Pierwsza dostawa pojazdów hybrydowych
14 czerwca w Lyonie François Bertreau, Prezes Zarządu Grupy Norbert Dentressangle, otrzymał z rąk Stefano Chmielewskiego, Prezesa Renault Trucks, kluczyki do swojego pierwszego pojazdu hybrydowego Renault Premium Distribution Hybrys Tech. Pierwsze ciężarówki hybrydowe, które Renault Trucks dostarczyło firmie Norbert Dentressangle, już wkrótce wyjadą na drogę.
Dzięki połączeniu silnika cieplnego z elektrycznym, pojazdy hybrydowe umożliwiają znaczne zmniejszenie zużycia paliwa (o ok. 20 proc.) i są cichsze od swoich odpowiedników z silnikiem cieplnym, ponieważ w zakresie prędkości od 0 do 20 km/h napędzane są silnikiem elektrycznym. W sektorze transportu drogowego przewiduje się coraz szersze wykorzystanie energii alternatywnych. Renault Trucks przygotowuje się do tej przemiany od kilku lat i obecnie proponuje swoim klientom szeroką ofertę pojazdów Clean Tech (elektrycznych, hybrydowych lub CNG).
- Dostawa pierwszego pojazdu hybrydowego Renault Trucks dla Grupy Norbert Dentressangle jest wynikiem owocnej współpracy z zespołami Renault Trucks od ponad 30 lat i ponownie potwierdza nasze zaangażowanie w sferze redukcji emisji gazów cieplarnianych. Nasze ambitne działania na rzecz ochrony środowiska, jakie prowadzimy od 2003 roku, sformułowane w ramach partnerstwa z agencją ADEME odnowionego w grudniu 2009 roku, już obecnie pozwoliły nam zanotować znaczny postęp. Z parkiem, którego 85 proc. pojazdów spełnia wymagania norm Euro IV i Euro V, eksploatujemy obecnie najczystszą i najnowocześniejszą flotę w Europie z punktu widzenia naszych klientów, dla których celem jest także zmniejszenie wskaźnika węglowego. - powiedział François Bertreau
Z chwilą dostawy pierwszych pojazdów hybrydowych przez swojego wieloletniego dostawcę, Renault Trucks, Grupa Norbert Dentressangle przejdzie do etapu testowania technologii stanowiących alternatywę dla napędów z silnikiem wysokoprężnym. Te pojazdy Renault Premium Distribution Hybrys Tech 4x2 o mocy 310 KM i ładowności 19 t, przeznaczone do miejskiego i podmiejskiego transportu dystrybucyjnego, przeznaczono do eksploatacji w Lyonie i Paryżu. Grupa Carrefour, która będzie miała przywilej eksploatacji pierwszego pojazdu w rejonie paryskim, ma nadzieję, że dzięki tej technologii ograniczy wpływ na środowisko swojej sieci logistycznej.
- Transport drogowy przeżywa rewolucję. Renault Trucks w pełni w niej uczestniczy. Nie tylko oferując klientom pojazdy z napędem wysokoprężnym o małym zużyciu paliwa, ale także proponując od kilku lat pojazdy korzystające z alternatywnych energii. Po dwóch latach testów u klientów w warunkach rzeczywistych, Renault Trucks opanował już tę technologię. Dostawa dwóch pojazdów opartych na technologii hybrydowej dla takiego klienta, jak Norbert Dentressangle dowodzi, że różni gracze w sektorze transportu drogowego wspólnie przyczyniają się do postępu w dziedzinie transportu towarów trwałego użytku - stwierdził Stefano Chmielewski.
Źródło: Renault Trucks Polska