KRONE: podwozie Box Liner eLTU6
Poprzeczka dla designu podwozia KRONE Sled została postawiona niebywale wysoko: nowe podwozie Box Liner miało być trwałe, innowacyjne, elastyczne i mimo tego łatwe w obsłudze.
Box Liner eLTU6 jest przeznaczone do transportu kontenerów 20- do 45-stopowych oraz dwóch skrzyń 20-stopowych. Pojazd cechuje się przy tym centralnym modułem obsługi do zmiany rozstawu osi i wysuwania części tylnej. Tylna i przednia wysuwana część podwozia są podparte na rolkach. Gwarantuje to łatwe przestawianie wysuwanych części przy równoczesnym zabezpieczeniu rolek i wsporników przed punktowym przeciążeniem. Przednie rygle z czopem obrotowym są składane i przesuwane, pozwalając w ten sposób na przejmowanie kontenerów z tunelem podłogowym. Wymagane ryglowanie od strony czołowej jest przewidziane do skrzyń ze skośnymi i prostymi narożnikami. Rygle z czopem obrotowym w tylnej części wysuwanej mogą być ustawiane na dwóch różnych wysokościach, umożliwiając w ten sposób także transport kontenerów 40-stopowych bez tunelu podłogowego. Odległość pomiędzy niską i wysoką częścią podłogi jest przy tym mostkowana przez składane nakładki w obszarze podłużnic.
Oprócz niedoścignionej wygody użytkowania, podwozie kontenerowe odznacza się także trwałą konstrukcją. Podobnie jak wszystkie podwozia Krone, podwozie Box Liner zostało skonstruowane specjalnie do trudnych warunków codziennej pracy z dużą liczbą cykli i posiada wiele praktycznych detali, takich jak np. centralna tylna część wysuwana, rygle z regulowaną wysokością, cztery kliny pod koła na wyposażeniu seryjnym oraz duże odboje gumowe. Dodatkowa zaleta: dwie pozycje siodła pozwalają na współpracę podwozia kontenerowego ze wszystkimi typowymi ciągnikami siodłowymi.
Podwozie kontenerowe przekonuje również w sferze bezpieczeństwa i Life-Cycle-Costs: jest ono seryjnie wyposażone w system zapewniania stabilności jazdy (RSS). To samo dotyczy kolorystyki - jak w przypadku wszystkich innych podwozi kontenerowych Krone, nowe Box Liner ELTU6 posiada wieloletnią gwarancję na przerdzewienie dzięki kataforetycznemu lakierowaniu proszkowemu KTL-plus.
4trucks.pl / KRONE