Rok 2017 w Volvo Trucks. Szwedzka marka kreśli plany na przyszłość

Rok 2017 w Volvo Trucks. Szwedzka marka kreśli plany na przyszłość

W minionym roku zarejestrowano w Polsce ogółem 25 314 nowych ciężarówek o DMC powyżej 16 ton.

W stosunku do ub. roku jest to wzrost o 3,6 proc. Rekordowe wyniki sprzedaży branża odnotowała w końcówce roku – w grudniu 2017 zarejestrowano aż 2419 samochodów ciężarowych, czyli aż o 13,9 proc. więcej niż rok wcześniej. W ostatnim miesiącu roku w tej grupie na pierwsze miejsce wysunęło się zdecydowanie Volvo Trucks, które w tym ważnym dla siebie segmencie sprzedało aż 602 pojazdy. Volvo Trucks również cały miniony rok zalicza do bardzo udanych – firma utrzymała wysoką pozycję, co świadczy o niesłabnącym zainteresowaniu samochodami ciężarowymi Volvo.

W 2017 roku Volvo Trucks dostarczyło 4356 pojazdów ciężkich, co stanowi dla marki 17,21 proc. udział w rynku.

Doskonałe wyniki Volvo Trucks zanotowało także w sprzedaży podwozi (wzrost o 36 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem) oraz sprzedaży części (14 proc. wzrost r/r). Skąd takie dobre wyniki? – - Kilka lat temu stworzyliśmy w Volvo Trucks specjalny dział odpowiedzialny za sprzedaż podwozi na terenie całej Polski, jednocześnie po zakupie zagwarantowaliśmy klientom wsparcie techniczne. To się sprawdziło i wzrosty sprzedaży, które odnotowaliśmy w ubiegłym roku, w ogromnej mierze są właśnie efektem pracy tego zespołu – podkreśla Paweł Węcłowski, dyrektor sprzedaży Volvo Trucks w Polsce.

Dobre wyniki branży w roku 2017 to przede wszystkim efekt dobrej koniunktury w gospodarce, a w drugim półroczu dodatkowo firmy budowlane dokonywały większych zakupów, rozpoczynając realizację inwestycji finansowanych z funduszy unijnych.

4 Poland (Wspieramy Polski Transport)
Rozwój polskiej branży transportowej od lat jest w centrum zainteresowania Volvo Trucks. Pozytywne doświadczenia zebrane w kampanii Wspieramy Polski Transport dały impuls do kolejnej akcji, tym razem skierowanej do grupy firm działających w transporcie lokalnym lub regionalnym.
W 2017 rok wystartowała nowa kampania 4 Poland, w ramach której Volvo Trucks zaoferowało klientom pojazdy dostosowane do krajowych przewozów oraz produkty i usługi im towarzyszące. Także w 2018 roku filozofia sprzedaży 4 Poland, a tym samym dalsze odnowienie i unowocześnienie lokalnego taboru drogowego, będzie jednym z priorytetów firmy.

Paliwo i osiągi (Fuel & Performance)
W 2017 roku, w centrum zainteresowania zespołu Volvo Trucks była także wydajność i ekonomika paliwowa. Specjalna edycja pojazdów Fuel & Performance pozwoliła klientom Volvo Trucks z jednej strony uzyskać wyższe osiągi, z drugiej poprawi ekonomikę paliwową – udało się to osiągnąć dzięki unikatowemu układowi napędowemu, opracowanemu przez firmę.
Istotą akcji było zapewnienie rentowności klientom Volvo Trucks. Ci, którzy zakupili pojazdy z edycji, mogli liczyć na zwiększenie prędkości średniej samochodu, oszczędzając jednocześnie zużycie paliwa i zmniejszając swoje oddziaływanie na środowisko naturalne.

Nowe systemy zwiększające bezpieczeństwo
Martwe pole to problem wszystkich kierowców, również samochodów ciężarowych. Specjalnie dla nich Volvo Trucks przygotowało kilka rozwiązań, które minimalizują ryzyko związane z wykonywaniem manewrów – należą do nich ostrzeżenia świetlne czy też montaż dodatkowej kamery martwego pola. Tego typu rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa, wprowadzone do samochodów Volvo Trucks, mają pozwolić pojazdom ciężarowym przewidzieć niemal wszystkie negatywne zdarzenia na drodze. Innym przykładem tego typu zabezpieczeń jest inteligentny system awaryjnego hamowania, który najpierw ostrzega kierowcę o potencjalnym niebezpieczeństwie, a następnie sam rozpoczyna procedurę zatrzymywania pojazdu. Podobną rolę w pojazdach Volvo pełnią układy monitorowania pasa ruchu i reakcji kierowcy. Ostrzegają one kierowcę o niebezpieczeństwie, gdy ten zjeżdża z zajmowanego pasa ruchu bez włączonego kierunkowskazu oraz analizują jego jazdę i sygnałem dźwiękowym informują o zachowaniu odbiegającym od normy.

