10 lat FletBoard-u

10 lat FletBoard-u

fleetboard

Daimler FleetBoard GmbH opracował i sprzedaje system telematyczny poprawiający rentowność flot samochodów użytkowych. Niemiecka firma zatrudniająca 140 pracowników obejmuje obecnie usługami telematycznymi ponad 60 000 pojazdów. W 2009 r. firma sprzedała ponad 8000 urządzeń dystrybutorom produktów spożywczych, firmom budowlanym i spedycyjnym. Są także inne liczby, które warto przytoczyć: w 2009 r., klienci FleetBoard zdołali obniżyć emisję CO2 o całkowitą liczbę 174 000 ton. Dzięki FleetBoard floty samochodów użytkowych w Europie zyskały na rentowności, a zakup systemu telematycznego pozwolił im na systematyczne inwestowanie.


fleetboard_2Kalkulacja rentowności klienta FleetBoard wskazuje, iż system ten pozwala na zaoszczędzenie do € 6500 i redukcję emisji CO2 o 6000 kg od każdego pojazdu rocznie. Po zakupieniu systemu FleetBoard okres amortyzacji ulegał skróceniu poniżej 10 miesięcy. Nowi klienci stwierdzili także średnią oszczędność paliwa rzędu 7% w ciągu pierwszych trzech miesięcy od momentu wdrożenia systemu i przeszkolenia załogi w zakresie FleetBoard, podczas gdy "starzy" klienci obserwują znaczne zmniejszenie kosztów konserwacji i napraw. Wynika to z faktu, iż automatyzacja procesów logistycznych i dokumentowania czasu pracy kierowców została oparta o inteligentne zarządzanie transportem i czasem pracy.

- Rynek telematyczny daje szerokie możliwości rozwoju, i my je wykorzystamy. Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, by zdobyć nowych klientów, pomóc naszym obecnym klientom osiągnąć jeszcze wyższą rentowność oraz wyznaczyć nowe standardy w tej branży. W 2010 r. planujemy objąć swoimi usługami także sektor autobusów i vanów - mówi Markus Lipinsky, dyrektor wykonawczy Daimler FleetBoard GmbH.

Przepis na sukces FleetBoard opiera się na stałym rozwoju o około 30% w skali roku, konsekwentnym poszukiwaniu rozwiązań zmierzających do spełnienia wszelkich wymogów klienta, zapewnianiu odpowiedniej jakości produktów, ochronie danych oraz sprawdzonym zakresie usług dostosowanych do różnych gałęzi przemysłu i typów samochodów użytkowych. Zewnętrzne organizacje kontrolne, takie jak DEKRA, potwierdzają pierwszorzędną jakość produktów i procesów oferowanych przez FleetBoard. Systemowi FleetBoard zaufało około 1300 klientów w Europie nie tylko ze względu na bliskość producentów ich samochodów, z którymi firma współpracuje od wielu lat, ale także dzięki wysokiej jakości usług IT, którą oferuje.

fleetboard_3Wprowadzenie rozwiązań telematycznych przez Daimler datuje się od projektu badawczego przeprowadzonego w latach 80-tych dwudziestego wieku, którego celem było przedłużenie czasów pomiędzy konserwacjami pojazdów. W 2000 r. Mercedes-Benz wypuścił na rynek system zarządzania flotą pojazdów oparty na telematyce, który umożliwiał transfer szczegółowych danych o pojeździe. Funkcja Remote Flash pozwalała na aktualizację oprogramowania komputera pokładowego pojazdu przez Internet. Poprzez wybór usług FleetBoard znani klienci pilotażowi należący do przemysłu transportowego i logistycznego przyczynili się do rozwoju systemu telematycznego.

- Stosujemy FleetBoard od 2001 r. W zeszłym roku zdecydowaliśmy się na wprowadzenie systemu DispoPilot system. Przy pomocy usług FleetBoard w ciągu ostatniej dekady poprawiliśmy nasze wewnętrzne procedury we wszystkich działach firmy. Szeroki zakres dostępnych opcji oceny automatycznie rejestrowanych danych pojazdu pomaga nam odpowiednio modyfikować styl jazdy poszczególnych kierowców, natomiast połączenie z naszymi ciągnikami siodłowymi Mercedes-Benz Actros pozwala nam na przedstawienie szerokiego zakresu szczegółowych danych, którego nie oferuje żaden konkurencyjny produkt - wspomina Steffen Bork z przedsiębiorstwa transportowego Bork GmbH & Co. KG.

Dziś FleetBoard korzysta z bliskiej współpracy z branżą projektowania samochodów ciężarowych. W zeszłym roku firma dopisała nowy rozdział do historii telematyki poprzez mi.n. pierwszy dostępny masowy transfer danych umożliwiający zdalny odczyt tachografu cyfrowego bez konieczności użycia firmowej karty danych w pojeździe, czy też poprzez stworzenie sieci usług obejmującej 75 certyfikowanych partnerów w Niemczech i Europie.


tekst: Daimler AG
zdjęcia: MB

 



artykuły pokrewne:

Nowe funkcje FleetBoard

Actros tour - nadchodzi czas gwiazd

Nowy Actros- trzy pakiety bezpieczeństwa i komfortu

Oszczędniej z FleetBoard

 

 

 

Przeczytaj też:
Kobieta kierowca, która podbiła Rosję

Ekaterina Mironova, 28-letnia kierowca ciężarówki zachęca inne dziewczyny żeby wsiadły za kółko.

Okradzione ciężarówki w Niemczech

Minionej nocy niedaleko Koblenz zgłoszono, policji autostradowej, kradzież w kabinach dwóch ciężarówek.

Tachograf 2019 jeszcze bardziej inteligentny

Wprowadzenie inteligentnych tachografów zostało już potwierdzone.

Jak jeździmy w Niemczech?

Przedstawiamy wyniki 2-tygodniowej kontroli funkcjonariuszy BAG oraz policji na mocno uczęszczanej Bundesautobahn 2 (A2).

Dzień Reformacji - zakaz jazdy samochodów ciężarowych

Państwa federalne, w których Dzień Reformacji jest związany z zakazem prowadzenia pojazdów to: Brandenburgia, Mecklenburg-Vorpommern, Saksonia, Saksonia-Anhalt i Turyngia.

Nowy odcinek S3 Legnica - Bolków

Już dziś, w godzinach południowych, ma zostać oddana do użytku droga ekspresowa S3 z Legnicy do Bolkowa. Jej długość wynosi 36 km.

Sprzęg sprzęgowi nie równy...

Do czasu wprowadzenie dyrektywy 94/20/WE podawano jedynie, jaką najcięższą przyczepę "pociągnie" dany sprzęg.

IVECO triumfuje w wyścigach samochodów ciężarowych

Jochen Hahn, prowadzący samochód IVECO Stralis, zapisał się w historii tych zawodów, zdobywając tytuł mistrzowski już po raz piąty.

Rozpoczynałem jako kierowca, dziś jestem mechanikiem

Truck Partner to należący do sieci Q-Service Truck warsztat specjalizujący się w naprawie samochodów ciężarowych, ciągników siodłowych i naczep.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL