Autokarem w zagraniczną  podróż - porady

Autokarem w zagraniczną podróż - porady

HD_HYBRID_-_600

Wyjeżdżając za granicę kierowcy powinni pamiętać, że zasady dotyczące wyposażenia autobusów w opony zimowe nie są jednakowe w całej Europie. Obowiązek stosowania ogumienia dostosowanego do warunków zimowych lub łańcuchów wprowadziły Litwa, Łotwa, Estonia, Finlandia, Słowenia, Austria, Rumunia, Słowacja oraz Czechy. Natomiast Niemcy, Szwecja i Norwegia wymagają dopasowania rodzaju opon do warunków pogodowych (śnieg, lód lub szron na drodze). We Włoszech obowiązek zmiany opon dotyczy wybranych odcinków dróg. W Szwajcarii opony z homologacją M+S (błoto i śnieg) nie są ustawowo wymagane. Zaleca się jednak ich montaż, ponieważ jeśli dojdzie do kolizji, kierowca autokaru wyposażonego w opony standardowe może być uznany za współwinnego, co wiąże się z poważnymi konsekwencjami.

Najbardziej restrykcyjne przepisy obwiązują w Austrii. Jeżeli przewoźnicy spełnią wymagania obwiązujące w tym kraju mogą być pewni, że będą one uznane w większości państw europejskich. Wszystkie autokary poruszające się od 1 listopada do 15 kwietnia po austriackich drogach muszą być wyposażone w opony typu M+S, na co najmniej jednej osi napędowej. Przy czym wymagane jest, aby pojazdy użytkowe miały ten sam typ opony na obu osiach. Głębokość bieżnika w oponach radialnych nie może być mniejsza niż 5 mm, a diagonalnych 6 mm. Wjeżdżając do Austrii należy również pamiętać o zabraniu łańcuchów śnieżnych na co najmniej dwa koła na osi napędowej. Ich stosowanie obowiązuje na oznaczonych odcinkach dróg. Za nieprzestrzeganie powyższych przepisów grozi mandat w wysokości od 35 do 5000 euro lub zakaz wjazdu na teren kraju.

Wychodząc na przeciw potrzebom przewoźników Continental, wprowadził całoroczne opony autobusowe HSW 2 COACH, które spełniają wszystkie wymogi prawne regulujące jazdę w warunkach zimowych. Dzięki zastosowaniu odpowiedniej rzeźby bieżnika opona doskonale sprawdza się na wszystkich osiach pojazdu zarówno w trudnych, zimowych warunkach, jak i w ciepłych miesiącach roku. Jego  warstwowa struktura i odpowiedni dobór mieszanki gumowej pozwala początkowo eksploatować oponę zimą, a następnie w miarę zużycia, opona odsłania rzeźbę bieżnika dostosowaną do eksploatacji wiosną i latem.  Ogumienie gwarantuje optymalny kontakt z nawierzchnią podczas jazdy w zmiennych warunkach pogodowych oraz o dziesięć procent lepszą trakcję na śniegu w stosunku do opon regionalnych. Zamknięta, żebrowana struktura bieżnika  zapewnia cichą jazdę przy większych prędkościach, co dodatkowo zwiększa komfort jazdy pasażerów i kierowcy.

- Większość przepisów regulujących poruszanie się autokarów w warunkach zimowych nakłada obowiązek montowania opon typu M+S na osie napędowe. Continental zaleca jednak, aby kierowcy autokarów stosowali ogumienie zimowe zarówno na osi napędowej, jak i kierującej. Testy dowiodły, że pojazd wyposażony w oponę HSW 2 COACH (Heavy Steer Winter) na przedniej i tylnej osi poruszał się dwukrotnie szybciej od takiego samego autokaru posiadającego tylko jeden komplet opon przystosowanych do warunków zimowych na osi napędowej - powiedział Jacek Młodawski doradca techniczny Continental Opony Polska.

Rekomendowanym  ogumieniem, które spełnia wszystkie wymogi prawne regulujące jazdę w warunkach zimowych jest również  opona Continental HD HYBRID. Hybrydowa konstrukcja bieżnika kwalifikuje ten model do zastosowania na  dalekich trasach oraz przy najróżniejszych zadaniach związanych z transportem lokalnym i dystrybucyjnym. Struktura bieżnika gwarantuje niezmiennie wysoki poziom trakcji również w warunkach zimowych, a także optymalne prowadzenie na mokrej nawierzchni. Ponadto, kształt zorientowany na minimalny opór toczenia stawia HD HYBRID w czołówce pod względem redukcji kosztów w swojej klasie.

- Podczas jazdy w warunkach zimowych kierowcy powinni pamiętać o prostych zasadach, które zdecydowanie zwiększą ich bezpieczeństwo i komfort jazdy. Przede wszystkim środek ciężkości pojazdu powinien być przesunięty maksymalnie w stronę osi napędowej. Dociśnięcie tej części ciężarówki czterokrotnie zwiększa siłę napędową oraz skraca drogę hamowania – powiedział Grzegorz Jeziak, Szef Sprzedaży opon ciężarowych Continental Opony Polska.


Źródło:  Continental Opony Polska

Przeczytaj też:
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
Jest już nowy Mercedes-Benz eSprinter Dwa rodzaje i dwie długości nadwozia, trzy pojemności akumulatorów i duża ładowność stanowią podstawę dla licznych wariantów nadwozia i sprawiają, że nowy eSprinter może stać się idealnym dużym vanem.
Solidaris odbiera pierwsze elektryczne Volvo FM Volvo Trucks Polska dostarczyło pierwsze dwa elektryczne ciągniki siodłowe Volvo FM do firmy –Solidaris Sp. z o.o.
Pierwszy MAN eTruck sprzedany w Polsce W piątek 19 stycznia 2024 r. w Krakowie została podpisana pierwsza w Polsce umowa sprzedaży w pełni elektrycznej ciężarówki MAN eTruck.
Rozpoczęcie sprzedaży nowego eSprintera i Sprintera Mercedes-Benz eSprinter o zasięgu do 440 kilometrów.
Samochody elektryczne i inne paliwa alternatywne W 2023r zarejestrowano niemal 224 tys. pojazdów z alternatywnymi napędami dla wszystkich kategorii rynku, co oznacza wzrost o 34%.