Warto zaznaczyć, że ostatecznym celem dla cięzarówek Volvo jest skonstruowanie pojazdu niemal całkowicie bezpiecznego, który będzie przewidywał zdarzenia na drodze i w razie niebezpieczeństwa sam zareaguje. Już w 2020 r. samochody Volvo Trucks mają być wyposażone w systemy, które w 100 proc. zagwarantują bezkolizyjną jazdę.

Volvo Trucks z pojazdem autonomicznym
Gwarancję wydajności i bezpieczeństwa przejazdów ma zapewnić także wprowadzenie autonomicznego samochodu ciężarowego – Volvo Trucks dołączyło do grona firm, które posiadają już taki pojazd, a prezentacja najnowszych modeli odbyła się w 2017 roku na torze wyścigowym Slovakia Ring.
Czemu Volvo Trucks zaangażowało się w prace nad autonomicznym pojazdem? Poza niższym zużycie paliwa i krótszym czasem dostaw, zaletą aut przyszłości są mniejsze koszty eksploatacji. Firmy mają też nadzieję, że dzięki autonomicznym samochodom uda się rozwiązać problem braku kierowców. Prace nad autonomicznym samochodem ciężarowym nie obejmują tylko ciągników siodłowych z naczepą, ale dotyczą również pojazdów które poruszają się na terenach zamkniętych, takich jak porty, terminale, pola uprawne, kopalnie czy wysypiska śmieci. W 2017 roku Volvo Trucks i szwedzkie przedsiębiorstwo komunalne Renova testowały pod względem bezpieczeństwa autonomiczny pojazd do wywozu odpadów.

LNG i samochody Volvo Trucks, czyli moc diesla w duchu ekologii
W 2018 roku wejdą do sprzedaży pierwsze pojazdy FM LNG i FH LNG. Są one napędzane skroplonym gazem ziemnym, a w przyszłości producent umożliwi również tankowanie biogazem. Klienci będą mogli kupić zarówno klasyczne ciągniki siodłowe, jak i same podwozia, dostępne w wersji z dwiema lub trzema osiami.
Modele FH LNG oraz FM LNG, wyposażone w 13-litrowe silniki, osiągają moc od 420 do 460 KM i moment obrotowy od 2100 do 2300 Nm. To rewolucja na rynku, bowiem do tej pory żaden producent nie zaprezentował równie mocnej jednostki z napędem gazowym. Nieosiągalne dotąd parametry nowe modele Volvo Trucks zawdzięczają innowacyjnym rozwiązaniom zastosowanym w jednostkach napędowych. Samochody
w niemal 95 proc. zasilane są skroplonym gazem ziemnym, a w 5 olejem napędowym. Dzięki temu pracują w takim samym cyklu, jak silniki Diesla i generują osiągi znacznie lepsze niż konkurencyjne pojazdy z pełnym napędem LNG, emitując jednocześnie
o około 20 proc. mniej dwutlenku węgla niż podobne modele zasilane ropą.

Nowy punkt serwisowy w Bełku
Volvo Trucks nie ustaje w rozwoju i doskonaleniu swojej sieci serwisowej, aby zapewnić klientom lepszy dostęp do swoich usług. W związku z tym we wrześniu ub.r. otworzono nowy autoryzowany serwis Volvo Trucks w Bełku (województwo śląskie). Jego gospodarzem jest spółka TMiK Tomasz Dzida, która od wielu lat prowadzi autoryzowany punkt serwisowy samochodów ciężarowych Volvo w Pszczynie.
Nowy punkt mieści się w budynku zaprojektowanym i zbudowanym zgodnie ze standardami Volvo w zakresie wyposażenia i troski o środowisko naturalne. Stacja ma autoryzację na świadczenie usług serwisowych i sprzedaż oryginalnych części zamiennych Volvo, ale realizuje również w pełnym zakresie naprawy powypadkowe. Ponadto w budynku działa okręgowa stacja kontroli pojazdów i myjnia.

Zatrzymaj się–Spójrz–Pomachaj (Stop– Look–Wave)
W trosce o rozwój branży transportowej, Volvo Trucks towarzyszyły również działania na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa na drogach.Już od kilku lat Volvo Trucks, na poziomie globalnym i loklanym, również w Polsce, angażuje się w akcję pt. ZATRZYMAJ SIĘ–SPÓJRZ–POMACHAJ (STOP–LOOK–WAVE), która ma uświadomić młodym uczestnikom ruchu drogowego, że wokół samochodu ciężarowego znajdują się tak zwane martwe pola, czyli powierzchnie wokół samochodu, których nie może dostrzec osoba siedząca za kierownicą – piesi są w tych miejscach niewidoczni.
Już sama nazwa akcji wskazuje, jak powinno zachować się dziecko na ulicy, po której porusza się samochód ciężarowy: ZATRZYMAJ SIĘ (spójrz w lewo, w prawo i jeszcze raz w lewo), SPÓJRZ na kierowcę (upewnij się, że kierowca cię widzi) i POMACHAJ (przejdź przez ulicę dopiero, gdy kierowca odwzajemni twój gest).
Akcja w 2017 roku odbyła się w kilku polskich miastach, między innymi w Radomiu, gdzie policjanci z mazowieckiej drogówki zorganizowali rajd, podczas którego uczestnicy (17 drużyn z 9 szkół) musieli wykazać się znajomością przepisów drogowych oraz przejechać po rowerowym torze przeszkód.

