Jazda testowa Record Run 2011 Rotterdam -Szczecin

Jazda testowa Record Run 2011 Rotterdam -Szczecin

jazda_600

W ramach testu Record Run 2011, 26.06.2011 r.  dwa nowe Actrosy wyruszyły w podróż z Rotterdamu do Szczecina i z powrotem, by na dystansie 10 tys. km udowodnić swój niski apetyt na paliwo. Wraz z nimi wystartował mistrz oszczędności wśród ciężarówek - Mercedes-Benz Actros poprzedniej generacji.

Nowy Mercedes-Benz Actros zużywa średnio - zależnie od wersji - od 3 do 7 proc. paliwa mniej od swego bestsellerowego poprzednika, Actrosa MP 3. Dane te, ujawnione przy okazji niedawnej premiery modelu w Brukseli, zostaną teraz zweryfikowane w teście Record Run 2011, trwającym do 2. 07.2011 r. Zmagania Actrosów w ramach Record Run 2011 można na bieżąco śledzić w Internecie, pod adresem  www.mercedes-benz.com/record-run, podobnie jak aktualizowane codziennie dane dotyczące zużycia paliwa każdego z modeli. Wyniki testu zostaną opublikowane w niedzielę, 3 .07. 2011r.

W ramach badania 2 nowe Actrosy 1845 LS - jeden spełniający normę Euro 6, drugi zgodny z normą Euro 5 - wyruszyły w pełni załadowane w typową trasę z zachodu na wschód Europy.  Jako punkt odniesienia, wraz z nowymi modelami wystartował Mercedes-Benz Actros 1844 LS MP 3. W 2008 r. uzyskał on na włoskim torze Nardo rekordowe zużycie paliwa 19,44 l/100 km (0,8 l/100 tkm) i trafił do Księgi Rekordów Guinnessa jako najbardziej ekonomiczny 40-tonowy samochód ciężarowy.

Tym razem ciężarówki muszą zmierzyć się jednak z normalnym ruchem tranzytowym i ulicznym. Zautomatyzowane w dużym stopniu urządzenia pomiarowe, tempomat, ta sama średnia prędkość oraz proste, standardowe naczepy pozwolą na bezpośrednie porównanie apetytu startujących w teście modeli.  Który z nich osiągnie najniższe zużycie paliwa? Wyniki będą znane w sobotnią noc, 2 07. 2011 r., kiedy ciężarówki miną metę, zlokalizowaną w porcie w Rotterdamie. Pomiary zostaną przeprowadzone po ostatnim tankowaniu do pełna przez międzynarodowych ekspertów ze stowarzyszenia rzeczoznawców DEKRA. Sprawdzają oni również plombowanie zbiorników oraz wyposażenie pojazdów.

Źródło: Mercedes-Benz Polska

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL