Płynna ochrona silnika ciężarówki

Płynna ochrona silnika ciężarówki

Nowoczesne wysokoobciążone silniki Diesla potrzebują wyjątkowej ochrony.

Aby zminimalizować ryzyko przestoju spowodowanego awarią, nie można zapominać oleju silnikowym, którego rodzaj i właściwości mogą być kluczowe dla sprawności jednostki napędowej pojazdu ciężarowego.Sukces, a w szczególności nieprzerwana, dynamiczna działalność firm, które dysponują flotą ciężarową w dużej mierze zależy od tego, czy pojazdy pracują wydajnie i niezawodnie oraz czy spełniają wymagania środowiskowe dotyczące zużycia paliwa i zwiększania żywotności nie tylko silnika, ale i poszczególnych elementów samochodu. Dlatego stosowane w nich rozwiązania technologiczne są coraz bardziej złożone. Wyzwaniom tym muszą sprostać również producenci olejów silnikowych. Tworzone przez nich produkty smarne muszą nie tylko przedłużać żywotność poszczególnych podzespołów w pojazdach, ale także zachowywać swoje wysokie parametry oraz unikalne właściwości, nawet przy coraz rzadszej wymianie.

Od czasu "odkrycia" oleju silnikowego, przeszedł on totalną ewolucję. Obecnie właściciele flot oraz kierowcy samochodów ciężarowych mogą wybierać z całej gamy różnorodnych produktów dopasowanych do ich potrzeb. Warto tu wspomnieć zwłaszcza o olejach półsyntetycznych, które mają lepsze właściwości niż ich mineralne odpowiedniki oraz mniej wad. Wykorzystane w nich syntetyczne oleje bazowe działają skuteczniej, ponieważ są produkowane z zastosowaniem zaawansowanych technologicznie procesów chemicznych, w związku z czym ich struktura, a co za tym idzie właściwości mogą być precyzyjnie określane.

- Oleje półsyntetyczne w porównaniu z mineralnymi szybciej smarują jednostkę napędową
w niskich temperaturach, pomagają ograniczyć zużycie paliwa i lepiej chronią silnik dzięki odpowiednio dobranym dodatkom przeciwutleniającym. Ponadto, półsyntetyki, takie jak Shell Rimula R5 E czy Rimula R5 LE zachowują optymalną płynność w bardzo niskich temperaturach i szybciej docierają do kluczowych elementów silnika podczas rozruchu, kiedy jest on najbardziej narażony na zużycie komentuje Cezary Wyszecki, ekspert techniczny Shell Polska.

To właśnie takie oleje silnikowe jak Shell Rimula R5 LE znakomicie dostosowują się do zmiennych warunków pracy silnika. Półsyntetyk został wyprodukowany w Technologii Dynamic Protection Plus łączącej w sobie zalety Technologii Shell PurePlus i Adaptive Additive. Dzięki temu przyczynia się do wydłużenia czasu eksploatacji silnika i obniżenia kosztów działalności związanych ze zużyciem paliwa. Wpływa także na wydłużenie żywotności oleju, co przekłada się na dłuższe przebiegi między jego wymianami. Shell Rimula R5 LE jest przeznaczony do użytkowania w silnikach poddawanych intensywnej eksploatacji. Jego wyjątkowe właściwości fizyczne i chemiczne przyczyniają się do wydłużenia dopuszczalnych przebiegów oraz lepszej ochrony silników Diesla wyposażonych w filtry DPF oraz inne systemy obróbki spalin. Olej jest zalecany do silników spełniających normy niskiej emisji spalin Euro IV, V i VI.

Innym olejem przeznaczonym do różnych intensywnie eksploatowanych pojazdów jest Shell Rimula R5 E, również wyprodukowany w Technologii Dynamic Protection Plus. Olej jest szczególnie zalecany do stosowania w samochodach ciężarowych i pojazdach transportu publicznego.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL