110 lat Castrola

110 lat Castrola

castrol_foto

Firma Castrol świętuje właśnie swoje 110 urodziny. To dobra okazja, by przyjrzeć się ponad wiekowej tradycji tej uznanej marki, która wielokrotnie rewolucjonizowała rynek motoryzacyjny swoimi przełomowymi produktami.

Dokładnie 110 lat mija od chwili, gdy w 1899 roku, sir Charles Cheers Wakefield założył przedsiębiorstwo C.C. Wakefield Co, które obecnie znamy jako Castrol. Od początku istnienia marki jej znakiem rozpoznawczym była innowacyjność i stałe dążenie do rozwoju produktów.  Założyciel firmy położył nacisk na badania naukowe i stworzył specjalne laboratorium, w którym powstawały przełomowe produkty jak Carbic, Castrolite, R20 czy GTX, które wyznaczały standardy dla rynku motoryzacyjnego oraz stawały się synonimami jakości i prestiżu. Laboratorium przekształciło się później w  ogromne, nowoczesne centrum badawcze, z którego pochodzą dzisiejsze zaawansowane technologicznie produkty, np. Castrol EDGE.
Nowatorską formą polityki firmy Castrol była współpraca z producentami pojazdów mechanicznych.  W dwudziestoleciu międzywojennym oleje Castrol rekomendowano już w momencie zakupu samochodu. Przyjęty model współpracy z największymi producentami, takimi jak Volkswagen, Ford czy BMW, trwa do dziś.
W celu popularyzacji produktów Castrol od samego początku wykorzystywał sporty motorowe: loty samolotowe, wyścigi samochodowe i próby bicia rekordów prędkości. Była to podstawowa polityka promocyjna firmy. Dzięki niej padały kolejne rekordy prędkości bite m.in. przez niezapomnianego kapitana Malcolma Campbella w „Bluebird” w 1924 roku.
Do Polski Castrol trafił najprawdopodobniej tuż przed wybuchem I wojny światowej, a po jej zakończeniu powstało oficjalne przedstawicielstwo. Udokumentowanym wydarzeniem jest rejestracja znaku towarowego Castrol w polskim Urzędzie Patentowym w 1927r.

castrol_foto2
W  czasach PRL, podobnie jak i inne zachodnie koncerny, firma Castrol nie otworzyła oficjalnego przedstawicielstwa w naszym kraju. Wspierała jednak tak znanych rajdowców, jak Sobiesław Zasada, a kraj nieraz ogarniała "castrolmania", gdy obiektem pożądania był samoprzylepny pas przyciemniający na przednią szybę z napisem Castrol czy naklejki z logo Castrol GTX.
Sponsoring sportów motorowych to nie wszystko. Poszukiwanie przez Castrol nowych rozwiązań zaowocowało zaangażowaniem się firmy w 2008 roku w sponsoring piłkarski i przeniesieniem na boiska EURO 2008 eksperckiej pozycji w branży motoryzacyjnej. Nawiązanie współpracy z gwiazdami futbolu, jak Arsene Wenger czy Pierluigi Collina, a także stworzenie rewolucyjnego narzędzia do analizy gry piłkarzy Castrol Performance Index zaowocowało uznaniem projektu sponsoringowego UEFA EURO 2008 za najlepszy projekt roku 2008 i przyznaniem firmie Castrol nagrody przez Europejskie Stowarzyszenie Sponsoringu. Na kanwie tego sukcesu firma Castrol zdecydowała się na kontynuację sponsoringu piłki nożnej i podpisała umowę z FIFA na sponsoring MŚ 2010 i 2014, nawiązując współpracę z najlepszym piłkarzem świata, Cristiano Ronaldo na promocję linii produktowej Castrol EDGE.
Minione 110 lat było czasem ciężkiej pracy i ogromnych sukcesów, których efektem jest znacząca pozycja Castrol na rynkach świata i w Polsce. Według najnowszego raportu Instytutu GIPA, monitorującego rynek olejów w Polsce, marka Castrol dynamicznie powiększa swoje udziały rynkowe. W serwisach autoryzowanych Castrol już od kilku lat jest liderem rynku, a w warsztatach niezależnych - drugą największą marką olejową. W wyniku globalnego przejęcia firma Castrol należy obecnie do grupy BP.

- Mając za sobą tak długą i piękną tradycję, myślimy o przyszłości długofalowo. Dbamy o stały rozwój i doskonalenie oferty, wciąż pracujemy nad nowymi produktami, które w jeszcze lepszym stopniu będą mogły spełnić oczekiwania Klientów. Równie poważnie i długookresowo podchodzimy do sponsoringu, na co dowodem jest nasza umowa sponsoringowa z FIFA obowiązująca aż do roku 2014 - powiedział Wojciech Mora, dyrektor sprzedaży Castrol na Europę Centralną.

W ciągu 110 lat istnienia firmy Castrol zmieniło się wiele: samochody, technika smarowania oraz rozwiązania technologiczne w silnikach. Niezmienna pozostaje jednak najwyższa jakość produktów Castrol z których korzystają kolejne pokolenia kierowców sprawdzając je zarówno podczas codziennej eksploatacji, jak i w ekstremalnych warunkach w sporcie. Tak przetestowana jakość produktów doskonale odzwierciedla hasło firmy Castrol: To więcej niż olej. To płynna technologia...


materiały: Castrol Polska

 

 

 


Przeczytaj też:
Kup oleje Castrol a otrzymasz zegarek
Zegarki Aztorin czekają na klientów Inter Cars  Mrozy niestraszne dzięki TDA

Zima to pora roku, za którą samochody, zwłaszcza te z silnikami Diesla, nie przepadają. Wyścigi Truck Racing Championship

Jochen Hahn wygraną na torze Le Mans przypieczętował triumf w wyścigach Truck Racing Championship. Nowy dyrektor marketingu Castrol

Dnia 1 sierpnia 2012 roku Anna Wilczewska objęła stanowisko dyrektora marketingu w firmie BP Europa SE, odpowiadając za markę Castrol na rynku polskim. Castrol - 85 lat marki w Polsce

Znak towarowy Castrol zarejestrowano w Polsce w 1927 roku. Dziś oleje tej znanej marki należą do najczęściej wybieranych środków smarnych nad Wisłą. Castrol EDGE Fiesta Trophy wybierze najlepszego mechanika

Zespoły mechaników biorące udział w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski mają szansę na wygranie Forda Ka w konkursie "Castrol EDGE Serwis Dream Team". Nowy Country Manager biznesu Castrol w Polsce

1 czerwca 2012 roku Sławomir Radoń (40 l.) objął stanowisko Country Managera Castrol Polska. Oleje przekładniowe

castrol-beczki

Często wydaje nam się, że olej zalany do skrzyni biegów w nowym samochodzie, bądź do jego mostu (ów) nie wymaga żadnej kobntroli. Oprócz okresowego sprawdzenia jego poziomu w poszczególnych podzespołach, należy również zwrócić uwagę na okres przydatności poszczególnych olejów przekładniowych. Producenci nowszych pojazdów, często podają w instrukcji obsługi, że oleju w skrzyni biegów nie wymienia się. Prawdą jest to, że nowoczesne syntetyczne produkty smarne nie wymagają wymiany w trakcie eksploatacji pojazdu. Należy jednak pamiętać, że brak potrzeby wymiany oleju przekładniowego, w rozumieniu producenta, dotyczy tylko okresu do naprawy głównej pojazdu lub podzespołu. Odpowiedni olej pomoże dobrać nam ekspert z firmy Castrol Polska.

Castrol na AUTOSTRADZIE Podczas jubileuszowej, piętnastej edycji targów AUTOSTRADA-POLSKA, w Kielcach swoją ofertę przedstawią największe firmy związane z budownictwem drogowym, inżynierią ruchu oraz bezpieczeństwem drogowym. Między 12 a 15 maja 2009 zaprezentuje się prawie 800 wystawców z 25 państw, w tym wiele firm związanych z branżą środków transportu.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL