Avant 4 i Orjak 4  nowe opony ciężarowe Sava

Avant 4 i Orjak 4 nowe opony ciężarowe Sava

Orjak_4_-_600

 

Sava Tires, czołowy producent opon z Europy Południowo-Wschodniej, poszerzył ofertę opon ciężarowych w rozmiarze 22,5”. Nowe opony to Avant 4 na oś sterującą oraz Orjak 4 na oś napędową. Zostały opracowane tak, aby zwiększyć wydajność i obniżyć koszty, a tym samym uczynić nowe opony atrakcyjnymi dla firm transportowych. Jest to propozycja dla flot transportowych, które zwracają szczególną uwagę na obniżenie kosztów związanych z transportem.

Opona Avant 4 - jej konstrukcja  a zwłaszcza kształt stopki został zoptymalizowany przy użyciu Metody Elementów Skończonych (ang. Finite Element Analisys - FEA). Zapewnia to równomierne, mniejsze zużycie bieżnika.  Posiada ona  szerokie żebra z płytkimi rowkami, które gwarantują większą odporność na zużycie barków opony oraz lepszą sterowność. Dodatkową cechą bieżnika jest zoptymalizowana geometria klocków, zmniejszająca poślizg na mokrych nawierzchniach. Powoduje to poprawę wyników opon w każdych warunkach pogodowych i zmniejsza poziom hałasu. Technologię mieszanki bieżnika zaprojektowano w taki sposób, aby zwiększyć przebiegi opony. Korzyści ekonomiczne wynikają także m.in. ze zmniejszenia masy opony, co przekłada się na zwiększenie ładowności pojazdów ciężarowych.

W analizie porównawczej opona  ta  wykazuje lepsze wyniki w kluczowych aspektach w stosunku do swojej poprzedniczki, tj. opony Avant A3. Dotyczy to szczególnie oporów toczenia, co również przekłada się na korzyści ekonomiczne w postaci niższego zużycia paliwa. Efekt ten osiągnięto bez zmniejszania przebiegów opony. Ponadto nowa wersja opony zapewnia lepsze prowadzenie i hamowanie na mokrej nawierzchni, przy mniejszym poziomie hałasu, zwiększając tym samym bezpieczeństwo jazdy.


Opona Orjak 4 konstrukcję i kształt  jej bieżnika  także zoptymalizowano za sprawą technologii FEA. W efekcie wyróżnia się  ona większymi przebiegami, m.in. za sprawą dużej głębokości bieżnika, która poprawiła również trakcję opony przez cały okres jej życia. Jej cechą charakterystyczną jest budowa wieloklockowa, poprawiająca równomierność zużycia bieżnika oraz zapewniająca dobrą trakcję na mokrych nawierzchniach i w warunkach zimowych. Półotwarta konstrukcja barku opony zapewnia dodatkowe korzyści jeżeli chodzi o trakcję na śniegu i błocie pośniegowym, a także odporność na poślizg na mokrych nawierzchniach. Jej bieżnik ma właściwości samoczyszczące. Technologia mieszanki bieżnika - zastosowana do produkcji tych opon - została zaprojektowana w taki sposób, aby zwiększyć ich przebiegi i odporność na uszkodzenia.

Podobnie jak Avant 4, opona Orjak 4 jest lepsza w kluczowych obszarach od swojej poprzedniczki Orjak O3. W nowym modelu zredukowano zużycie paliwa o 6 proc. zmniejszając opory toczenia, przy zachowaniu przebiegów opony. Obniżył się również poziom hałasu. Zmniejszenie masy nowych Avant 4 i Orjak 4 przynosi dodatkowe korzyści operatorom flot transportowych w postaci zwiększonej ładowności ich pojazdów. Nowe opony na oś sterującą i napędową są dostępne w następujących rozmiarach: 295/80 R22.5 152/148 M;  315/70 R22.5 154/150 L (152/148 M);  315/80 R22.5 156/150 L (154/150 M) W tych rozmiarach opony Avant 4 zastępują Avant A3 Plus, a opony Orjak 4 -  Orjak O3 Plus.

Nowe opony są przystosowane do współpracy z oponami do przyczep i naczep Sava Cargo C3 Plus 385/65 R22.5. Podobnie jak Sava Avant 4 i Orjak 4, ww. opony stworzono z myślą o operatorach zajmujących się transportem regionalnym i długodystansowym. Dzięki szerokiej rzeźbie bieżnika o sześciu żebrach i pięciu zygzakowatych rowkach opona Sava Cargo C3 Plus osiąga doskonałe przebiegi, a także dobre wyniki w hamowaniu na mokrych nawierzchniach. W przypadku wszystkich powyżej wymienionych opon możliwe jest ponowne pogłębianie i bieżnikowanie.

Źródło:  Goodyear Dunlop Tires Polska