KRONE: podwozie Box Liner eLTU6

KRONE: podwozie Box Liner eLTU6

KRONE-_podwozie_Box_Line

Poprzeczka dla designu podwozia KRONE Sled została postawiona niebywale wysoko: nowe podwozie Box Liner miało być trwałe, innowacyjne, elastyczne i mimo tego łatwe w obsłudze.

 

Innowacyjne rozwiązanie: podwozie Box Liner SDC 27 eLTU6 pozwala teraz także na transport kontenerów 20-stopowych na środku sekcji oraz na ich załadunek i rozładunek bezpośrednio od tyłu nadwozia. Zarówno tę możliwość, jak i równoczesną optymalizację rozkładu obciążeń podczas transportu uzyskano dzięki zmianie rozstawu osi. Ukoronowaniem nowości jest fakt, że po pneumatycznym odryglowaniu podwozie może być rozsuwane lub zsuwane za pośrednictwem ciągnika.

 

Box Liner eLTU6 jest przeznaczone do transportu kontenerów 20- do 45-stopowych oraz dwóch skrzyń 20-stopowych. Pojazd cechuje się przy tym centralnym modułem obsługi do zmiany rozstawu osi i wysuwania części tylnej. Tylna i przednia wysuwana część podwozia są podparte na rolkach. Gwarantuje to łatwe przestawianie wysuwanych części przy równoczesnym zabezpieczeniu rolek i wsporników przed punktowym przeciążeniem. Przednie rygle z czopem obrotowym są składane i przesuwane, pozwalając w ten sposób na przejmowanie kontenerów z tunelem podłogowym. Wymagane ryglowanie od strony czołowej jest przewidziane do skrzyń ze skośnymi i prostymi narożnikami. Rygle z czopem obrotowym w tylnej części wysuwanej mogą być ustawiane na dwóch różnych wysokościach, umożliwiając w ten sposób także transport kontenerów 40-stopowych bez tunelu podłogowego. Odległość pomiędzy niską i wysoką częścią podłogi jest przy tym mostkowana przez składane nakładki w obszarze podłużnic.

Oprócz niedoścignionej wygody użytkowania, podwozie kontenerowe odznacza się także trwałą konstrukcją. Podobnie jak wszystkie podwozia Krone, podwozie Box Liner zostało skonstruowane specjalnie do trudnych warunków codziennej pracy z dużą liczbą cykli i posiada wiele praktycznych detali,  takich jak np. centralna tylna część wysuwana, rygle z regulowaną wysokością, cztery kliny pod koła na wyposażeniu seryjnym oraz duże odboje gumowe. Dodatkowa zaleta: dwie pozycje siodła pozwalają na współpracę podwozia kontenerowego ze wszystkimi typowymi ciągnikami siodłowymi.

Podwozie kontenerowe przekonuje również w sferze bezpieczeństwa i Life-Cycle-Costs: jest ono seryjnie wyposażone w system zapewniania stabilności jazdy (RSS).  To samo dotyczy kolorystyki - jak w przypadku wszystkich innych podwozi kontenerowych Krone, nowe Box Liner ELTU6 posiada wieloletnią gwarancję na przerdzewienie dzięki kataforetycznemu lakierowaniu proszkowemu KTL-plus.


4trucks.pl / KRONE



facebook_100x100 twitter_logo youtube_logo



 


Przeczytaj też:
Producent naczep ostrożnie o inwestycjach w 2024 roku Grupa Krone może uznać rok 2023 za udany, jednak szefowie firmy są pełni obaw.
Nowa generacja opon do naczep Krone Latem 2023 roku producent naczep firma Krone wprowadzi nową generację opon Krone Trusted Tyre Comfort.
Wielton nowym dostawcą naczep dla duńskiego PNO Duńska firma PNO, specjalizująca się w wynajmie naczep, rozpoczęła współpracę z polskim producentem naczep.
Naczepa Profi Liner firmy Krone ma już 25 lat! Naczepa kurtynowa Profi Liner firmy Krone obchodzi w tym roku swoje 25 urodziny.
Nowe naczepy Wielton dla firmy Francepol Spółka PTH Francepol, w styczniu 2023 roku, zamówiła 100 naczep u wieluńskiego producenta. Kontrakt dotyczy wyprodukowania 50 szt. standardowych naczep kurtynowych Curtain Master i 50 naczep kurtynowych Curtain Master Mega.
Rynek naczep w dwóch pierwszych miesiącach 2023 roku Od początku 2023r. grupa nowych przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t osiągnęła 4094 szt., co oznacza zmniejszenie popytu na te pojazdy o 7,6% w porównaniu z sytuacją w 2022 roku. Przyczep przybyło 409 szt. (-7,7%) a naczep 3685 (-7,6%).
Grupa Wielton szacuje rekordowy poziom przychodów w ubiegłym roku W 2022 r. szacowane przychody Grupy Wielton po raz pierwszy w historii wyniosły ok. 3,44 mld zł, rosnąc o 28 proc.
Rok 2022 u producentów naczep i przyczep Popyt na naczepy i przyczepy ciężarowe rozwijał się w dużej części w wyniku wcześniejszych rejestracji ciągników samochodowych. Niestety rejestracje ciężarówek w grudniu wyhamowały, jednak naczepy odnotowały wzrost.
Nowe przyczepy i naczepy z dwucyfrowym spadkiem sprzedaży W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t w październiku 2022 r. rejestracje osiągnęły 2391 szt. przy spadku o 19,1% r/r.