USD składki przypisanej netto, czyli o 374 mln USD więcej (5,2 proc.) niż w I kwartale ubiegłego roku. W tym samym okresie przychody Liberty Mutual wyniosły 8,381 mld USD, co oznacza wzrost o 2,3 proc. (191 mln USD) w porównaniu do analogicznego okresu 2010 r. Liberty Direct ubezpiecza ponad 200 tys. pojazdów

Grupa Liberty Mutual oferuje ubezpieczenia poprzez agentów i brokerów w wielu krajach na świecie. Wykorzystuje swoją pozycję  wypracowaną przez ostatnie lata, międzynarodowy know-how oraz rozwija współpracę z multiagencjami, prowadzi szkolenia agentów. Grupa dba również o marketing i reklamę swoich usług w TV  i Internecie, współpracuje w tym zakresie z  partnerami biznesowymi - agencją reklamową DDB oraz domem mediowym MPG. Oferuje głównie ubezpieczenia komunikacyjne i mieszkaniowe.

- Od 2 lat konsekwentnie rozszerzamy działalność poza „czysty” dajrekt, rozbudowując alternatywne kanały sprzedaży w oparciu o efektywną kosztowo platformę dajrektową. W pierwszym kwartale 2011 ponad połowa nowych klientów pochodziła właśnie z nich. Są to przede wszystkim bancassurance, programy afiliacyjne i komisy samochodowe. Nawiązaliśmy współpracę z blisko 3 tysiącami komisów, stając się niekwestionowanym liderem rynku w tym segmencie. Platforma dajrektowa umożliwia nam również bezpośrednią i skuteczną kontrolę jakości obsługi klienta. Wyrazem tego jest nasze zwycięstwo w niedawnym rankingu oceniającym podejście do klienta, opublikowanym przez wiodący portal finansowy. Te sukcesy zachęciły nas żeby pójść o krok dalej i udostępnić ofertę także poprzez multiagentów - podsumowuje Michał Kwieciński, Dyrektor Generalny Liberty Direct.

Źródło:  Liberty Direct

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL