Zimny okres dla silników Diesla

Zimny okres dla silników Diesla

 

tgs-test-zimowy

Gdy za oknem minus 23 stopni olej napędowy, bez odpowiednich dodatków, zamienia się w substancję całkowicie niezdatną dla każdego silnika wysokoprężnego. Jak więc radzą sobie ciężarówki na polarnych szlakach?

Dookoła jeziora skute lodem o grubości kilku metrów, aż po horyzont nieskończenie piękny krajobraz, nad głową intensywnie błękitne niebo - to sceneria w której poruszają się testowe ciężarówki.

Zimowy sprawdzian samochodów MAN odbywa się w Arjeplog w Szwecji, 60 km na południe od koła podbiegunowego. W takich warunkach kierowcy oraz ich pojazdy muszą wykazać się umięjetnością radzenia sobie z temperaturami znacznie poniżej punktu zamarzania.

Standardowy olej napędowy będzie zamrażać w temperaturze od minus 22 stopni Celsjusza, czyniąc go całkowicie bezużytecznym do wszelkich silników spalinowych. Zbiorniki testowych trucków MAN są wypełnione olejem przystosowanym warunków arktycznych. Wszelkie ciecze w pojeździe zniosą temperaturę do minus 40 stopni. Nie jest to tylko test dla płynów eksploatacyjnych. W takich warunkach szwankuje też elektronika i to ona musi zdać swój najzimniejszy egzamin tego roku.

(MB)
materiały: MAN Nutzfahrzeuge


artykuły pokrewne:

Bułgaria i Rumunia - przewozy kabotażowe

ITD sprawdziła tachografy

Sprzedaż naczep w 2009 r.

Rheinmetall MAN Military Vehicles

300 milionów na nowe technologie

MAN Forum - przyszłość transportu

Wynajmij MANa

Budowlany TGS

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL