Truck & Van wydanie marcowe

Truck & Van wydanie marcowe

TruckVan_2012_03_4truckspl

W najnowszym wydaniu miesięcznika Truck & Van:



Miara zysku
Rosnące koszty paliwa zmuszają do poszukiwania rozwiązań, które złagodzą ich skutki. Niższe spalanie stało się celem wartym zachodu. Obecnie najważniejszym czynnikiem napędzającym nowe zakupy na rynku pojazdów ciężarowych jest obniżanie kosztów. Systematycznie rosnące koszty działalności transportowej, na co wpływają wyższe podatki, opłaty drogowe, autostradowe i oczywiście drożejące paliwo, nie pozostawiają wyboru.

Sprint
Sytuacja na rynku ciężarówek wróciła do normalności. Ciągniki wiodą prym. Podwozia dążą do stabilizacji. Rok 2011 to kolejny spektakularny wzrost. Ponad 47%. Dało to sprzedaż na poziomie 16 764 pojazdów. Od lat liderem na rynku pojazdów o dmc powyżej 6 t jest MAN.

Volvo C30 dla najlepszego kierowcy
Mistrzostwa Kierowców w Jeździe Ekonomicznej, Drivers’ Fuel Challenge 2012 - startują już w marcu. W ubiegłym roku Volvo Trucks zapoczątkowało międzynarodowy konkurs na najoszczędniejszego kierowcę, zakładając, że będzie to wydarzenie cykliczne.

Temperatura bez zmian
Kiedy kupujemy świeże mięso czy przetwory mleczne, nie zdajemy sobie sprawy, że to wszystko zawdzięczamy profesjonalistom "łańcucha zimna”. Bez wątpienia należy do nich Carrier Transicold, oferując urządzenia niezbędne do transportu towarów w kontrolowanej temperaturze. Dzięki stałej współpracy z producentami pojazdów i operatorami flot, Carrier Transicold stara się identyfikować i przewidywać oczekiwania branży chłodniczej.

Cel: dłuższe życie
Każdy silnik wysokoprężny składa się z wielu ruchomych części narażonych na podwyższoną temperaturę i duże naciski powierzchniowe. Takie warunki przyspieszają zużycie współpracujących elementów. Chcąc ograniczyć niekorzystne zjawiska, konieczne jest efektywne smarowanie i chłodzenie ruchomych części, zapewniające długą żywotność silnika.

Śliskie oszczędności
Wydać więcej na syntetyczny, czy mniej na mineralny? Dylemat na pozór banalny. Okazuje się jednak, że wybór oleju wcale nie jest oczywisty. Według danych producentów olejów, najczęściej wybieranym olejem silnikowym do pojazdów ciężarowych jest mineralny. POPIHN podaje, że ich udział sięga nawet 80%. Z czego to wynika? Zapewne z ceny, wieku parku samochodowego i aprobat wydawanych przez producentów samochodów ciężarowych.

Zawsze w pobliżu
Kässborer dynamicznie wchodzi na polski rynek naczep. Zaledwie w ciągu półtora roku od powstania u nas oficjalnego przedstawicielstwa firma zdobyła prawie 7% rynku naczep kurtynowych, plasując się na 5. pozycji w tym segmencie.

Na polski rozum
Biały Crafter ma wielkość i wyposażenie, które mogą się spodobać użytkownikom nad Wisłą. Tak się składa, że nie przepadamy za nadmiarem – przynajmniej w dziedzinie motoryzacji. Preferujemy spokojny styl i sprawdzone rozwiązania techniczne. Kosztowne nowinki, nawet jeśli miałby przynosić oszczędności, są traktowane nieufnie. Z chwilą premiery zmodernizowanego Craftera, wiosną 2011 r. pojawił się pakiet BlueMotion.

Na dwoje babka wróżyła
Gaz? A jaki? - przymila się Mercedes. Firma zainwestowała zarówno w silniki na LPG, jak i CNG. Poznaliśmy oba warianty. Każdy z samochodów jest dwupaliwowy, czyli poza zbiornikiem gazu ma tradycyjny bak, w którym pływa benzyna. To ważne szczególnie dla samochodu na CNG. Stacji gazu ziemnego u nas tyle, co palców u drwala.

4trucks.pl / Truck & Van



Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL