Active Brake Assist 2 w Actrosie  Mercedes-Benz

Active Brake Assist 2 w Actrosie Mercedes-Benz

system_600

Mercedes-Benz wprowadza w  Actrosie drugą generację systemu Active Brake Assist. Ten dotychczas unikatowy i wielokrotnie nagradzany system bezpieczeństwa ma teraz jeszcze więcej możliwości.

Dotychczas Active Brake Assist rozpoczynał  automatycznie hamowanie w sytuacji, gdy istniało  niebezpieczeństwo zderzenia z wolniejszym pojazdem jadącym z przodu, teraz jego udoskonalona wersja  uruchamia się  również w razie ryzyka najechania na przeszkodę nieruchomą. System zwany jest  także asystentem hamowania awaryjnego, zapobiega również  blokowaniu kół oraz ich poślizgowi. W systemie zamontowany jest elektronicznie sterowany układ hamulcowy, asystent pasa ruchu, układ regulacji odległości od pojazdu poprzedzającego i wiele innych technicznych udogodnień, które sprawiają że jazda jest bezpieczniejsza.

Po raz pierwszy Active Brake Assist został wprowadzony do pojazdów ciężarowych w 2006 r. i doskonale sprawdził się w praktyce. Z relacji licznych kierowców ciężarówek wynika, że system bezpieczeństwa niejednokrotnie uchronił ich od wypadku. Eksperci nie mają wątpliwości: Active Brake Assist uratował życie wielu ludziom - nie tylko jadącym w samochodach ciężarowych, lecz również w pojazdach poruszających się przed nimi. Także firmy ubezpieczeniowe nabrały  przekonania, że system ten jest korzystny dla klientów, a tym samym dla nich samych i oferują zniżki składek ubezpieczeniowych, gdy pojazdy użytkowe są wyposażone w rozwiązania tego typu.

Sterowany radarem system rozpoznaje nieruchome przeszkody. Za pomocą wiązek radarowych system Active Brake Assist 2 przeszukuje obszar w odległości od 1-200 m na pasie ruchu przed pojazdem, obliczając jednocześnie różnicę prędkości obu pojazdów oraz odległość dzielącą go od poprzedzającego pojazdu lub nieruchomej przeszkody. Gdy przy niezmienionym sposobie jazdy istnieje zagrożenie wypadku, system powiadamia kierowcę sygnałem optycznym w postaci czerwonego trójkąta oraz sygnałem dźwiękowym. Jeśli ryzyko kolizji się zwiększa, system rozpoczyna hamowanie. System ostrzegania został zaprojektowany tak, że kierowca ma możliwość samodzielnego złagodzenia krytycznej sytuacji. Uruchomione przez Active Brake Assist 2 hamowanie z siłą maksimum 50  proc. daje kierowcy czas niezbędny do samodzielnego zapobieżenia kolizji.

Active Brake Assist 2 jest skuteczny w zakresie prędkości od 0-89 km/h, we wszystkich warunkach pogodowych i oświetleniowych, wykorzystuje działanie radarów i pracuje bez zakłóceń. Wprawdzie system Active Brake Assist 2 nie zawsze może zapobiec kolizji, ale na skutek automatycznego uruchamiania hamulca bardzo znacząco zmniejsza prędkość, z jaką dochodzi do wypadku, a tym samym jego skutki. System Active Brake Assist 2 zastąpi dotychczasowy na przełomie roku. Jak dotychczas, Mercedes-Benz promuje rozpowszechnianie systemu Active Brake Assist poprzez oferty pakietów wraz z innymi systemami bezpieczeństwa jazdy, po atrakcyjnych cenach. Będzie on miał premierę pod koniec września, na targach IAA w Hanowerze. Dzięki niemu wizja bezwypadkowej jazdy w ramach globalnego projektu Initiative Shaping Future Transportation Daimler Trucks jest o krok bliższa urzeczywistnieniu.

Źródło: Mercedes-Benz Polska

Przeczytaj też:
Używane Renault Trucks z gwarancją do 240 tys km Dzięki T Red, który doskonale ilustruje podejście do gospodarki o obiegu zamkniętym, producent kładzie nacisk zarówno na pojazdy używane, jak i na ponowne wykorzystanie użytych części.
RP-Trans nowym autoryzowanym punktem serwisowym Ford Trucks Polska Ford Trucks Polska otwiera piętnasty autoryzowany serwis pojazdów ciężarowych.
Słaby luty w pojazdach użytkowych Producenci pojazdów ciężarowych odnotowali kolejny spadek sprzedaży nowych ciężarówek.
FORD TRUCKS F-LINE następca serii Cargo Ford Trucks w oparciu o analizę zapotrzebowania rynku, wymagań klientów oraz regulacji prawnych na rynkach europejskich, nieustannie wprowadzania zmiany w swoich pojazdach.
Tytuł Dealer Roku DAF 2024 otrzymał serwis z Rzeszowa DAF Trucks Polska już od 13 lat nagradza czołowych dealerów marki w Polsce. W tym roku najlepszymi wynikami we wszystkich kluczowych aspektach działalności może pochwalić się oddział Grupy Wanicki z Trzciany pod Rzeszowem.
Wóz pożarniczy Rosenbauer na podwoziu Scania pracuje dla Grupy Azoty S.A. Samochód ten jest drugim wspólnym projektem firmy Rosenbauer Polska i Grupy Azoty S.A.
Nowe przepisy dotyczące pojazdów nienormatywnych W dniu 17 lutego 2024r. wchodzą w życie nowe przepisy w sprawie pilotowania pojazdów nienormatywnych.
Jest już nowy Mercedes-Benz eSprinter Dwa rodzaje i dwie długości nadwozia, trzy pojemności akumulatorów i duża ładowność stanowią podstawę dla licznych wariantów nadwozia i sprawiają, że nowy eSprinter może stać się idealnym dużym vanem.
Dwa DAF-y LF w służbie Ośrodka Szkolenia Ochotniczej Straży Pożarnej Członkowie Ochotniczych Straży Pożarnych z województwa mazowieckiego mogą wziąć udział w szkoleniach, które przygotują ich do podniesienia kwalifikacji i uzyskania prawa jazdy kategorii C.