NEOPLAN Jetliner - Światowa premiera na IAA

NEOPLAN Jetliner - Światowa premiera na IAA

Nowy model autobusu klasy premium.

W świecie samochodów osobowych coraz większy udział w rynku zyskują co roku eleganckie samochody kombi: robią doskonałe wrażenie podczas spotkań biznesowych, doskonale sprawdzają się na długich trasach, świetnie prezentują się wieczorem przed budynkiem opery, a w weekendy mieszczą wózek dziecięcy i umożliwiają całej rodzinie wspólny wyjazd za miasto. Wprowadzając na rynek model Jetliner, NEOPLAN przenosi tę koncepcję do świata autobusów: elegancki autobus wykazuje się efektywnością i wszechstronnością zarówno w dni robocze, jak i wieczorami oraz w weekendy, zapewniając zawsze pasażerom atmosferę autokaru klasy premium.

W ten oto sposób NEOPLAN rozszerza ofertę modeli o podstawową wersję autokaru klasy premium. Jetliner to prawdziwy NEOPLAN! Jako kombibus może pełnić zarówno funkcję autokaru, jak i autobusu liniowego. Jakie cechy musi mieć taki autobus? Prawdziwy komfort w podróży, duża pojemność bagażnika, nadzwyczajne właściwości jezdne oraz możliwość wykończenia wnętrza wysokogatunkowymi materiałami. Podłoga umieszczona na wysokości 1070 milimetrów pozwala na podwójne zastosowanie tego modelu. Gwarantuje ona pełną elastyczność w zakresie doboru siedzeń, pojemność bagażnika do 8 m³ i jednocześnie bardzo korzystną wysokość wsiadania, która jest tak ważna w przypadku autobusów liniowych. Duży wybór wysokojakościowych materiałów na obicia siedzeń oraz wykończenia sprosta wysokim wymaganiom w zakresie wykończenia wnętrz. Bogaty pakiet bezpieczeństwa w standardzie gwarantuje bezpieczną podróż o każdej porze dnia i nocy.

Nazwa Jetliner może się w tej chwili poszczycić już prawie 40-letnią tradycją w firmie NEOPLAN. Nowa generacja to uosobienie idei kompaktowego kombibusa w znanej z najlepszych modeli NEOPLAN stylistyce Sharp Cut. Wszystkie te cechy nowy Jetliner łączy z kompaktowymi wymiarami zewnętrznymi, wysokością pojazdu na poziomie 3,40 metra oraz średnicą zawracania na poziomie 21 metrów w wariancie o długości 12 metrów. Wąskie uliczki starówek z niskimi bramami nie są w stanie tak łatwo zatrzymać Jetlinera. Właśnie to niezwykłe połączenie cech zapewnia Jetlinerowi wyjątkową pozycję na rynku i oferuje klientom wiele możliwości zastosowania pojazdu w transporcie turystycznym oraz liniowym.

Cechy charakterystyczne stylistyki nowego Jetlinera
Stylistykę marki NEOPLAN można odnaleźć w każdym elemencie sylwetki. Nadaje ona charakter Jetlinerowi: przykładami tego mogą być reflektory ze zintegrowanym światłem do jazdy dziennej, nadające pojazdowi pełen pewności siebie, drapieżny wygląd, charakterystyczne trójkątne światła tylne oraz przyciemniane szyby eksponujące kontrast względem pozostałej części bryły pojazdu.

Stylistyka NEOPLAN Sharp Cut łączy obecnie wszystkie modele NEOPLAN, podnosząc ich rozpoznawalność, a co za tym idzie nadając im wyraźny charakter autobusu klasy premium. Wyraźne linie i ostre krawędzie ze szkła i blachy idealnie łączą się z bezkompromisową aerodynamiką pojazdu.

Charakterystyczne dla pojazdów NEOPLAN ciemne kontury okien stanowią element stylistyczny również w przypadku modelu Jetliner. Czarne fasety wpływają na to, że dach sprawia wrażenie lekkiego - ten element stylistyki podkreśla ponadto doskonale dopracowane proporcje pojazdu. Ciemne powierzchnie jako jedna całość stanowią wyraźny kontrast z charakterystycznymi elementami stylistycznymi, takimi jak pochylony do przodu słupek B i podkreślające elegancki wygląd chromowane dodatki. Przód Jetlinera wyróżnia przednia szyba panoramiczna, rozciągająca się aż po dach i nadająca tak typowy dla pojazdów NEOPLAN wygląd przywodzący na myśl kabinę pilota.

W przednim spojlerze dolnym można odnaleźć charakterystyczne dla całej marki, wyraźnie zarysowane reflektory w przezroczystej oprawie. Techniczne podzespoły świateł zostały umieszczone w charakterystycznych okrągłych, ściętych oprawach, które precyzyjnie kierują strumień światła na jezdnię.

Jetliner jest wyposażony standardowo w światła LED do jazdy dziennej oraz światło doświetlenia zakrętu, zaś biksenonowe reflektory świateł mijania i drogowych są dostępne na specjalne zamówienie. Kierunkowskazy i reflektory przeciwmgłowe są umieszczone oddzielnie w przednim spojlerze dolnym.

Słupek B, wykonany zgodnie ze stylistyką pojazdu, pochylony do przodu, łączy się z falistą, zwężającą się osłoną klimatyzacji. Rozwiązanie to sprawia, że bok pojazdu, dzięki skierowanej ku przodowi linii, wygląda bardzo dynamicznie.

Dzięki odpowiednim elementom stylistycznym tył Jetlinera nabiera charakterystycznych atletycznych proporcji: napięte płaszczyzny otwierające się ku górze tworzą wyraźnie kształt litery V. Trapezoidalna tylna szyba z chromowaną osłoną dolnej krawędzi to charakterystyczny element całej rodziny pojazdów NEOPLAN. W chromowanej osłonie została zintegrowana kamera cofania, stanowiąca element wyposażenia dodatkowego. Charakterystycznym elementem jest również znana z modeli Starliner oraz Cityliner forma tylnych świateł oraz obrys pokrywy silnika, stanowiący kontynuację konturu tylnej szyby.

Stylistyka i komfort wnętrza
Znana z modeli Cityliner oraz Starliner kolorystyka wnętrza została rozwinięta i dzieli strefy funkcjonalne pojazdu dzięki wymiennemu stosowaniu jasnych i ciemnych kolorów. Ciepła kolorystyka wnętrza sprawia przyjazne wrażenie, a wiele jasnych odcieni nadaje wnętrzu większą przestronność. Efekt uzupełniają duże powierzchnie okien oraz dwumetrowa wysokość w przejściu środkowym. Subtelne dodatki dekoracyjne z logo NEOPLAN stanowią ozdobę wnętrza.

Klasa premium marki NEOPLAN przejawia się w Jetlinerze szeroką ofertą siedzeń, szlachetnych i uniwersalnych tkanin i materiałów na wykończenia: cała paleta dostępnych wariantów kolorystycznych i tekstylnych kolekcji NEOPLAN, umożliwiająca stworzenie pojazdu o indywidualnym charakterze, jest dostępna również w przypadku podstawowego modelu Jetlinera. Obróbka wszystkich ekskluzywnych materiałów jest realizowana w zakładzie w Plauen. Zakład montażowy modelu NEOPLAN Jetliner dysponuje ponad 20-letnim doświadczeniem w budowie autokarów.

Znajdująca się w standardzie Jetlinera klimatyzacja o mocy 33 kW i dużych średnicach przewodów wentylacyjnych gwarantuje utrzymanie stałej temperatury we wnętrzu pojazdu w każdej sytuacji.

Zależnie od upodobań pasażerowie mogą indywidualnie sterować pracą klimatyzacji za pomocą charakterystycznych dysz walcowych marki NEOPLAN, zapewniających wolny od przeciągów dopływ świeżego powietrza. Za oświetlenie siedzeń pasażerów odpowiadają białe diody LED zintegrowane z elementami dysz. Kolorystyka oświetlenia nocnego jest utrzymana w kolorze niebieskim. Do wyposażenia standardowego Jetlinera należy lodówka kompresorowa o pojemności 55 litrów. Lodówka jest integralną częścią tablicy przyrządów, dzięki czemu pilot ma do niej zawsze łatwy dostęp.


4trucks.pl / MAN Truck & Bus Polska

Przeczytaj też:
Pierwszy MAN eTruck sprzedany w Polsce W piątek 19 stycznia 2024 r. w Krakowie została podpisana pierwsza w Polsce umowa sprzedaży w pełni elektrycznej ciężarówki MAN eTruck.
Rejestracje samochodów ciężarowych w 2023 - kto zwycięzcą? W całym 2023 roku przybyło 37 323 szt. nowych pojazdów użytkowych (ciężarowe, dostawcze, autobusy) o DMC pow. 3,5 t. co oznacza wzrost (+3,5%) w skali całego roku.
Gdańskie elektryczne MAN-y jeżdżą normalnie na zaplanowanych trasach W dniu 5 października br. firma MAN Truck & Bus Polska przekazała spółce Gdańskie Autobusy i Tramwaje łącznie 18 autobusów elektrycznych.
Podsumowanie roku 2022 w MAN Truck & Bus Polska Rok 2022 dla MAN Truck & Bus był rokiem pełnym wyzwań. W wyniku działań wojennych i po agresji Rosji w Ukrainie koncern stracił dwie z trzech fabryk produkujących komponenty do samochodów ciężarowych.
MAN TGX i naczepa z TIP Trailer Services w zestawie dla ośrodków nauki jazdy
Nowy rok w branży pojazdów użytkowych W całej grupie nowych samochodów ciężarowych pow. 3,5 t w styczniu 2023 r. zarejestrowano 2486 szt. To rezultat o 233 szt. wyższy niż w tym samym miesiącu przed rokiem (+10,3% r/r) i jednocześnie najwyższy wynik dla analogicznego miesiąca w całej historii notowań.
Elektryczny debiut autobusów MAN w Siedlcach Po ośmiu latach MAN wraca do Siedlec i to elektrycznie.
Ciężarówki i autobusy - jak minął rok W roku bieżącym rynek samochodów ciężarowych jest niestabilny. Mimo iż dotychczas radził sobie nieco lepiej z zakłóceniami dostaw półprzewodników niż inne kategorie pojazdów, to po wybuchu wojny za wschodnią granicą sytuacja została skomplikowana dodatkowo brakami komponentów z Ukrainy.
MAN TGX z projektu WOMAN ma nowego właściciela Na drodze widać go z daleka. Wyróżnia się charakterystyczną barwą i pełnym wyposażeniem w akcesoria przydatne każdemu kierowcy, a w szczególności paniom pracującym w zawodzie kierowcy ciężarówki.