Mercedes-Benz rozwija moce produkcyjne

Mercedes-Benz rozwija moce produkcyjne

Image W 2007 roku z wydajnością produkcyjną na poziomie około 70 000 systemów osiowych, Mercedes–Benz TrailerAxleSystems (TAS) jest jednym z największych producentów osi do pojazdów ciężarowych.

Tak jak w latach poprzednich, również w roku 2007 produkty TAS spełniły oczekiwania producenta i klientów na nadal rosnącym rynku samochodów użytkowych. Dziś, osie pochodzące z Daimler Trucks są używane przez głównych producentów przyczep i naczep w całej Europie.

Latem 2007 roku, Mercedes–Benz TAS wprowadził w fabryce w Kassel program inwestycyjny, który miał na celu dalsze powiększenie silnej pozycji rynkowej oraz zapobieganie powstaniu tzw. „wąskiego gardła” w zaopatrzeniu. Jednym z głównych elementów tej strategii jest wyposażenie fabryki w dwa dodatkowe urządzenia spawalnicze (do końca tego roku), co z pewnością usprawni jej działalność. Produkcja w roku 2009 znacznie przyśpieszy, kiedy to liczba linii montażowych wzrośnie z dwóch do trzech. Zgodnie z założeniami tej ekspansji, zmiany modelowe będą dostosowane do produkcji oraz możliwości montażowych.

Produkcja osi do przyczep i naczep samochodów ciężarowych jest ważną częścią długoterminowego pakietu produktów i usług Daimler Trucks. „Produkcja systemów osiowych do pojazdów ciężarowych jest bardzo ważna dla naszej fabryki. Dlatego robimy wszystko co w naszej mocy, aby dalej umacniać pozycję na rynku osi oraz zagwarantować utrzymanie produkcji osi w fabryce w Kassel”- mówi Dr. Holger Steindorf, szef Działu Globalnej Produkcji Systemów Osiowych oraz Przekładni w Daimler Trucks oraz dyrektor fabryki w Kassel.

Mercedes–Benz TAS już od ponad dziesięciu lat produkuje w Kassel systemy osiowe do pojazdów ciężarowych na potrzeby rynku europejskiego. Przy produkcji osi, która jest kluczową działalnością fabryki w Kassel, pracuje około 200 pracowników. Dzięki typoszeregowi inteligentnych systemów osi do naczep i przyczep, zwanemu „DCA Family” (Durable Compact Axle) Mercedes–Benz TAS jest technologicznym liderem na rynku osi. Twórcy osi z Kassel ustawicznie opracowują pionierskie rozwiązania, które tworzą znaczną wartość dodaną dla klientów. Najlepszym tego przykładem jest DCA Airmaster – pierwsza na świecie oś, która pełni rolę zbiornika sprężonego powietrza dla potrzeb zawieszenia pneumatycznego i układu hamulcowego naczepy.

 

źródło: Mercedes-Benz Polska

Przeczytaj też:
Daimler Truck Polska nagradza najlepsze firmy w swojej sieci dealersko-serwisowej Grupa Wróbel ponownie okazała się zwycięzcą w kategorii Dealer Roku. Najlepszym serwisem została firma BTC Czapka ze Skoczowa. 
Pojazdy użytkowe po pierwszym kwartale 2024 r. To już siódmy miesiąc spadku na rynku pojazdów użytkowych we wszystkich grupach: ciągniki samochodowe obniżyły się o blisko 19%, podwozia samochodowe i nieliczne samochody specjalne o 21%.
Mercedes-Benz Actros L z futurystyczną kabiną ProCabin już w sprzedaży Od kwietnia 2024 r. można składać zamówienia na nowego Actrosa L, który wejdzie do produkcji w grudniu bieżącego roku.
Używane Renault Trucks z gwarancją do 240 tys km Dzięki T Red, który doskonale ilustruje podejście do gospodarki o obiegu zamkniętym, producent kładzie nacisk zarówno na pojazdy używane, jak i na ponowne wykorzystanie użytych części.
RP-Trans nowym autoryzowanym punktem serwisowym Ford Trucks Polska Ford Trucks Polska otwiera piętnasty autoryzowany serwis pojazdów ciężarowych.
Słaby luty w pojazdach użytkowych Producenci pojazdów ciężarowych odnotowali kolejny spadek sprzedaży nowych ciężarówek.
FORD TRUCKS F-LINE następca serii Cargo Ford Trucks w oparciu o analizę zapotrzebowania rynku, wymagań klientów oraz regulacji prawnych na rynkach europejskich, nieustannie wprowadzania zmiany w swoich pojazdach.
Tytuł Dealer Roku DAF 2024 otrzymał serwis z Rzeszowa DAF Trucks Polska już od 13 lat nagradza czołowych dealerów marki w Polsce. W tym roku najlepszymi wynikami we wszystkich kluczowych aspektach działalności może pochwalić się oddział Grupy Wanicki z Trzciany pod Rzeszowem.
Wóz pożarniczy Rosenbauer na podwoziu Scania pracuje dla Grupy Azoty S.A. Samochód ten jest drugim wspólnym projektem firmy Rosenbauer Polska i Grupy Azoty S.A.