Wakacyjne awarie samochodów

Wakacyjne awarie samochodów

starter

Według danych zebranych przez mechaników Startera z prawie 9 tysięcy wezwań otrzymanych między 1 czerwca a 29 sierpnia 2011 roku najwięcej, bo aż 23% wszystkich awarii pojazdów, dotyczyło problemów z silnikiem. Drugie miejsce zajęły kłopoty z akumulatorem 15%. W pierwszej trójce najczęstszych awarii znalazły się jeszcze usterki kół 9%.



Awarie zgłaszane w czasie wakacji mechanikom Startera to: silnik 23%, akumulator15%, koła 9% napęd, skrzynia biegów 8%, kluczyki, zamki, alarm 7%, elektryka 6%, alternator/prądnica 4%, ogrzewanie/chłodzenie 4%, układ hamulcowy 4%, układ paliwowy 4% Diesel, układ wtryskowy 3%, pozostałe 13%.

Spośród wszystkich dysfunkcji silnika 77% dotyczyło jego usterek mechanicznych, 5% stanowiły awarie turbosprężarki, 3% awarie układu smarowania, zaś 15% pomniejsze awarie. W 98% problemy z akumulatorem polegały po prostu na jego wyładowaniu.
Kiepskie nawierzchnie polskich dróg oraz potrzeba jeżdżenia samochodem po nieznanych trasach w górach i nad jeziorami sprzyjały usterkom kół  w samochodach. Częste przebicia opon (92%), a także problemy z ich mocowaniem skłaniały kierowców do korzystania z pomocy assistance.  Często drogę na urlop i z powrotem uprzykrzały Polakom także poważne usterki związane ze skrzynią biegów (np. awarie sprzęgła) albo drobne, choć irytujące kłopoty wynikające z roztargnienia, jak zatrzaśnięcie czy uszkodzenie kluczyków.

- Dzięki nabytemu w ostatnich latach doświadczeniu oraz know how ADAC - niemieckiego partnera firmy - mechanicy Starter mogli zaradzić 51 procentom tych uszkodzeń naprawiając auta już na drodze i tym samym ratując swoim klientom zagrożone urlopy. Stało się to już tradycją. Starter może pochwalić się najwyższym odsetkiem udanych napraw na drodze wśród konkurencji w Polsce. Tylko w zeszłym roku mechanicy Startera skutecznie pomogli kierowcom 50 000 razy - powiedział Marek Zefirian, prezes zarządu Starter Sp. z o.o..

W sytuacji, gdy naprawa na trasie nie jest możliwa, Starter zapewnia klientom, którzy posiadają pakiet Starter Assistance holowanie bez limitu kilometrów, a w przypadku karty Assistance Comfort także samochód zastępczy na czas, gdy uszkodzone auto jest naprawiane. To szczególnie ważne podczas wyjazdu na upragniony urlop. Posiadacz karty Starter nie przerywa go ani na chwilę, zachowując tylko miłe wspomnienia z podróży.

Starter oferuje kierowcom indywidualnym dwa pakiety: Starter Assistance Classic za 99 złotych rocznie (pomoc w Polsce) oraz Starter Assistance Comfort za 199 złotych (pomoc w całej Europie). Najważniejsze elementy pakietu Classic, to:
- bezpłatna pomoc tyle razy w ciągu roku, ile razy będzie potrzebna
- naprawa samochodu bezpośrednio na drodze, a jeśli taka naprawa jest niemożliwa to holowanie pojazdu do miejsca zamieszkania i swojego mechanika bez limitu kilometrów w Polsce (nawet z Jeleniej Góry do Gdańska)
- naprawa każdego rodzaju awarii
- brak limitu wieku na samochód
- taka sama cena niezależna od wieku auta.

Posiadacze drugiego pakietu Comfort, poza wymienionymi wyżej elementami, będą mogli liczyć na pomoc w całej Europie. W wachlarzu dodatkowych usług Startera dla nich, znajdą się m.in.:
- samochód zastępczy (hotel lub kontynuacja podróży)
- pokrycie kosztów odbioru samochodu z warsztatu lub wynajęcia kierowcy, który dostarczy naprawione auto we wskazane miejsce.

Starter Sp. z o.o. to ogólnopolska firma świadcząca profesjonalne usługi assistance drogowego. Jej największym i strategicznym udziałowcem jest niemieckie ADAC znane w Polsce między innymi z publikowanych cyklicznie raportów awaryjności.
Jako jedyna firma w Polsce, Starter gwarantuje assistance z naprawą samochodu bezpośrednio na drodze. Jest to możliwe dzięki dużej grupie przeszkolonych mechaników i własnej sieci samochodów patrolowych wyposażonych w specjalistyczne narzędzia i urządzenia diagnostyczne. Od 10 lat Starter świadczy usługi dla producentów samochodów, obsługując ich assistance gwarancyjne, a w marcu 2011 r. wprowadziła na rynek nowe, bardzo atrakcyjne pakiety assistance dla klientów indywidualnych.

Źródło: Starter sp. z o.o.


Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL