Październikowy Truck & Van

Październikowy Truck & Van

TRUCK_10-2011-okladka_-_600

W  bieżącym wydaniu miesięcznika Truck & Van przeczytamy m.in.:


Zafiksowani

Czy w zwykłej naczepie kurtynowej można jeszcze cokolwiek udoskonalić? Otóż można. Kässbohrer stawia na nowy, przemyślany, a przy tym prosty system mocowania ładunków, który będzie oferowany, jako wyposażenie standardowe. Drobne, ale innowacyjne i przede wszystkim funkcjonalne ulepszenia stają się znakiem rozpoznawczym naczep Kässbohrer. Teraz naczepy plandekowe otrzymały kolejną porcję innowacji. Najważniejszą z nich jest nowy system mocowania ładunków K-Fix oferowany jako standardowe wyposażenie każdej naczepy kurtynowej.


Zielona fala

Wiosną ekipa MAN-a odwiedziła 20 metropolii w dziesięciu europejskich krajach. Cel był jeden: zarazić ideą efektywnego wykorzystywania pojazdów. Consistently Effi cient” Tour 2011 rozpoczął się w Monachium. Głównym jego zadaniem było przedstawienie aspektów efektywności transportu i wskazanie możliwości dalszego obniżania kosztów eksploatacji pojazdów użytkowych. W ramach tej prezentacji trzy MAN-y TGX, w tym dwa TGX EfficientLine oraz standardowy pojazd referencyjny przejechały ponad 10 tys. km.


Cichosza

Transport miejski stawia duże wymagania przed pojazdami. Muszą być kompaktowe, aby sprostać wąskim uliczkom, ciche, aby nie dokuczać śpiącym mieszkańcom i czyste, aby móc wjechać do miejsc, gdzie wjazdu bronią ograniczenia związane z emisją szkodliwych substancji. Rozwiązaniem mogą być napędy alternatywne. Renault Trucks zaprezentowało elektryczne Maxity oraz Premium Distribution w wersji hybrydowej i zasilane gazem ziemnym.


Kielce pod napięciem

Z prądem idą Solaris i Sor. Autosan zapowiada, że wkrótce dołączy. Czy na pętlach autobusowych wyrosną ładowarki? Na wystawie Transexpo znów były luki. Nie zaszczyciły jej ani Volvo, ani Scania. MAN również nie przygotował stoiska. Jego autobusy posłużyły uczestnikom Mistrzostw Polski Kierowców Autobusów, które odbył się pierwszego dnia. Spośród zachodnich potentatów dużą ekspozycję przygotowała spółka Evo Bus, właściciel marek Mercedes-Benz i Setra oraz włoski Irisbus. Ogółem było 160 wystawców z 11 krajów, nieznacznie więcej niż w 2010 r. Mimo braków we frekwencji, były to jednak targi przełomowe.


750 KM. Zabawa trwa…

Volvo znów prowadzi. Przeszło rok temu Scania wprowadziła do oferty silnik 730-konny.Teraz palmę pierwszeństwa dzierży Volvo. Wyścig mocy nakręca emocje. Volvo FH16 już niedługo będzie można kupić z silnikiem o mocy 750 KM i momentem obrotowym 3550 Nm. Na rynku pojawi się dokładnie w 25. rocznicę premiery silnika 16-litrowego.