STILL w składzie porcelany

STILL w składzie porcelany

Reinżynieria procesów produkcyjnych i logistycznych może odmienić bieg historii firmy, przeistaczając upadłego giganta w dynamicznie rozwijającego się lidera branży.

Doskonałym przykładem tak radykalnej zmiany jest wiodąca niemiecka marka porcelany – KAHLA/Thüringen Porzellan. Założona w 1844 roku wytwórnia porcelany w niemieckiej Turyngii ma za sobą 170 lat burzliwej historii. Przeszła drogę od małej manufaktury po europejskiego potentata i największego pracodawcę w branży, po czym zbankrutowała, by dzięki zmianie kierownictwa odrodzić się w odmienionej postaci –  elastycznego lidera zmian technologicznych. W najnowszych losach firmie towarzyszą innowacyjne rozwiązania intralogistyczne.

Historia wzlotów i upadków
Działalność fabryki porcelany w miejscowości Kahla, od której marka wzięła nazwę, rozpoczął w 1844 roku Christian Eckardt. W przeciągu 70 lat firma stała się największym przedsiębiorstwem swojej branży na niemieckim rynku. Po drugiej wojnie światowej zakłady trafiły w ręce radzieckiego okupanta jako część Sowjetische Aktiengesellschaft – grupy przedsiębiorstw pracujących na rzecz ZSRR w ramach reperacji. Zmiana właściciela nie powstrzymała jednak rozwoju firmy. W 1952 r. trafiła ona pod zarząd publiczny, zatrudniając 1 900 osób. Po niespełna trzech dekadach w skład spółki wchodził największy zakład produkcji porcelany w Europie i 16 innych fabryk. Łącznie obsługiwało je 18 000 pracowników. Niestety, wkrótce po upadku komunizmu i prywatyzacji, przedsiębiorstwo zbankrutowało.

Nowy, trwający do dziś rozdział w historii spółki rozpoczął się w 1994 r., w chwili wykupu aktywów firmy przez Günthera Raithela, byłego członka zarządu w Rosenthal. Pierwszym podjętym przez niego krokiem była gruntowna reorganizacja procesów projektowania, wytwórstwa i przepływów materiałowych KAHLA/Thüringen Porzellan GmbH. Poczyniono istotne inwestycje w innowacyjne maszyny produkcyjne, rozbudowę sieci dystrybucji oraz rozpoznawalność marki.

Sukces od strony magazynu
W zakładzie obowiązuje wielozmianowy tryb produkcji. Na jej najwcześniejszych etapach, zadania intralogistyczne obejmują przede wszystkim rozładunek i dowóz na linię granulatu z materiałami surowymi. Wykorzystuje się tu elektryczne wózki widłowe z przeciwwagą.

W procesie zaopatrzenia linii produkcyjnej KAHLA/Thüringen Porzellan GmbH za kluczową uznano wysoką wydajność zastosowanych maszyn oraz precyzję jazdy i obsługi ładunku, zapewniającą bezpieczeństwo pracownikom i  delikatnym towarom. W związku z tym, zdecydowano się na wykorzystanie kompaktowych wózków typoszeregu RX 50-13mówi Tobiasz Jakubczak, specjalista ds. produktu STILL Polska.Cechą RX 50-13, istotną dla płynności procesów intralogistycznych w firmie, jest długi czas funkcjonowania na jednej baterii. Energooszczędne pojazdy są zdolne do działania bez ładowania przez dwie zmiany. Odpowiednio zaplanowany harmonogram międzyładowań umożliwia pozbawioną przestojów pracę nawet przez całą dobę.

Kryterium istotnym z punktu widzenia zarządzających procesami produkcji i transportu wewnętrznego były także kwestie higieny. – Schludność strefy przepływu materiałów i stanowisk roboczych świadczy według nas o wysokiej jakości procesów – mówi Günther Klüger, szef pionu technicznego KAHLA/Thüringen Porzellan GmbH. – Dlatego wszystkie wózki widłowe pracujące wewnątrz hal wyposażyliśmy w jasne, niebrudzące opony – dodaje.
Na dalszych etapach produkcji wykorzystano elektryczne wózki paletowe niskiego unoszenia z dyszlem. Kilkusetkilogramowe prasy służące do wytwarzania porcelany o nietypowych kształtach przewożone są pomiędzy stanowiskami roboczymi przy użyciu STILL EXV 12 prowadzonego przez pieszego operatora.

WMS wśród białej porcelany
Miejscem, do którego trafiają gotowe naczynia jest tak zwany „Biały magazyn”. Służy on jako centrum dystrybucyjne dla zamówień obejmujących porcelanę bez zdobień. Stąd też pobierane są produkty kierowane do następnego etapu produkcji - strefy dekoracji. Przepływ materiałów kontroluje centralny komputer. Tu operatorzy pobierają wydruki z wytycznymi kompletacji i odznaczają skanerem przewiezione. Każdego miesiąca wykonywanych jest ponad 800 000 przemieszczeń. Dzięki aktualizacji informacji o podejmowanych działaniach, w systemie na bieżąco dostępne są dane na temat stanów magazynowych.Co specyficzne dla tej branży, w parze z dużą wydajnością musi iść niezwykła precyzja. Każda kolizja w składzie porcelany może skutkować kosztownymi stratami.

- Odpowiedzią na potrzebę dokładnego i bezpiecznego transportu są usprawnienia takie jak system Curve Speed Control, ograniczający prędkość jazdy na zakrętach, przesuw boczny oraz czułe, pozwalające na milimetrową dokładność kontrolery przemieszczeń hydraulicznychtłumaczy Tobiasz Jakubczak ze STILL Polska.

Przewaga dzięki elastyczności
Intralogistyczna flota Kahla Porzellanmanufaktur jest finansowana na zasadzie 54-miesięcznego leasingu. Pozwala to na regularne dostosowywanie parku maszynowego do zmiennych potrzeb i korzystanie przez firmę z pakietu usług dodatkowych. Koordynator usługi zbiera od operatorów informację zwrotną na temat pracy wózków i poleca produkty najlepiej odpowiadające ich wymaganiom. Umowa obejmuje również kompleksowy serwis pojazdów i stałą opiekę przypisanego partnerowi technika. W razie potrzeby, pomoc dociera na miejsce w pół godziny, zapobiegając zbędnym przestojom.
Dzięki przywództwu, wykorzystującemu innowacyjne urządzenia i nowoczesne formy finansowania, w przeciągu ostatnich 20 lat Kahla Porzellanmanufaktur przeobraziło się w nadzwyczaj sprawną instytucję, chwaloną za promowanie zrównoważonego rozwoju i szczególne osiągnięcia w dziedzinie designu.

4trucks.pl / STILL

Przeczytaj też:
Jak wdrożyć sprawny outsourcing usług w firmie transportowej?

Coraz częściej całościowa obsługa procesów transportowych jest zlecana zewnętrznemu podmiotowi. STILL stawia nowe centrum dystrybucyjne

W Hamburgu powstaje nowe Centrum Dystrybucyjne STILL o łącznej powierzchni 27 tys. m2. Wyposażenie transportowe w branży retail

Kodeks pracy i rozporządzenia dotyczące BHP jasno precyzują parametry ładunków, które mogą być przenoszone przez zatrudnione osoby. Rozwiązania STILL nagrodzone w konkursie IntraLogisteX

Pierwsza edycja brytyjskich targów IntraLogisteX zakończyła się dla firmy STILL podwójnym sukcesem. 2 nowe ciągniki linii STILL LTX

Seria STILL LTX poszerza się o dwa wyjątkowo kompaktowe i zwrotne modele: LTX 20 oraz LTX-T 04. To odpowiedź na zapotrzebowanie na oszczędne, niewielkie ciągniki elektryczne. Leasing przyszłością logistyki

Do niedawna walkę o klienta w branży intralogistycznej toczono przede wszystkim na froncie technologicznych innowacji. Wózki STILL już po testach IFOY

2 dni, 12 wózków, 22 oceniających ekspertów i ponad 80 gości - w niemieckim Osnabrück zakończono testy produktów zgłoszonych do nagrody IFOY 2015. Opinie jury wskazują na wysoki poziom innowacyjności zgłoszonych do konkursu rozwiązań. Zerowa emisja misją STILL na 2015 rok

Odpowiedzialność ekologiczna to jeden z megatrendów najsilniej oddziałujących na przemysł i branżę TSL. Nowości STILL na LogiMAT 2015

Na Targach Dystrybucji, Transportu Materiałów i Przepływu Informacji LogiMAT 2015, firma STILL zaprezentowała swoje najnowsze produkty i usługi.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL