×

Ostrzeżenie

JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 50.
Pionierska automatyzacja

Pionierska automatyzacja

Volvo prezentuje swój autobus autonomiczny

 

Podczas przystanku regat Volvo Ocean Race w Göteborgu w Szwecji, Volvo prezentuje specjalnie zaproszonym gościom swój pionierski autonomiczny autobus. Prototyp oparty jest na komercyjnie produkowanym elektrycznym autobusie miejskim marki Volvo, który został przystosowany do autonomicznego działania. Wydarzenie demonstracyjne ma na celu zaprezentować, jak technologia ta może przyczynić się do bezpieczniejszej i wygodniejszej podróży oraz wydajniejszego zarządzania pojazdami w zajezdni.

- Dzięki niskiemu poziomowi hałasu i bezemisyjnemu działaniu elektryczne autobusy stanowią doskonałą alternatywę dla atrakcyjnego i zrównoważonego transportu publicznego. Dzięki różnym stopniom automatyzacji możemy poczynić dalsze postępy w zakresie bezpieczeństwa, komfortu podróży i wydajności. Wykorzystując technologie Grupy Volvo, w trakcie regat Volvo Ocean Race demonstrujemy wszystkie te przyszłościowe możliwości - mówi Håkan Agnevall, prezes spółki Volvo Buses.

Ten autonomiczny, 12-metrowy autobus został zaprojektowany tak, aby zapewnić pasażerom bezpieczeństwo i wygodę jazdy. Został on zaprogramowany w taki sposób, by przyspieszanie oraz zatrzymywanie odbywały się delikatnie i płynnie. Na przystankach autobus zawsze zatrzymuje się w dokładnie tym samym miejscu, zachowując taki sam odstęp od krawężnika, co zapewnia wygodne wsiadanie i wysiadanie. Autobus wyposażony jest w czujniki, które pozwalają na stałą obserwację sytuacji wokół pojazdu. Informacje z czujników wykorzystywane są do nawigacji pojazdem, a w przyszłości będą służyć także do zapobiegania wypadkom, poprzez rozpoznawanie zbliżających się do niego obiektów, odpowiednią regulację prędkości autobusu lub zatrzymywanie go. Autobus autonomiczny został zaprojektowany do spokojnej jazdy tak, aby jego eksploatacja była jak najbardziej energooszczędna, przyjazna dla środowiska i ekonomiczna.

- Technologia ta pozwala również na efektywniejszą obsługę pojazdów, gdy znajdują się one poza ruchem drogowym. Dzięki autobusom autonomicznym personel zajezdni może skupić się na serwisowaniu i konserwacji pojazdów, a nie na ładowaniu akumulatorów, dojeżdżaniu do myjni i parkowaniu autobusów. Autobusy jutra będą w stanie zrobić to wszystko samodzielnie - mówi Håkan Agnevall.

Autobus autonomiczny będzie również wykorzystywany do badań nad łączeniem autobusów w ruchu miejskim w ścisłe konwoje.

- Volvo jest pionierem w dziedzinie systemów transportu autobusowego o wysokiej przepustowości, tzw. system Bus Rapid Transit (BRT). Teraz robimy kolejny krok, wykorzystując automatyzację do bezprzewodowego łączenia autobusów w konwoje autobusowe o dużej elastyczności -mówi Håkan Agnevall.

W ciągu najbliższych dwóch lat autobus będzie wykorzystywany w dwóch projektach badawczych branży motoryzacyjnej – w projekcie FFI dotyczącym autonomicznych autobusów miejskich i w projekcie KRABAT. FFI to program badań i innowacji w zakresie strategicznych pojazdów, będący wspólnym przedsięwzięciem przemysłu motoryzacyjnego i państwa szwedzkiego. KRABAT jest częścią programu szwedzkiego rządu o nazwie „Podróże i transport nowej generacji”, częściowo finansowanego przez agencję Vinnova w ramach projektu Drive Sweden.

Na początku tego roku, wraz z Uniwersytetem Technologicznym Nanyang (NTU) w Singapurze, firma Volvo Buses rozpoczęła wspólny projekt budowy i testowania autonomicznych autobusów w Singapurze. Grupa Volvo już wcześniej przedstawiła autonomiczne pojazdy do użytku w kopalniach i przy wywozie odpadów.

Autonomiczny autobus marki Volvo prezentowany jest w ramach uczestnictwa ElectriCity w wydarzeniu Volvo Ocean Race. ElectriCity to wspólny projekt środowiska badawczego, przedstawicieli przemysłu i miasta Göteborg, w ramach którego opracowywane, prezentowane i oceniane są nowe rozwiązania dla zrównoważonego ruchu miejskiego nowej generacji. Więcej informacji na temat partnerstwa ElectriCity można znaleźć na stronie: electricitygoteborg.se

Przeczytaj też:
Bezpłatne szkolenie dla młodych kierowców w Wieluniu Bezpłatne, praktyczne szkolenia "Profesjonalni Kierowcy" odbędą się 21 listopada w Wieluniu. Właśnie trwają zapisy.
Profesjonalni... z kolejną akcją Rusza VIII edycja akcji Profesjonalni Kierowcy. Spinanie zestawu, podpinanie naczepy, jazdy dynamiczne po drogach, manewry i slalomy – warsztaty dla młodych kierowców.
Profesjonalni Kierowcy 2023 - trwają zapisy Właśnie ruszyły zapisy na pierwsze szkolenie VIII edycji.
Volvo Buses kończy działalność w Polsce Firma podjęła decyzję o stopniowym wygaszeniu i zamknięciu fabryki we Wrocławiu w 2024 roku.
Ciężarowe w górę W październiku 2022r. zarejestrowano 3742 nowe pojazdy użytkowe pow. 3,5 t, tj. więcej niż przed rokiem (+24,8%) i więcej o 12,4% niż we wrześniu br. jest to niewątpliwie bardzo optymistyczna wiadomość.
IKEA, Volvo Trucks Polska i Grupa Raben dostawy Volvo FM Electric do fabryki IKEA IKEA Industry, Volvo Trucks i Grupa Raben podpisały umowę o współpracy w zakresie zeroemisyjnego transportu towarów w Polsce.
Profesjonalni Kierowcy - wystartowały zapisy do siódmej edycji W ramach programu Volvo Trucks organizowane są bezpłatne szkolenia dla kierowców, którzy obecnie nie pracują w zawodzie. Zapisy do VII edycji programu właśnie wystartowały.
Modyfikacje w silnikach Volvo Trucks Volvo Trucks wprowadza szereg istotnych modyfikacji w swoich silnikach 11- i 13-litrowych spełniających normę emisji spalin Euro 6, których celem jest zapewnienie niższego zużycia paliwa przy jednoczesnej poprawie właściwości jezdnych.
Profesjonalni kierowcy wystartowali po raz szósty Dziś odbyła się inauguracja akcji Volvo Trucks wraz z partnerami: MJM Brokers, Volvo Financial Services (VFS), MAK Ubezpieczenia, Phillips Poland, Wielton, Continental, PKO Leasing, Ergo Hestia oraz Shell Polska.