Pirelli wprowadza na rynek Serię R:01

Pirelli wprowadza na rynek Serię R:01

Nowa seria opon Pirelli R:01 dedykowana dla transportu regionalnego została stworzona w odpowiedzi na potrzeby firm logistycznych oraz transportowych w zakresie zwiększenia efektywności w zarządzaniu flotą, jak również jako odpowiedź na zbliżające się zmiany w prawie europejskim w zakresie ograniczenia emisji zanieczyszczeń do atmosfery. Seria R:01 została opracowana przez centrum badań Pirelli, tak aby spełniała oczekiwania eksploatacyjne profesjonalnych operatorów logistycznych pod względem rentowności przebiegów, zmniejszonego zużycia paliwa, możliwości bieżnikowania oraz wymogów ekologicznych.

Dzięki połączeniu innowacyjności na etapie projektowania z systemem SATT, Seria R:01 to nowość pod względem struktury, profilu i wykorzystanych materiałów, co bezpośrednio przekłada się na poprawę osiągów, obniżenie kosztów eksploatacyjnych, bezpieczeństwo, poprawę komfortu jazdy oraz dbałość
o środowisko naturalne. 
Innowacyjność opon Serii R:01 (dostępnej w wersji FR:01 dedykowanej dla osi kierunkowej i ST:01
dla osi napędowej) zaprojektowanych z myślą o regionalnym transporcie charakteryzuje nowa struktura profilu i użytych materiałów, wykorzystanie opatentowanego przez Pirelli systemu SATT, opartego
na bardziej zaawansowanej technologii w produkcji opon.

Nowa Seria R:01 pozwala na wydłużenie przebiegów, średnio o 30% w porównaniu z poprzednimi modelami. Natomiast nowa struktura opasania połączona z technologią SATT pozwoliła na poprawę osiągów w obszarze przebiegu w trakcie eksploatacji opony, jak również na wydłużenie całkowitego przebiegu dzięki możliwości nawet kilkukrotnego bieżnikowania opony.
Zmniejszenie oporów toczenia, bezpośrednio przekłada się na zmniejszenie zużycia paliwa – roczne oszczędności na poziomie ok. 3 proc. - i jednocześnie na ograniczenie emisji szkodliwych substancji
do atmosfery.

Seria R:01 została zaprojektowana i wykonana zgodnie z wymogami prawa europejskiego w zakresie doboru komponentów i redukcji poziomu hałasu. Komponenty, zastosowane do produkcji nowych opon nie zawierają aromatycznych olejów (nowa norma zacznie obowiązywać w 2010 r). Poziom hałasu został zredukowany z 76 do 73 decybeli (nowa norma zacznie obowiązywać w 2012 r), co oznacza 50 proc. obniżenie odczuwalnego hałasu – to tak jakby stojąc na czteropasmowej drodze, dwa pasy były zupełnie puste i ciche.
Możliwości bieżnikowania dzięki nowej strukturze opasania, które wraz z technologią SATT zwiększa wydajność w zakresie wydłużonych przebiegów w trakcie eksploatacji opony i optymalizuje możliwości nawet kilkukrotnego bieżnikowania.
Niski poziom hałasu i wykorzystanie ekologicznych materiałów bez użycia wysoce aromatyzowanych olejów (HAOF). Parametry te zostały dostosowane do nowych norm europejskich, które zaczną obowiązywać w 2010 i 2012 roku.
Komfort i bezpieczeństwo 
Niskie koszty eksplotacyjne, jak również dbałość o środowisko naturalne idą w parze ze standardami bezpieczeństwa. Opony Serii R:01 to komfort prowadzenia, zarówno na suchej jak i na mokrej nawierzchni, poprawa przyczepności i zachowanie drogi hamowania na suchej nawierzchni. Dodatkowo, dzięki zastosowaniu nowej technologii SATT nastąpiła poprawa osiągów z zakresu precyzji prowadzenia i możliwości panowania nad pojazdem przy wjeździe na pobocze  - co znacznie poprawia komfort jazdy.

Opis techniczny opony:

- 3SB – (Tree Sandwitch Belts) - trzy nakładające się na siebie opasania, które wpływają
na dłuższy cykl życia opony, stałe osiągi oraz poprawę bieżnikowania i prowadzenia.
- DLTC – oznacza podwójną warstwę komponentu bieżnika składający się z: komponentu zewnętrznego – który optymalizuje przebieg, poprawia przyczepność i skróca drogę hamowania oraz komponentu wewnętrznego obniżającego opory toczenia i zapewniającego lepsze współdziałanie w strukturze.
- HBW – (HEXABead Wire), drutówka, która pozwala zmaksymalizować elastyczność opony podczas montażu na feldze.
- FRC – (Fully Rubberized Cord) - całkowicie pokryty gumą kord zwiększa wytrzymałość opony.
Innowacyjne materiały – materiały wykorzystane do produkcji opon z Serii R:01 to trzy opatentowane przez Pirelli składniki, które charakteryzują się dbałością o środowisko naturalne dzięki wyeliminowaniu olejów zapachowych. Dodatkowo do budowy wykorzystano materiały zapewniające obniżenie kosztów, redukcję emisji zanieczyszczeń i łatwe bieżnikowanie.
Innowacyjna struktura – szkielet, zarówno opasań jak i stopki, jest elementem najważniejszym
w budowie opon do samochodów ciężarowych. Seria R:01 to podsumowanie 40 lat doświadczenia firmy Pirelli, która już w 1970 roku opatentowała korzystanie z technologii wykorzystującej opasanie zero stopni.
Rozwój ewolucji technologicznej pozwolił na stworzenia systemu pasa charakteryzującego się technologią SATT, wykorzystaną również w linii opon ciężarowych Amaranto i strukturą SATT NEXT użytą w nowych oponach FR:01 i TR:01.

Opony FR:01 i TR:01 będą dostępne w następujących rozmiarach:
315/80 R 22.5
315/70 R 22.5
295/80 R 22.5
12 R 22.5