Volvo Trucks szuka możliwości szybkiej redukcji emisji dwutlenku węgla

Volvo Trucks szuka możliwości szybkiej redukcji emisji dwutlenku węgla

Image Volvo Trucks, za pośrednictwem Volvo Logistics, wzywa przewoźników pracujących dla Volvo do zredukowania emisji dwutlenku węgla o 20 procent w ciągu najbliższych dwóch lat. Inicjatywa ta stanowi kolejny element strategii klimatycznej Volvo Trucks, ukierunkowanej m.in. na neutralność produkcji pod względem emisji dwutlenku węgla, sprawność energetyczną, paliwa alternatywne i recykling.

 

Chcę, żeby do 2010 r. firmy transportowe obsługujące nasze główne fabryki w Europie zmniejszyły ilość emitowanego przez siebie dwutlenku węgla o 20 procent. To element naszej strategii klimatycznej – mówi Staffan Jufors, Prezes i Dyrektor Generalny Volvo Trucks. – Emisję zanieczyszczeń możemy szybko zredukować np. poprzez zmniejszenie zużycia paliwa, poprawę wydajności w logistyce, stosowanie biopaliw i zastąpienie starych pojazdów nowymi.

Pod wspólnym hasłem Fuelwatch, Volvo Trucks już teraz oferuje szereg produktów i usług umożliwiających zmniejszenie zużycia paliwa, a tym samym negatywnego oddziaływania klientów Volvo Trucks na środowisko.

Volvo Logistics współpracuje z firmami transportowymi

Volvo Logistics, odpowiedzialne za transport w Volvo Trucks, wspólnie z przewoźnikami opracowało zestaw konkretnych środków do realizacji przyjętego celu.

 

– Redukcja emisji dwutlenku węgla o 20 procent do 2010 r. to duże wyzwanie, ale jesteśmy do tego gotowi – mówi Åke Niklasson, prezes Volvo Logistics.

Plan działań zmierzających do ograniczenia emisji dwutlenku węgla Volvo Logistics przedstawi podczas wystawy „Logistics & Transport”, która odbędzie się Goeteborgu w dniach od 20 do 22 maja br.

Dwukrotne zmniejszenie negatywnego wpływu na klimat – wspólny cel

Volvo Trucks ogłosiło tę inicjatywę w związku z seminarium „Klimatneutrala godstransporter på väg” (Transport towarowy neutralny dla klimatu – właściwy kierunek). Seminarium zostało zorganizowane wspólnie z firmami Schenker, Preem, Szwedzką Dyrekcją Dróg i Uniwersytetem Chalmers, a jednym z zaproszonych gości był Åsa Torstensson, minister infrastruktury. Organizatorzy seminarium mają wspólny cel – do 2020 r. o połowę zmniejszyć negatywy wpływ transportu towarowego na klimat, w porównaniu do poziomu z roku 2005. Długofalowym celem jest osiągnięcie całkowitej neutralności transportu pod względem emisji dwutlenku węgla.

 

źródło: Volvo Trucks Polska

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL