Finał międzynarodowej Ligii Kierowców

Finał międzynarodowej Ligii Kierowców

truckermania_600

21 kierowców samochodów ciężarówek znalazło się w finale międzynarodowej Ligi Kierowców, który odbędzie się  11. września 2010 r. Najlepsi kierowcy pokonali 8 000 uczestników.  Finał rozgrywany zostanie w zakładach Mercedes-Benz Wörth.

Ponad 8 000 kierowców samochodów ciężarowych uczestniczyło w dniach 1 - 30 czerwca br. w najbardziej pasjonującym konkursie roku. W porównaniu z rokiem ubiegłym, na starcie stanęło 2 600 kierowców więcej. Oceny stylu jazdy dokonuje się na podstawie analizy użytkowania pojazdów FleetBoard w warunkach codziennej eksploatacji, z uwzględnieniem kryteriów istotnych z punktu widzenia zużycia paliwa i części. Zadaniem uczestników, reprezentujących 9 krajów było pokonanie wyznaczonych tras bezpiecznie i jak najbardziej ekonomicznie. W ramach międzynarodowych lig krajowych w konkursie udział biorą: Niemcy, Szwajcaria, Holandia, Wielka Brytania, Włochy, Polska, Czechy, Rumunia i Afryka Południowa.
   
Konkurs na najbardziej ekonomiczny styl jazdy jest odzwierciedleniem aktualnych trendów. Przedsiębiorstwa w coraz większym stopniu angażują się w efektywne procesy transportu, dążąc do zapewnienia sobie długofalowych sukcesów ekonomicznych. Trudy kierowców, biorących udział w lidze, przyniosły konkretne rezultaty. Wszyscy uczestnicy dowiedli znakomitych umiejętności ekonomicznej jazdy w trudnych warunkach codziennej eksploatacji. Najlepsi kierowcy uzyskali oceny za styl jazdy od 9,36 - 9,99 (w skali od 1-10). Ogółem na szczytach list rankingowych znalazło się bardzo wielu wysoko ocenianych kierowców: 1 600 uzyskało ocenę 9,0 lub wyższą, co jest dowodem doskonałego stylu jazdy ekonomicznej, a tym samym niskiego zużycia paliwa. Z porównania wielkości zużycia paliwa w czerwcu z wartościami uzyskiwanymi w poprzednich miesiącach wynika, że kierowcy, i tak jeżdżący bardzo oszczędnie, zdołali na skutek szczególnej motywacji, wynikającej z udziału w konkursie, obniżyć zużycie dodatkowo o 1 proc., co odpowiada mniej więcej 400 l oleju napędowego (samochód ciężarowy/rok).      

Najlepsi kierowcy w lidze niemieckiej reprezentują firmy GP Günter Papenburg AG i DOEGO Fruchthandel und Import eG. Dwóch finalistów z Afryki Południowej, to przedstawiciele przedsiębiorstw Timber24 Pty. (Ltd) i Fast N Fresh Transport. Zwycięzcami ligi krajowej w Holandii są kierowca z fimy Smeets Beheer B.V. oraz  kierowca z HSF Distri Holding B.V. W Wielkiej Brytanii zwyciężyli dwaj kierowcy z firmy Clarke International Ltd. Na szczycie listy rankingowej we Włoszech znaleźli się kierowcy S.T.B. SRL i LB Moving S.R.L. W Szwajcarii sukces stał się udziałem kierowców Sieber Transport AG i Dreier AG. W Rumunii zwyciężyli dwaj kierowcy reprezentujący firmę 8TIM SA. Zwycięzcami rankingu czeskiego zostali dwaj kierowcy z CTR group a.s. Finaliści z Polski reprezentują Clinico Medical. 
 
- Trzech spośród naszych kierowców znalazło się na szczycie niemieckiej listy rankingowej, teraz chcielibyśmy oczywiście zwyciężyć w finale. Nasi chłopcy jeżdżą autostradami, a także po trudno dostępnych terenach budowlanych, drogach gminnych i ulicach miast. Dobrze, że FleetBoard uwzględnia w ocenie profil trasy, załadunek i liczbę uwarunkowanych jazdą postojów. Każdy niespalony litr paliwa chroni bowiem zasoby i oczywiście środowisko naturalne  - wyjaśnia Arne Buchholz, trener kierowców w Grupie GP Günter Papenburg.
 
Przedsiębiorstwa z różnych sektorów przemysłu wzięły udział w Lidze Kierowców i dowiodły, że w każdej branży - obojętnie, czy w transporcie dalekobieżnym, dystrybucji, czy usługach budowlanych - istnieje olbrzymi potencjał zredukowania zużycia paliwa za pomocą optymalnego stylu jazdy.

- Dzięki konsekwentnej analizie danych FleetBoard i szkoleniom kierowców są oni w stanie wydobyć ze swych samochodów maksimum ekonomiczności i przyczynić się do zwiększenia oszczędności w zakresie zużycia paliwa i emisji   CO2. Rekordowa liczba uczestników w roku 2010 mówi sama za siebie  - komentuje Markus Lipinsky, szef Daimler FleetBoard GmbH.

Zwycięzcy lig krajowych gorączkowo oczekują wielkiego finału Ligi Kierowców, który odbędzie się 11. września 2010 w zakładach Mercedes-Benz w Wörth. Tam, po podsumowaniu wyników różnych konkurencji dowodzących ekonomicznej, bezpiecznej i inteligentnej jazdy, zostanie wyłoniony główny zwycięzca. Konkurs zakończy się uroczystym wręczeniem nagród. Głównym sponsorem tegorocznej Ligi Kierowców FleetBoard jest Michelin. Pozostałymi partnerami są: Voith Turbo, UTA, Mercedes-Benz CharterWay, Mercedes-Benz Service, Mercedes-Benz Accessories GmbH, Fernfahrer oraz Allianz Versicherungs-AG.

Na najlepszych kierowców czekają ufundowane przez nich atrakcyjne nagrody. 1. miejsce - Udział w Mistrzostwach Samochodów Ciężarowych Truck Race w Hiszpanii. UTA sponsoruje tygodniowy pobyt dwóch osób w Madrycie. Zwycięzca doświadczy nie tylko ekscytującej, pełnej życia atmosfery metropolii Hiszpanii, lecz również weźmie udział w finale Mistrzostw Europy Truck Race w dniu 3 października 2010. Sponsor pokrywa koszty przelotu i zakwaterowania w hotelu ze śniadaniem, a także dwa bilety wejściowe na tor wyścigowy w Jaramie. Firma zwycięskiego kierowcy otrzyma od Mercedes-Benz CharterWay 3 miesiące gratisowej jazdy ciągnikiem siodłowym Actros, łącznie z pakietem zarządzania pojazdami FleetBoard. 2. miejsce - wejściówki VIP na wyścigi finałowe DTM na torze  Hockenheim łącznie z noclegiem dla 2 osób; 3. miejsce - zestaw prezentów Trucker-Selection od Mercedes-Benz Accessories GmbH. Dodatkowo, przedsiębiorstwa zajmujące miejsca 1-3 otrzymają od Michelin komplet opon (6 sztuk) z serii MICHELIN  X® ENERGYTM SAVERGREEN XF i XD, które są szczególnie ekonomiczne ze względu na bardzo niski opór toczenia i dobre przebiegi. Finaliści plasujący się na miejscach 4-21 otrzymają zestawy biurowe dla kierowców ciężarówek, ufundowane przez Allianz Versicherungs-AG.

Źródło: Mercedes Benz Polska

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL