Autobusy Scania w egzotycznych krajach

Autobusy Scania w egzotycznych krajach
ImageJedna z największych autobusowych transakcj Scania właśnie dobiegła końca. Szwedzki koncern dostarczy do Angoli 250 autobusów międzymiastowych. Decydującym czynnikiem wyboru pojazdów Scania było zaufanie do marki, jako dostawcy kompletnych rozwiązań transportowych.

- Widzimy duży potencjał dla Scanii w Angoli, a sprzedaż ta jest właśnie dowodem na to. Naszym celem jest zwiększenie obecności marki Scania w tym kraju, zarówno w segmencie autobusów, ciężarówek jak i usług serwisowych - powiedział Mathias Carlbaum, dyrektor sprzedaży i marketingu Scania Ameryka Łacińska.

Użytkownikiem 250 autobusów będzie firma GTD Goods. Pojazdy zostały sfinansowane przez portugalskie przedsiębiorstwo Espirito Santo Group, która działa w Angoli od 1993 roku i zajmuje się finansowaniem autobusów i autokarów na lokalnym rynku.

Autobusy jakie trafią na rynek to pojazdy oparte na konstrukcji modelu Scania F 330 z silnikiem umieszczonym z przodu. Dwuosiowy autobus o długości 12,5 m i ma 49 miejsc siedzących. Napędza go 11-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 330 KM.

Autobusy Scania dla Angoli będą wyprodukowane w brazylijskich zakładach Scania. Dostawa pierwszych sztuk przewidziana jest na pierwszą połowę 2009 roku.


Trzeba dodać, że to nie jedyny duży kontrakt Scania na autobusy w ostatnim czasie. Koncern wygrał przetarg na dostawę 152 niskopodłogowych autobusów miejskich na malezyjską wyspę Penang. Rząd w Penang pragnie unowocześnić i zmodernizować flotę autobusów miejskich, zwłaszcza w miejscowości Georgetown, która została niedawno wpisana na listę zabytków UNESCO.

Wszystkie 152 szt. autobusów to Scanie serii K, wyposażone w 9 l silnik i 6 biegowe automatyczne skrzynie biegów. Nadwozie autobusów zostanie wykonane z aluminium, aby wytrzymać wilgotny i tropikalny klimat wyspy. Trzydzieści autobusów zostanie zbudowanych na długość 12 m, a pozostałe 122 szt. będzie krótsze - 10, 6 m. Cześć tras wymaga krótszych pojazdów, gdyż Penang, jako dawna kolonia brytyjska ma dużo wąskich uliczek.


źródło: Scania AB





Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL