Opony odporne na skutki przebicia

Opony odporne na skutki przebicia

Image Koncern Volvo Trucks nawiązał bliską współpracę z firmą Goodyear w zakresie dostaw odpornych na skutki przebicia opon do pojazdów budowlanych. Technologia Duraseal zastosowana w oponach Goodyear powoduje automatyczne i trwałe uszczelnienie się przebitej opony. Volvo jest pierwszym producentem samochodów ciężarowych w Europie, który oferuje opony tego typu.

Opona niewrażliwa na skutki przebicia stanowi przełom, jeżeli chodzi o niezawodność i gotowość techniczną. Dla klientów użytkujących pojazdy budowlane stanowi to zasadniczą różnicę, ponieważ każdy przestój, krótko- lub długotrwały, kosztuje – mówi Gunnar Eliasson, Business Area Manager ds. pojazdów budowlanych w Volvo Trucks.

Samoczynne wypełnienie i uszczelnienie przebitego miejsca
Image Innowacyjność opon Goodyear odpornych na skutki przebicia polega na zastosowaniu wyjątkowo miękkiej warstwy gumy – warstwy uszczelniającej. Warstwa uszczelniająca znajduje się pomiędzy bieżnikiem, a opasaniem opony. W chwili przebicia, elastyczny, galaretowaty materiał natychmiast zatyka i uszczelnia powstały otwór, utrzymując ciśnienie wewnątrz opony. Opona jest w stanie samoczynnie uszczelniać otwory o średnicy do 6 mm.

Dłuższy czas pracy pojazdu
Skutek naprawy jest trwały i nie ma potrzeby wycofywania pojazdu z eksploatacji. Pojazd może być użytkowany aż do kolejnego planowego przeglądu, co oznacza ogromne korzyści pod względem wydajności i gotowości pojazdu do pracy. Warstwa uszczelniająca nie ulega uszkodzeniu podczas poważniejszych napraw opony, wymagających wulkanizacji warstwy bieżnika.

W samochodach ciężarowych Volvo, ten rodzaj opon Goodyear będzie oferowany, w ramach opcji, począwszy od lipca 2007 r. Dostępne będą opony w rozmiarze 13R22.5. z bieżnikiem MSD, przeznaczone do montażu na osi napędowej. Jeżeli chodzi o osie przednie i wleczone, dostępne będą opony w rozmiarach 13R22.5 z bieżnikiem MSS, a w późniejszym okresie także opony 385/65R22.5.



źródło: Volvo Trucks Polska