Nowy salon i serwis Renault
Renault Retail Group Warszawa uruchomiła nowy salon i serwis w podwarszawskich Morach. Zakład usytuowany jest przy planowanym węźle, powstającej trasy S8 z istniejącą drogą krajową nr 2 na Poznań. Jest to jeden z przykładów tworzenia zaplecza technicznego dróg ekspresowych okalających aglomerację warszawską.
W Polsce dopiero raczkuje biznes zaplecza autostrad i tras szybkiego ruchu, a inwestorzy słusznie dostrzegają ogromny potencjał lokalizacji punktów gastronomiczno-noclegowych i serwisowych właśnie przy takich drogach. Dlatego w maju 2010 r. spółka Renault Retail Group Warszawa zadecydowała o przeniesieniu zakładu z ul. Wrocławskiej na Bemowie do nowej lokalizacji przy ul. Poznańskiej 16/18 w Morach, na zachód od granic stolicy. Nowa lokalizacja zapewni dużo wygodniejszy i szybszy dojazd dla klientów z: Bielan, Bemowa, Woli, Ochoty, Ursusa i Włoch, a także z Ożarowa Mazowieckiego, Pruszkowa i Piastowa.
Korki i długie czasy dojazdu, z którymi codziennie borykają się warszawiacy, przestaną mieć znaczenie, dzięki właściwemu zaplanowaniu zaplecza serwisowego, usługowego czy handlowego przy trasach okalających miasto. Do listopada 2011 r. ma powstać pierścień obwodnic Warszawy, złożony z dróg ekspresowych o łącznej długości 85 km.
W przypadku budowanej trasy S8, która przejmie rolę północnej obwodnicy miasta, przyniesie ona wszystkim punktom zaplecza korzyści zarówno z ruchu tranzytowego jak i miejscowego. Nie bez znaczenia jest fakt wysokiej populacji okalających Mory miejscowości i dzielnic stolicy. Przy ostrożnych szacunkach, w promieniu kilkunastu kilometrów od Mor mieszka ponad 650 tysięcy osób, z których około 30 proc. posiada samochód.
Kierowcy, wybierający obwodnice aby dostać się na drugi koniec miasta, oczekują szybkiego i płynnego przejazdu, który choć dłuższy w kilometrach, może im także zapewnić mniejsze zużycie paliwa, którego nie spalą w korkach. Dlatego też powstające tu zaplecze serwisowe musi być kompleksowe, z błyskawiczną obsługą klienta, z parkingiem i wygodnym zjazdem z trasy, inaczej klient pojedzie 5 km dalej do innego punktu. Usługi typu: serwis mechaniczny aut samochodowych i dostawczych, szeroka oferta części zamiennych i akcesoriów dostępnych na miejscu, serwis blacharsko-lakierniczy, stacja kontroli pojazdów oraz likwidacja szkód i oferta ubezpieczeń, są dobrym standardem.
W czasie przeglądu czy wymiany opon klient pije kawęm w specjalnie urządzonej dla niego strefie, albo chodzi po salonie oglądając nowe auta, jeśli szuka używanego, takie też gotowe do kupna znajdzie na placu. Nie ma poczucia straconego czasu. W sezonie wakacyjnym RRG Warszawa Mory (podobnie jak inne zakłady RRG) oferuje wszystkim posiadaczom samochodów Renault oraz Dacia przeglądy przedurlopowe za 99 zł. Z innych promocji na części i usługi, zakład oferuje np. serwis aut ponad 5 letnich, gdzie pełny przegląd okresowy kosztuje niespełna 300 zł, z wymianą oleju - półsyntetycznego do 5 l - włącznie. Naprawiając i serwisując auta marek Renault i Dacia RRG Warszawa Mory, robi to w ciągu paru godzin. Serwisanci mają dostęp na miejscu do ponad 2 500 części, a jeśli trzeba je sprowadzić z magazynu centralnego, oczekiwanie na sprawne auto wydłuża się o maksymalnie 1 dzień. Oprócz części fabrycznie nowych, RRG Warszawa Mory oferuje także 20 proc. tańsze, regenerowane, ale z gwarancją producenta. W przypadku usług blacharsko-lakierniczych, serwis przyjmuje wszystkie auta, niezależnie od marki. W przypadku stacji kontroli pojazdów o sukcesie decyduje zakres przyjmowanych pojazdów. RRG Warszawa Mory obsługuje m.in.: auta do 3,5 t. (wliczając także te zasilane gazem); pojazdy zarejestrowane po raz pierwszy za granicą; takie w których dokonano zmian konstrukcyjnych; ciągniki rolnicze; pojazdy specjalne i modyfikowane (np. karetki pogotowia).
Branża zaplecza technicznego tras szybkiego ruchu może wykorzystać jeszcze jedną szansę, której trudno nie docenić na Mazowszu. Jest nią serwisowanie aut dostawczych dla małych i średnich przedsiębiorstw oraz firm rodzinnych. Obok tworzenia zaplecza technicznego dla sadowniczego powiatu grójeckiego, czy zagłębia truskawek w okolicach Czerwińska nad Wisłą i Płońska, ważne są właśnie Mory i okolice. W przypadku zakładu RRG Warszawa Mory, klienci instytucjonalni korzystają z oddzielnych, specjalnie wyznaczonych miejsc zarówno w salonie jak również w serwisie, gdzie do dyspozycji są pracownicy specjalizujący się w obsłudze firm i samochodów dostawczych. Zakład oferuje także bogaty wachlarz usług, w tym m.in.: zakup samochodów nowych lub używanych, akcesoria i specjalistyczne wyposażenie, projekty zabudów i modyfikacji, finansowanie, umowy serwisowe, samochody zastępcze, wynajem.
Godziny pracy serwisu zostały wydłużone tak, aby możliwe było sporządzenie diagnozy usterki w ciągu 1h, a przegląd mógł być wykonany w ciągu 8 h roboczych, bez wcześniejszego umówienia wizyty w warsztacie i bez strat dla biznesu klienta. Należy oczekiwać, że w ciągu najbliższych lat nowo budowana obwodnica Warszawy odciągnie od centrum nie tylko ruch, ale i usługi. Stanowi to szansę dla wielu firm, ale przede wszystkim pozwoli odetchnąć miastu i warszawiakom, gdy bezkolizyjny ruch usprawni komunikację. W grudniu 2009 r. Zakład Renault Warszawa Praga został uznany za Najlepszy Serwis Blacharsko-Lakierniczy i otrzymał Nagrodę PROTEKTOR, przyznawaną corocznie w ogólnopolskim konkursie przez Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów.
Źródło: Renault Retail Group Warszawa