Co w 2018 roku?
Rok 2018 to przede wszystkim dwa ważne jubileusze – 90-lecia Volvo Trucks oraz 25-lecia najpopularniejszego modelu Volvo FH. Na obie te rocznice zostaną przygotowane specjalne edycje pojazdów.
Zanim jednak firma ruszy ze sprzedażą pojazdów jubileuszowych, początek roku został zinaugurowany kampanią sprzedażową Fire & Ice (Ogień i Lód). W ramach tej akcji oferowane są dwa typy pojazdów – edycja Fire (Ogień) – pojazdy, które są ukierunkowane na dynamikę i właściwości jezdne oraz edycja Ice (Lód) – pojazdy wyspecyfikowane pod doskonałą ekonomikę paliwową. Kampania sprzedażowa Fire & Ice potrwa do końca czerwca br.

W 2018 roku Volvo Trucks nadal będzie prowadzić działania na rzecz polskiej branży transportowej, zmagającej się z problemem braku odpowiednio wyszkolonych kierowców samochodów ciężarowych. Dlatego planowana jest trzecia edycja programu Profesjonalni kierowcy. Volvo Trucks w Polsce jest inicjatorem tej akcji, której celem jest podnoszenie kwalifikacji przyszłych zawodowych pracowników transportu.
W ramach II edycji akcji w 2017 roku odbyło się 14 szkoleń w terminach od kwietnia do września, w takich miastach jak Długołęka, Nowy Sącz, Rzeszów czy Płock. W tym roku po raz kolejny zostaną zorganizowane bezpłatne kursy, a przeszkolone osoby zdobędą certyfikat potwierdzający ich profesjonalne przygotowanie do bycia zawodowym kierowcą.

Po rocznej przerwie powraca także konkurs dla kierowców Volvo Trucks Driver Challenge. Zapoczątkowana w 2011 r. przez Volvo Trucks akcja cieszy się olbrzymią popularnością w Polsce – do eliminacji z 2016 roku zarejestrowało się aż 886 kierowców. 7. edycja konkursu ma lekko zmodyfikowaną formułę (stąd też nowa nazwa), ponieważ kierowcy zawodowi będą musieli przejść najpierw eliminacje teoretyczne (test na stronie internetowej), a potem najlepsi zmierzą się w konkurencjach praktycznych ukierunkowanych nie tylko na ekonomikę paliwową ale również
na bezpieczeństwo jazdy i umiejętności skutecznego manewrowania pojazdem. Konkurs wystartuje w marcu i będzie otwarty dla wszystkich kierowców zawodowych, niezależnie od marki samochodu ciężarowego, którym jeżdżą. Finał konkursu w Polsce odbędzie się 14 czerwca, a światowy finał we wrześniu.

W 2018 rok planowane jest zakończenie innego konkursu, a dokładnie 13. edycji regat Volvo Ocean Race, uważanego za jeden z najtrudniejszych wyścigów żeglarskich na świecie. W tej edycji wystartowało w sumie siedem zespołów: team AkzoNobel, Dongfeng Race Team, MAPFRE, Vestas, Sun Hung Kai/Scallywag, Turn the Tide on Plastic i Team Brunel. Zawodnicy wypłynęli 22 października z hiszpańskiego z portu Alicante. Trasa prowadzi przez 4 oceany i 12 największych miast portowych na pięciu kontynentach, w tym Auckland w Nowej Zelandii czy Goeteborg w Szwecji. Regaty zakończą się w czerwcu 2018 roku w Hadze w Holandii. Warto dodać, że Klienci Volvo Trucks, którzy wzięli udział w kampanii sprzedażowej
w 2017 roku mieli okazję odwiedzić wioskę Volvo Ocean Race w Hong Kongu w styczniu tego roku.

Na zdjęciu od lewej: Sebastian Paluch - Dyrektor Sprzedaży VFS Usługi Finansowe Polska, Paweł Węcłowski - Dyrektor Sprzedaży Volvo Trucks Polska, Małgorzata Kulis - Dyrektor Zarządzający Volvo Group Trucks Polska, Vice President Volvo Group Trucks Baltic Sea Market, Ewa Jezierska - Dyrektor Sprzedaży Renault Trucks Polska, Michał Proc - Dyrektor Działu Rozwiązań Biznesowych Volvo Group Trucks Polska, koordynator akcji Profesjonalni Kierowcy.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL