HMF: Ciekawa realizacja - pojazd do transportu szkła

HMF: Ciekawa realizacja - pojazd do transportu szkła

Żuraw HMF 1800-K3 z system przesuwnej plandeki zabudowany na podwoziu SCANIA 6x2 skierowany jest do grupy klientów zajmujących się transportem szkła wielkogabarytowego.

To niezwykle wyjątkowa branża, która potrzebuje ściśle specjalistycznego sprzętu służącego do przewozu m.in. szklanych tafli. 


Platforma z system przesuwanej plandeki wykonana przez firmę WESOB WECON w połączeniu z żurawiem hydraulicznym HMF 1800-K3 stanowi niezwykle ciekawy zestaw. Tak skonfigurowany pojazd umożliwia transport nietypowych ładunków wymagających specyficznych rodzajów stojaków oraz wolnej przestrzeni wokół rozładowywanego towaru. Dzięki możliwości całkowitego zsunięcia plandeki wraz z konstrukcją, w przód lub w tył zabudowy, dostęp do ładunku jest równie łatwy jak w przypadku typowej platformy ładunkowej - nie występują żadne elementy ograniczające jak np. konstrukcja plandeki.

Tego typu zabudowa o długości 6 500 mm połączona z żurawiem świetnie sprawdza się podczas tzw. wysokiego załadunku. Przy zsuniętej plandece zamontowany na tylnym zwisie żuraw 1800-K3 zapewnia sprawny załadunek/rozładunek, natomiast na czas transportu rozłożona plandeka zabezpiecza przewożony towar przed szkodliwymi warunkami atmosferycznymi. Dzięki sterowaniu radiowemu żurawia z wyświetlaczem ciekłokrystalicznym INFOCENTER, operator może stać w najbardziej dogodnym miejscu w czasie pracy żurawia ze "szklanym ładunkiem", który (biorąc pod uwagę delikatną strukturę) musi być układany z niezwykłą dokładnością na całej długości skrzyni. Sterowanie radiowe wpływa również na precyzję ruchów żurawia, co jest wyjątkową zaletą przy podnoszeniu wielkogabarytowych szklanych tafli o rozmiarach dochodzących do 2900 mm, a w specjalnych konfiguracjach nawet 3000 mm. Inne zabezpieczenia ładunku to specjalne sprężyny plandeki, która podczas zsuwania nie opada w dół i w ten sposób nie dotyka ładunku. Sprawną i bezpieczną pracę żurawiem zapewnia system HDL (system ciężkiego udźwigu), który współpracuje ze sterowaniem radiowym i umożliwia dobór prędkości pracy w zależności od wagi podnoszonego ładunku (występują 4 rodzaje prędkości pracy od 100%-20%). Brak kąpieli olejowej w podstawie żurawia oraz technologia złączy spawanych to innowacyjne rozwiązania firmy HMF, które powodują, że duńskie żurawie są średnio lżejsze o 300-400 kg od konkurencyjnych dźwigów oferowanych na rynku. Uzyskana w ten sposób większa ładowność pojazdu jest nieocenioną zaletą podczas transportu szkła. Żuraw 1800 w wersji K3 pozwala na rozładunek towaru o masie 1460 kg w odległości nawet do 10,2 m, do tego zastosowane podwójne przeguby ósemkowe utrzymają charakterystykę udźwigu przy pracy na wysokości zachowując pełną stateczność. "Przeprost" względem ramienia głównego o 15 ◦ w górę umożliwia rozładunek ciężkich tafli szkła na niskich poziomach w wąskich miejscach. Duży komfort pracy zapewnia zamontowany na ramieniu żurawia reflektor roboczy (włączany i wyłączny przez pilot zdalnego sterownia), który przyda się w każdych warunkach atmosferycznych.

Szereg nowoczesnych rozwiązań konstrukcyjnych zastosowanych w żurawiu HMF (bezobsługowy system wysięgników teleskopowania, sześciokątne profile, system węży hydraulicznych prowadzonych wewnątrz wysięgników) znacznie obniżają koszty eksploatacji urządzenia dzięki czemu produkty HMF są szeroko wykorzystywane również w branży budowlanej, komunalnej i energetycznej gdzie kluczowymi cechami są niezawodność, wytrzymałość i funkcjonalność konstrukcji.


4trucks.pl / HMF Polska

Przeczytaj też:
Od 10-ciu lat mocno dźwigamy

HMF Polska świętuje 10 urodziny

ENERGETYCZNY PODBÓJ ŻURAWI HMF

Na zakończonych 15 września 2016 r. międzynarodowych targach energetycznych ENERGETAB firma HMF zaprezentowała zaawansowane technologicznie żurawie do obsługi napowietrznych linii energetycznych niskiego, średniego i wysokiego napięcia oraz technologie służące do podniesienia efektywności ich użytkowania. HMF Polska laureatem na Targach ENEX 2013

HMF Polska otrzymała Złoty Medal na kieleckich targach ENEX 2013 za "Mobilne Pogotowie Energetyczne z żurawiem HMF 2020-K4". HMF: Listopadowe porządki

W obliczu nowej ustawy dotyczącej gospodarki odpadami, postępują również prace nad dopasowaniem do niej środków transportu. Żurawie HMF

HMF Polska specjalizuje się w doborze, montażu i serwisie urządzeń załadunkowych do wszelkiego rodzaju odpadów dla potrzeb sektora gospodarki odpadami. Nowe Żurawie HMF w Klasie 40-50 tm!

Zapowiadane nowe modele, to niezwykle wytrzymałe żurawie o ultra-lekkiej konstrukcji powstałe przy użyciu najnowszych technologii produkcji, zastosowanych materiałów jak również najwyższej jakości komponentów. Żurawie hydrauliczne HMF

HMF_Tatra

Firma HMF Polska po raz kolejny  udowodniła, że jest w stanie dostarczyć żurawie hydrauliczne  na każde, nawet najbardziej specjalistyczne podwozie. Do tej pory jako pierwsza w Polsce zrealizowała zabudowę w pełni terenowych podwozi marki Mercedes Benz ZETROS z HMF 2420-K4 i UNIMOG U5000 z HMF 1075-K4. Podążając w tym kierunku  HMF Polska  doprowadziła do realizacji dostawy  nowego, innowacyjnego  żurawia HMF 2420-K5 w klasie 24 tm  zamontowanego na 3 osiowym off-roadowym podwoziu marki TATRA 6x6.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL