Map&guide Professional 2010

Map&guide Professional 2010

Map&guide Professional umożliwia planowanie tras w całej Europie oraz precyzyjne wyliczenie odległości na najszybszej oraz najkrótszej trasie przejazdu. Ponadto pozwala na wyliczenie kosztów efektywnych przejazdu dla ciężarówki lub samochodu osobowego w kilometrach, co nie zawsze oznacza najszybszy czasowo przejazd.

Jest to pierwsze na polskim rynku narzędzie do planowania transportu, które wylicza emisji CO2 i innych szkodliwych substancji emitowanych do środowiska wraz ze spalinami. Brzmi to jeszcze w Polsce jak funkcjonalność mało przydatna, ale wkrótce - gdy cena za przejazd również po polskich drogach krajowych będzie uzależniona od emisji spalin - takie kalkulatory będą konieczne, zwłaszcza gdy pojawią się w miastach tzw. "zielone strefy". Map&guide Professional będzie umożliwiał wykupienie winiet, potwierdzających wniesienie opłaty za wjazd do takiej strefy.
Map&guide pozwala na bardzo dokładne planowanie zadania transportowego od drzwi do drzwi na terenie całej Europy w zależności od zastosowanej mapy. Planowanie to umożliwia wprowadzenie do 200 punktów przelotowych pośrednich, z możliwością optymalizacji trasy przejazdu, kalkulacji drogi alternatywnej, kalkulacji dystansu bezpośredniego, dystansu drogowego, a także czasu jazdy i przerw.
W zależności od ustalonego profilu ciężarówki, oprogramowanie pozwala na dokładne wyliczenie kosztów, które trzeba ponieść za użytkowanie infrastruktury drogowej w każdym państwie, zgodnie z obowiązującymi stawkami opłat. Przy opłatach za niemieckie autostrady map&guide Professional 2010 pozwala na bezpośrednie bukowanie opłat (TollCollect).

Wiele firm transportowych i logistycznych używa już dzisiaj oprogramowania map&guide w celu:
- planowania  zadań dla samochodów,
- kalkulacji dystansu drogi do przejechania,
- kalkulacji kosztów transportu,
- kalkulacji opłat za korzystanie z infrastruktury drogowej,
- optymalizacji trasy oraz czasu realizacji,
- przygotowania oferty frachtu dla klienta,
- optymalizacji planowanych tras w procesie dystrybucji.

Możliwe jest realne kalkulowanie czasu prowadzenia ciężarówki przez kierowcę, czasu przerw i odpoczynku, zgodnie z obowiązującymi przepisami. System w tym zakresie dokonuje takich wyliczeń jako wartości wynikających z wcześniej ustalonych dla pojazdu dopuszczalnych prędkości na poszczególnych rodzajach dróg. Określa możliwości przewozowe materiałów niebezpiecznych w wielu krajach Europy zgodnie z danymi zawartymi w materiale mapowym firmy Navteq.
Tym sposobem oprogramowanie pozwala na kalkulację podstawowych kosztów oraz dystansu w kilometrach, co w rezultacie może być podstawą do wyliczenia wartości faktury.


www.autosoftware.com.pl