Wózek w dobrych rękach

Wózek w dobrych rękach

STILL_Serwis_4T

Flota techniki magazynowej przeznaczona jest do ciągłej i nieprzerwanej pracy, a każda chwila przestoju jest wymierną stratą. Jak zredukować do minimum czas poświęcony na diagnostykę wózków widłowych, optymalnie zaplanować wydatki i zadbać o wysoką jakość ewentualnych napraw? Rozwiązaniem jest zawarcie umowy serwisowej.

Każdy właściciel floty wózków widłowych zobowiązany jest do stałej opieki nad stanem technicznym pojazdów. Wysoki poziom zaawansowania elektronicznych systemów kontroli sprawia, że do diagnostyki nie wystarczają jedynie oczy i uszy mechaników. Regularny serwis jest nie tylko podstawą sprawnego funkcjonowania maszyn, ale przede wszystkim bezpieczeństwa pracowników. Mimo, że współczesny sprzęt techniki magazynowej wyposażony jest w elektroniczne systemy samokontroli, które czuwają nad prawidłowym funkcjonowaniem podzespołów - działania i diagnostyka serwisowa są niezbędne. Coraz więcej użytkowników zaczyna przywiązywać wagę do przeglądów i przestaje traktować je jako dodatkowe koszty, które mogą przeznaczyć na inne cele. W wielu przypadkach drobne naprawy serwisowe pozwalają zapobiec poważnym awariom i wypadkom.

FULL-serwis
Możliwość zaplanowania kosztów i zmniejszenie ryzyka są podstawowymi korzyściami podpisania umowy serwisowej. Innymi, nie mniej istotnymi są: gwarancja stosowania oryginalnych części zamiennych podczas naprawy maszyn oraz wysoka jakość usług. Firmy, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, przygotowują oferty, gdzie na korzystnych warunkach można zawrzeć specjalną umowę kompletnego serwisowania, włącznie z ewentualnymi pracami naprawczymi.

- W Europie posiadamy sieć oddziałów, spółek współzależnych, z dużą liczbą autoryzowanych warsztatów oraz punktów pomocy, tworząc system szybkiego reagowania. Liczba punktów serwisowych i zatrudnionych tam mechaników jest ściśle uzależniona od sprzedaży wózków w danym regionie. STILL Polska jest częścią tego systemu i posiada sieć punktów serwisowych, które są do dyspozycji klientów, będąc jednocześnie w stałym kontakcie z nimi - mówi Borys Wochna, prezes firmy STILL Polska.

Być albo nie być dla sprzętu
Kompleksowe pakiety w dziedzinie kontroli i naprawy sprzętu są coraz bardziej popularnym rozwiązaniem, wybieranym zarówno przez duże, jak i małe przedsiębiorstwa. W ramach wykupionej umowy, firmy mają zapewnioną stałą opiekę serwisową użytkowanych maszyn oraz gwarancję ciągłości pracy, bez ryzyka przerw spowodowanych niesprawnymi podzespołami. Jeżeli naprawa wózka wyłącza go z eksploatacji, jego właściciel otrzymuje w tym czasie maszynę zastępczą. Firmy podpisując umowę full-service, mogą dokładnie zaplanować koszty związane z serwisem i naprawą posiadanej floty. Płacąc stałą, miesięczną ratę, nie są narażone na nieprzewidziane wydatki związane z nagłą awarią czy koniecznością wymiany maszyn. To firma serwisowa przejmuje na siebie wszystkie zadania obsługi i konserwacji, aby ich klienci nie musieli się o nic więcej troszczyć. Takie rozwiązanie jest z pewnością wygodne, ale również opłacalne. Co więcej, cykliczne przeglądy mają znaczny wpływ na bezawaryjną pracę sprzętu.

Podstawa to bezpieczeństwo
Przepisy dotyczące bezpieczeństwa i zapobiegania wypadkom jasno precyzują, że przeglądy powinny być przeprowadzane co najmniej raz do roku przez przygotowane do tego jednostki dozorowe. Czynności serwisowe, które przeprowadzane są przez wykwalifikowany personel techniczny, obejmują również okresową kontrolę pod kątem bezpieczeństwa sprzętu. Szczegółowej analizy dokonuje się poczynając od wideł aż do pomiarów rezystancji izolacji. Kontrola przestrzegania przepisów o zapobieganiu wypadkom obejmuje ocenę ogólnego stanu urządzenia do transportu poziomego oraz jego wyposażenia. Wszystkie elementy sprawdzane są za pomocą specjalistycznych urządzeń pomiarowych, a wyniki notowane w książce kontroli.

Źródło: STILL Polska