Wyjedź przygotowany, dojedź bezpiecznie

Wyjedź przygotowany, dojedź bezpiecznie

Goodyear Dunlop zapytał ponad 5600 kierowców w 15 europejskich krajach  o ich opinie na temat wymagań związanych z  jazdą w lecie i dekoncentracji w trakcie  podróży. Badanie przeprowadzono w ramach prowadzonej  w 2011 r. kampanii bezpieczeństwa na drodze Wyjedź przygotowany, dojedź bezpiecznie. Nieprawidłowo rozmieszczony bagaż w  samochodach może prowadzić do poważnych wypadków drogowych - wynika z badania przeprowadzonego przez Goodyear Dunlop.

Jeden na trzech kierowców  nie wiedział, w jaki sposób rozmieścić ciężkie przedmioty  w aucie. Najczęściej prawidłowej odpowiedzi udzielali kierowcy-mężczyźni w starszym wieku pochodzący z Belgii i Francji, zaś respondenci z Włoch  i Polski wypadli najsłabiej. Najcięższe przedmioty należy umieścić na dnie bagażnika - jak najbliżej tylnej ściany foteli.  Samochody typu kombi powinny posiadać siatkę ochronną lub kratkę pomiędzy bagażnikiem a częścią przeznaczoną dla pasażerów, dzięki czemu żaden przedmiot nie może przedostać się do części pasażerskiej.

Jeśli najcięższe przedmioty zostaną umieszczone w bagażniku dachowym, może mieć to znaczący wpływ na możliwości kontroli pojazdu - wtedy bowiem nastąpi przesunięcie środka ciężkości i zwiększy się ryzyko dachowania. Kierowcy w pełni załadowanych pojazdów muszą brać pod uwagę dłuższą drogę hamowania. Bardzo niewielu respondentów (nieco ponad jedna na dziesięć osób) uświadamiało sobie destrukcyjny wpływ, jaki może mieć przedmiot znajdujący się w części pasażerskiej pojazdu podczas kolizji.  Dla trzech na czterech europejczyków planujących wyjazd na urlop samochodem, należyte przygotowanie się do podróży stanowi klucz do bezpiecznych dróg w Europie.

- Podczas wypadku przedmioty mogą przeistoczyć się w pociski. Na przykład szklana butelka, laptop, czy zabawka umieszczone z tyłu samochodu uderzą pasażera siedzącego z przodu z siłą dochodzącą do 50-krotności ich własnej masy ciała, w przypadku kolizji przy prędkości 50 km/h. Nigdy nie należy również przekraczać maksymalnego ciężaru pojazdu, pamiętając, że wartość ta obejmuje również masę pasażerów w aucie - wyjaśnia Jens Völmicke, Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej Goodyear Dunlop Europe.


***

Wyjedź przygotowany, dojedź bezpiecznie

Badanie na temat bezpieczeństwa drogowego, stanowiące część kampanii Goodyear Dunlop prowadzonej w 2011 r. (Wyjedź przygotowany, dojedź bezpiecznie), objęło 5600 kierowców w 15 krajach w całej Europie. Miało  ono na celu zebranie opinii na temat wymagań związanych jazdą w lecie  i spadku koncentracji w trakcie takich podróży.

 Zostało  ono przeprowadzone przez APCO Insight w imieniu Goodyear Dunlop Europe, aby lepiej zrozumieć zachowania kierowców na drodze podczas wakacji, a także w celu poznania panującej wśród nich świadomości bezpieczeństwa oraz ich przekonań i zachowań. Wzięło w nim  udział łącznie 5622 europejskich kierowców, w tym kierowcy: z Austrii (350), Belgii (378), Bułgarii (378), Republiki Czeskiej (378), Francji (378), Niemiec (378), Włoch (378), Polski (378), Rumunii (378), Rosji (378), Słowacji (378), Słowenii (378), Hiszpanii (378), Szwajcarii (354) i Wielkiej Brytanii (377). Rozmowy przeprowadzano przez Internet w lokalnym języku każdego kraju. Respondenci musieli posiadać ważne prawo jazdy, mieć ukończone 18 lat i być czynnymi kierowcami.

Bez względu na miejsce wakacyjnego wypoczynku, kierowcy nadal nie podejmą podstawowych działań, aby zminimalizować ryzyko i stres podczas letnich wakacji. Jedna na trzy osoby, które wzięły udział w badaniu, często prowadzi non stop przez ponad 5 h  pomimo, że zaleca się, by przerwa w jeździe następowała przynajmniej co 2h . Zmęczenie kierowców stanowi bowiem istotny czynnik, przyczyniający się do wypadków drogowych.

Jeden na trzech kierowców przyznaje, że nie sprawdzają ciśnienia  w oponach ani poziomu oleju w silniku przed dłuższą podróżą, co może  spowodować kłopoty z pojazdem. Jedna trzecia kierowców nie jest również pewna, w jaki sposób rozmieszczać ciężkie elementy bagażu w samochodzie podczas podróży. W oparciu o dokładną ocenę danych z badania, Goodyear Dunlop opracował Główne zalecenia dla bezpiecznych wakacyjnych podróży, które mają pomóc kierowcom ograniczyć zagrożenia płynące z jazdy podczas wakacyjnych zmasowanych wyjazdów.

Brzmią one następująco: upewnij się, że jesteś wypoczęty i masz wystarczająco dużo czasu na podróż; zadbaj, żeby nie być spragnionym, głodnym; sprawdź stan techniczny swojego pojazdu;   upewnij się, iż znasz trasę i obowiązujące na drodze przepisy i zasady; miej pewność, że pasażerowie są bezpieczni, a bagaż został rozmieszczony we właściwy sposób; upewnij się, że bieżnik ma odpowiednią głębokość, a ciśnienie powietrza w oponach jest na zalecanym poziomie

Goodyear posiada 111 lat doświadczenia w projektowaniu jednego z najistotniejszych elementów każdego pojazdu: opon. Firma czynnie uczestniczy w debacie na temat bezpieczeństwa, przejawem tego jest dołączenie przez Goodyear Dunlop do sygnatariuszy Europejskiej Karty Bezpieczeństwa Drogowego (ERSC) i poparcie idei Unii Europejskiej etykietowania opon, która ułatwia nabywcom ocenę właściwości opon  z punktu widzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa. Firma opowiedziała się także za wprowadzeniem obowiązkowego systemu monitorowania ciśnienia w oponach - elektronicznego systemu przeznaczonego do sprawdzania ciśnienia powietrza wewnątrz opon - we wszystkich nowych samochodach osobowych począwszy od 2012 r., a we wszystkich autach od 2014 r. Goodyear Dunlop popiera również pomysł wprowadzenia  w krajach członkowskich UE przepisów dotyczących stosowania opon zimowych, aby poprawić bezpieczeństwo na drogach w warunkach zimowych.
 
- Wszyscy zasłużyliśmy na urlop, który powinien zaczynać i kończyć  się bezpieczną i spokojną podróżą. Dzięki niewielkim przygotowaniom można łatwo wyeliminować potencjalne czynniki ryzyka i upewnić się, że podróż samochodem jest bezpieczna i przyjemna - powiedział Jens Völmicke.


Źródło: Goodyear Dunlop Tires Polska

 


 

Przeczytaj też:
Opony Goodyeara Zielonym Produktem

Technologia opon ciężarowych Goodyear nagrodzona za efektywność i ekologiczność. Goodyear zaprezentuje nową usługę dla branży OTR

Goodyear wprowadza EM Track III - nowy program do zarządzania oponami, który pomoże obniżyć całkowity koszt eksploatacji opon OTR. Premio Opony-Autoserwis

Koncepcja warsztatowa typu fast-fit Premio Opony-Autoserwis, działająca pod auspicjami Grupy Goodyear Polska, jest siecią patronacką tegorocznej edycji Ogólnopolskich Mistrzostw Mechaników, których finał odbędzie się 10 kwietnia br. Nowa mobilna aplikacja Goodyear eJob dla flot w całej Europie

Goodyear wprowadza mobilną aplikację, która udoskonala obsługę klientów flotowych w całej Europie. Goodyear rozszerza ofertę opon KMAX i FUELMAX

Goodyear zdecydował się na kolejne wzbogacenie linii opon do pojazdów ciężarowych FUELMAX i KMAX. Goodyear ponownie w czołówce najlepszych europejskich i polskich pracodawców

Goodyear Dunlop Tires Europe oraz Grupa Goodyear Polska po raz kolejny znalazły się w gronie najlepszych pracodawców Europy. Goodyear głównym dostawcą opon dla HOYER

Międzynarodowa firma HOYER, znaczący dostawca usług logistycznych w Europie i na świecie, wybrał Goodyeara na głównego dostawcę opon dla swojej floty. Nowe opony Dunlop na oś sterującą do pojazdów ciężarowych

Dunlop rozszerza asortyment opon dla przewozów regionalnych, przeznaczonych na oś sterującą i felgi o średnicy 17.5 cala, wprowadzając nowy model Dunlop SP 344. Goodyear nagrodzony za innowacje

Technologia IntelliMax Groove stosowana w oponach do pojazdów ciężarowych, otrzymała tegoroczną nagrodę za innowacje Luksemburskiej Federacji Biznesu (FEDIL).

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL