We streamline You win – STAS oficjalnie w Polsce

We streamline You win – STAS oficjalnie w Polsce

STAS-TRAILER

W połowie lipca odbyła się konferencja inaugurująca rozpoczęcie działalności w Polsce firmy STAS. Belgijski producent naczep to uznany na rynku Europy Zachodniej gracz, którego produkty wyznaczają najwyższe standardy w tej branży.

STAS w Polsce znany jest z pojazdów używanych sprowadzanych zza granicy oraz od 2006 roku, poprzez dystrybucję firmy GIZO. Jak dotąd firma oficjalnie nie miała tu swojego przedstawicielstwa i profesjonalnie zarządzanej sieci sprzedaży i serwisu. Niemniej jednak w Polsce STAS ma prawdziwych entuzjastów. Kto raz kupił STAS-a z pewnością nie żałuje tego wyboru. Gdzie więc znajdziemy STAS-a? Odpowiedź nie jest skomplikowana, aluminiowe wywrotki stosuje się w: branży budowlanej, transporcie płodów rolnych, paliw stałych i materiałów sypkich. Oddzielną gałęzią produkcji są naczepy z ruchoma podłogą, które znalazły zastosowanie w transporcie: pasz, zbóż, kukurydzy, otrębów, trocin, paliw alternatywnych, odpadów, towarów na paletach, w workach, bali czy też beczek.


Francis_Heyse_STAS

Francis Heyse, właściciel STAS N.V.
- Zdecydowaliśmy się mocniej zaistnieć na polskim rynku właśnie teraz, gdyż uważamy, że jest to bardzo dobry okres. Producenci mają obecnie sporą ilość pojazdów stokowych, więc jest czas zastanowić się nad marketingiem i przekonać klientów, udowodnić, że nasze pojazdy przyniosą im większą efektywność - optymalizację kosztową. Według nas nie tylko cena zakupu, ale pełny koszt użytkowania danego pojazdu oraz wartość odsprzedaży stanowią o marce produktu.

Jeszcze przed 1940 r., zakład z siedzibą w Stasegem wytwarzał wozy konne na potrzeby rolnictwa. Wraz z rozwojem środków transportu, stopniowo też ewoluował profil produkcji. W latach 60-tych na rynek wypuszczono pierwsze naczepy. Gdy szefowie firmy zaczęli myśleć o poszerzeniu działalności, za nazwę swojej wytwórni przyjęli cztery pierwsze litery miejscowości, w której działali. W ten sposób nazwa STAS stała się marką. W 1974 r. firma przeniosła się do miejscowości Waregem, gdzie zaczęto budować pierwsze pojazdy z aluminium. Od tej daty rozpoczyna się nowa historia firmy, która doprowadziła STAS-a na szczyty pod względem innowacyjności w dziedzinie aluminiowych naczep wywrotek (obecnie w dwóch zakładach zatrudnionych jest 350 osób). W latach 80-tych pojazdy STAS zaczęto sprzedawać za granicę, a w roku 1990 oficjalnie rozpoczęła się ekspansja STAS na rynki zagraniczne (początek budowy sieci dilerskiej).  Głównym celem formy współpracy STAS Group na poziomie międzynarodowym jest kompleksowa obsługa klientów. Absolutnym priorytetem jest to, że dystrybutorzy STAS muszą mieć profesjonalny i dobrze wyszkolony zespół sprzedawców. Ważne jest, aby klienci byli zawsze dobrze poinformowani, a w razie potrzeby można im także zaproponować szereg opcji finansowania produktu.


Anthony_Geerinckx_STAS

Anthony Geerinckx, dyrektor generalny STAS N.V.
- Wprowadzane innowacje naczep STAS nie zawsze będą widoczne gołym okiem, ale zafunkcjonują dopiero w praktyce. Naczepa z podziałem na sekcje z szerszym tyłem ma z jednej strony zaszokować klienta a z drugiej strony dać mu ciekawą i większą funkcjonalność. Przykładem tej koncepcji będą naczepy serii TPX, które będą sprzedawane także w Polsce.


STAS to marka, która nie jest liderem na rynku pod względem wielkości produkcji. Specyfika belgijskich pojazdów nie odnosi się bowiem do segmentu produktów masowych. Wysoka jakość naczep STAS i ich nowatorski design dedykowany jest klientom z segmentu premium. Mniej ale za to bardziej dopracowane pojazdy. Produkty muszą spełniać aktualne potrzeby klienta już na etapie projektowania.


Tomasz_Bartoszewicz_STAS

Tomasz Bartoszewicz, odpowiedzialny za rozwój sieci STAS w Polsce
- Dlaczego automatyzacja produktów? Po pierwsze wydajność jaki i jakość musi być taka sama w poniedziałek jak i w piątek. STAS jest jednym z pierwszych producentó naczep, który w pełni wdrożył roboty do produkcji. Roboty w firmie STAS, oprócz spawania, ma wiele innych zadań. Jednym z nich jest badanie spoin ich jakości i temperatury przetopu. Po zarejestrowaniu w systemie, nawet za dziesięć lat, będzie możliwe odtworzenie w jakiej technologii produkt wykonano.

Obecnie, cały rozwój firmy koncentruje się na trzech filarach: projektowanie, bezpieczeństwo i funkcjonalność. Niska masa własna to ważny czynnik decydujący o zakupie produktu, jednak mało kto wie, że naczepa wywrotka może także być aerodynamiczna i tym samym może przyczynić się do znacznego zużycia paliwa. W 2004 roku STAS podjął współpracę z włoskim designerem Pinin Fariną z Ferrari, po to aby produkować pojazdy o niepowtarzalnym wzornictwie. Przykładem innowacji w tym zakresie niech będzie najnowsza naczepa STAS V-Streamline, która na początku tego roku została nagrodzona za szereg usprawnień i nowości. Uzasadnienie było krótkie: w odpowiedzi na panujące tendencje w poszukiwaniu czynników obniżających koszty eksploatacji, zmniejszenie poziom hałasu oraz recykling.

STAS-TPX STAS-OP-V STAS-ALU-TRAILER



Tekst i foto: Michał Bąk

 

 

 

 

 

We streamline You win – STAS oficjalnie w Polsce

W połowie lipca odbyła się konferencja inaugurująca rozpoczęcie działalności w Polsce firmy
STAS. Belgijski producent naczep to uznany na rynku Europy Zachodniej gracz, którego
produkty wyznaczają najwyższe standardy w tej branży.

STAS w Polsce znany jest z pojazdów używanych sprowadzanych zza granicy oraz od 2006 roku,
poprzez dystrybucję firmy GIZO. Jak dotąd firma oficjalnie nie miała tu swojego
przedstawicielstwa i profesjonalnie zarządzanej sieci sprzedaży i serwisu. Niemniej jednak
w Polsce STAS ma prawdziwych entuzjastów. Kto raz kupił STAS-a z pewnością nie żałuje tego
wyboru. Gdzie więc znajdziemy STAS-a? Odpowiedź nie jest skomplikowana, aluminiowe wywrotki

stosuje się w: branży budowlanej, transporcie płodów rolnych, paliw stałych i materiałów
sypkich. Oddzielną gałęzią produkcji są naczepy z ruchoma podłogą, które znalazły
zastosowanie w transporcie: pasz, zbóż, kukurydzy, otrębów, trocin, paliw alternatywnych,
odpadów, towarów na paletach, w workach, bali czy też beczek.

- Zdecydowaliśmy się mocniej zaistnieć na polskim rynku właśnie teraz, gdyż uważamy, że
jest to bardzo dobry okres. Producenci mają obecnie sporą ilość pojazdów stokowych, więc

jest czas zastanowić się nad marketingiem i przekonać klientów, udowodnić, że nasze pojazdy
przyniosą im większą efektywność - optymalizację kosztową. Według nas nie tylko cena
zakupu, ale pełny koszt użytkowania danego pojazdu oraz wartość odsprzedaży stanowią o
marce produktu - powiedział Francis Heyse, właściciel STAS N.V.

Jeszcze przed 1940 r., zakład z siedzibą w Stasegem wytwarzał wozy konne na potrzeby
rolnictwa. Wraz z rozwojem środków transportu, stopniowo też ewoluował profil produkcji. W
latach 60-tych na rynek wypuszczono pierwsze naczepy. Gdy szefowie firmy zaczęli myśleć o
poszerzeniu działalności, za nazwę swojej wytwórni przyjęli cztery pierwsze litery
miejscowości, w której działali. W ten sposób nazwa STAS stała się marką.
W 1974 r. firma przeniosła się do miejscowości Waregem, gdzie zaczęto budować pierwsze
pojazdy z aluminium. Od tej daty rozpoczyna się nowa historia firmy, która doprowadziła
STAS-a na szczyty pod względem innowacyjności w dziedzinie aluminiowych naczep wywrotek
(Obecnie w dwóch zakładach zatrudnionych jest 350 osób). W latach 80-tych pojazdy STAS
zaczęto sprzedawać za granicę, a w roku 1990 oficjalnie rozpoczęła się ekspansja STAS na
rynki zagraniczne (początek budowy sieci dilerskiej).  Głównym celem formy współpracy STAS
Group na poziomie międzynarodowym jest kompleksowa obsługa klientów. Absolutnym priorytetem

jest to, że dystrybutorzy STAS muszą mieć profesjonalny i dobrze wyszkolony zespół
sprzedawców. Ważne jest, aby klienci byli zawsze dobrze poinformowani, a w razie potrzeby
można im także zaproponować szereg opcji finansowania produktu.

- Wprowadzane innowacje naczep STAS nie zawsze będą widoczne gołym okiem, ale zafunkcjonują

dopiero w praktyce. Naczepa z podziałem na sekcje z szerszym tyłem ma z jednej strony

zaszokować klienta a z drugiej strony dać mu ciekawą i większą funkcjonalność. Przykładem
tej koncepcji będą naczepy serii TPX, które będą sprzedawane także w Polsce - mówi Anthony
Geerinckx, dyrektor generalny STAS N.V.

STAS to marka, która nie jest liderem na rynku pod względem wielkości produkcji. Specyfika
belgijskich pojazdów nie odnosi się bowiem do segmentu produktów masowych. Wysoka jakość
naczep STAS i ich nowatorski design dedykowany jest klientom z segmentu premium. Mniej ale
za to bardziej dopracowane pojazdy. Produkty muszą spełniać aktualne potrzeby klienta już
na etapie projektowania.

- Dlaczego automatyzacja produktów? Po pierwsze wydajność jaki i jakość musi być taka sama
w poniedziałek jak i w piątek. STAS jest jednym z pierwszych producentó naczep, który w
pełni wdrożył roboty do produkcji. Roboty w firmie STAS, oprócz spawania, ma wiele innych
zadań. Jednym z nich jest badanie spoin ich jakości i temperatury przetopu. Po

zarejestrowaniu w systemie, nawet za dziesięć lat, będzie możliwe odtworzenie w jakiej

technologii produkt wykonano - przekonuje Tomasz Bartoszewicz, odpowiedzialny za rozwój

sieci STAS w Polsce.

Obecnie, cały rozwój firmy koncentruje się na trzech filarach: projektowanie,

bezpieczeństwo i funkcjonalność. Niska masa własna to ważny czynnik decydujący o zakupie

produktu, jednak mało kto wie, że naczepa wywrotka może także być aerodynamiczna i tym

samym może przyczynić się do znacznego zużycia paliwa. W 2004 roku STAS podjął współpracę z

włoskim designerem Pinin Fariną z Ferrari, po to aby produkować pojazdy o niepowtarzalnym

wzornictwie. Przykładem innowacji w tym zakresie niech będzie najnowsza naczepa STAS

V-Streamline, która na początku tego roku została nagrodzona za szereg usprawnień i

nowości. Uzasadnienie było krótkie: w odpowiedzi na panujące tendencje w poszukiwaniu

czynników obniżających koszty eksploatacji, zmniejszenie poziom hałasu oraz recykling.




Michał Bąk