KRONE: Nowa naczepa siodłowa Mega Liner Automotive

KRONE: Nowa naczepa siodłowa Mega Liner Automotive

Krone_Mega_Liner_Automotive

Wspólnie ze znanymi klientami, firma Krone zaprojektowała naczepę siodłową do logistyki motoryzacyjnej, optymalnie dopasowaną do wymagań praktycznych, prezentując dziś Mega Liner Automotive.

Ta naczepa pozwoli jeszcze ekonomiczniej, wydajniej i bezpieczniej realizować transport ładunku  objętościowego, gdyż otwieranie i zamykanie plandeki bocznej jest możliwe w bardzo krótkim czasie, co pozwala zredukować czasy załadunku i rozładunku. Dodatkowa zaleta: optymalne zabezpieczenie ładunku także bez używania desek burtowych.

Oprócz wysokiej sztywności nadwozia, cechą charakterystyczną Mega Liner Automotive jest innowacyjny, sterowany pneumatycznie system szybkiego zamykania plandeki „EasyTarp”. W tym celu kierowca musi tylko zaczepić plandekę z przodu i z tyłu oraz nacisnąć włącznik ryglowania pneumatycznego. Zamiast 23 pojedynczo zamykanych zamknięć, występujących w klasycznych plandekach, w przypadku systemu EasyTarp całkowicie automatyczne zamknięcie plandeki następuje za pomocą  4 napędzanych pneumatycznie haków. Oprócz uzyskanej oszczędności czasu wyraźnie wzrasta także bezpieczeństwo operatora, gdyż do otwierania i zamykania plandeki bocznej nie musi on pracować obok naczepy. Plandeka boczna jest również przyjazna dla środowiska, gdyż dzięki redukcji oporów powietrza można obniżyć zużycie paliwa. Pierwsze doświadczenia Volkera Pfeiffera, menedżera ds. jakości i szkód firmy Seifert Logistics Group, pokazują, że system szybkiego zamykania plandeki „EasyTarp” w takim wykonaniu zapewnia ogromną oszczędność czasu i kosztów w porównaniu do plandek standardowych z ich licznymi zamknięciami.

Inny charakterystyczny element: profile aluminiowe, pionowo zintegrowane z plandeką, zapewniają wysoką stabilność i pozwalają zrezygnować z wkładania desek burtowych. Zapewnia to znaczną oszczędność czasu przy załadunku i rozładunku, gdyż odpada konieczność czasochłonnego wyjmowania i wkładania desek

Dodatkową zaletą naczepy siodłowej jest hydrauliczny dach podnoszony ze skokiem 400 mm. Hydrauliczny system podnoszenia składa się z czterech pojedynczych siłowników podnoszących (zasada działania podnośnika samochodowego), zamontowanych na narożach pojazdu. Pozwala to zrezygnować z hydraulicznych przewodów połączeniowych, wymaganych w przypadku centralnych instalacji podnoszących, i eliminuje związane z nimi problemy, jak np. nieszczelności. Ponadto hydrauliczny system podnoszenia przekonuje „intuicyjną obsługą” - zasada działania dachu podnoszonego nie wymaga żadnych dodatkowych objaśnień. Hydrauliczny system podnoszenia nie wymaga od użytkownika ani dużych sił, ani używania narzędzi.

Posiadająca certyfikat wg EN 12642 Code XL naczepa Mega Liner Automotive, osiągająca wysokość wewnętrzną do 3 m, przekonuje innowacyjną koncepcją systemu zamykania plandeki, wytrzymałością nadwozia oraz łatwą obsługą przy jednocześnie wysokim bezpieczeństwie. Pojazd doskonale nadaje się też do transportu napojów i posiada odpowiednie certyfikaty.

4trucks.pl / KRONE

 


facebook_100x100 twitter_logo youtube_logo