Mitsubishi Carter z EEV w standardzie

Mitsubishi Carter z EEV w standardzie

canter_150_og

Od lutego br. Fuso Canter będzie produkowany seryjnie w wersji EEV (Enhanced Environmentally Friendly Vehicle), charakteryzującej się niższą od określonej normą Euro 5 emisją zanieczyszczeń, między innymi cząstek stałych o 30 proc.

Modyfikacja dotyczy wszystkich wersji silników - o mocy od 96 kW (130 KM), poprzez 107 kW (145 KM), aż po nowy 129 kW (175 KM), a tym samym wszystkich pojazdów produkowanych od lutego 2010. Canter jest zatem pierwszym lekkim samochodem ciężarowym w segmencie od 3,5 do 7,5 t DMC, spełniającym normę emisji spalin EEV we wszystkich wersjach i modelach. Nie wiąże się to jednak ze wzrostem zużycia paliwa.

Technologia EEV ma istotne znaczenie przede wszystkim dla flot pojazdów i instytucji publicznych, ponieważ ta dobrowolna norma jest jednym z elementów branych pod uwagę w procedurach przetargowych.

Mitsubishi Fuso Canter jest produkowany od roku 1963, obecnie na rynku dostępna jest już siódma jego generacja. Od czasu wprowadzenia na rynek, z taśm produkcyjnych na całym świecie zjechało 3,5 mln egzemplarzy Cantera, co czyni go światowym bestsellerem w klasie lekkich samochodów ciężarowych o DMC pomiędzy 3,5 a 7,5 t. Od roku 2001 na rynku europejskim jest on sprzedawany i serwisowany wyłącznie przez spółkę handlową Daimler AG, w Polsce Mercedes-Benz Polska.

 

Źródło: Mercedes-Benz Polska


artykuły powiązane:

Fuso i Kamaz pod jednym dachem

Pierwsze hybrydowe Cantery

Fuso Canter - co nowego?

Fuso Canter - 150 000 pojazdów!

Pierwszej w Europie hybrydowa ciężarówka



Przeczytaj też:
Flotowe Trendy 2017

Konferencja flotowej mobilności

Bez korków na 1 listopada

Już po raz trzeci przed 1 listopada powstała specjalna baza planowanych utrudnień na drogach, zebrana przez Media Mobile Nordic. Mercedes-Benz Polska - ambitne plany

Mercedes-Benz-Truck

W roku 2011 zarejestrowano 6621 pojazdów dostawczych i ciężarowych Mercedes-Benz. Stanowi to wzrost o ponad 12% względem roku 2010. Największy wpływ na taki dobry rezultat miał duże wzrosty sprzedaży samochodów ciężarowych, w segmencie ciągnikó siodłowych siegające niemal 100%.

Unimogiem po trawniku

Unimog_lid

Na początku września br. na katowickim lotnisku Muchowiec odbyła się specjalna prezentacja zastosowań komunalnych Mercedesa Unimoga. W ramach pokazu przedstawiona została także szeroka gama urządzeń przystosowanych do pracy na tym pojeździe.

Samochody ciężarowe Mercedes-Benz - podsumowanie roku

Mercedes-Actros

W 2010 roku Mercedes-Benz sprzedał  6009 pojazdów dostawczych i ciężarowych. Stanowi to wzrost o ponad 7,2% względem roku 2009. Największy wpływ na taki dobry rezultat miał skokowy wzrost sprzedaży samochodów ciężarowych (43%).
Fuso Canter - co nowego?

Fuso Canter jest produkowany od 1963 roku - obecnie na rynku dostępna jest już siódma generacja. W ciągu tych 46 lat z taśm montażowych zjechało około 3,5 mln Canterów, w tym w ubiegłym roku wyprodukowana została rekordowa liczba 144 000 egzemplarzy tego modelu. Zapewniło to Canterowi status najliczniej produkowanego pojazdu ciężarowego w koncernie Daimler.

Ciężarówka z sercem

WOSP600

Podczas XX finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy na ciężarówce ustawionej w Rynku wrocławianie przykleili 4 987 serduszek. Zgodnie z obietnicą dolnośląski dealer marki Mercedes-Benz, firma Mirosław Wróbel, wpłaci na konto fundacji kwotę równą liczbie naklejonych serc.

Unimog U 500 kontra śnieżny żywioł

Unimog_u-500_4T

Mercedes-Benz Unimog pracuje w landzie Vorarlberg w Austrii przez okrągły rok. Od lat do jego codziennych obowiązków należy odśnieżanie, porządkowanie dróg i poboczy oraz koszenie trawy - nic dziwnego, bowiem nazwa modelu pochodzi od słów Universal-Motor-Gerät, czyli pojazd uniwersalny. U progu nowego roku flota Unimogów, odpowiedzialna za utrzymanie około 2/3 dróg w regionie Vorarlberg, stanęła przed szczególnym wyzwaniem. Spadło tam ponad 10 m świeżego śniegu.

Wszechstronny Unimog 5000

unimog_600

Unimog, produkowany w obecnej wersji od 2002 r. w fabryce Mercedes-Benz w Wörth, idealnie sprawdza się w surowych warunkach panujących na Etnie. Elastyczna rama, napęd na cztery koła, osie portalowe z blokowanymi dyferencjałami oraz układ kontroli ciśnienia w oponach Tirecontrol - każdy szczegół techniczny odgrywa istotną rolę w definicji pojazdu uniwersalnego (niem. Universal-Motor-Gerät), z której swoją nazwę zaczerpnął Unimog.

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL

Wyszukiwarka

Informacje