Nie warto oszczędzać na ubezpieczeniu

Ochrona przed stratami finansowymi to jeden z kluczowych priorytetów każdej firmy niezależnie od jej branży.
Ubezpieczenie Cargo nie uchroni firmy przed przykrymi zdarzeniami, zapewni jednak rekompensatę finansową w postaci pokrycia niespodziewanych, często bardzo wysokich kosztów. Podmioty gospodarcze korzystające z usług przewoźników krajowych lub międzynarodowych, często analizują konieczność ubezpieczenia ładunków, sprawdzając czy nie jest to zbędny wydatek, czy nie wystarczy ubezpieczenie Odpowiedzialności Cywilnej Przewoźnika (OCP).
- Ubezpieczenie Cargo służy pełnemu zabezpieczeniu towarów klienta, podczas gdy ubezpieczenie OCP w swej istocie ma zabezpieczyć interes przewoźnika. Zakres polisy OCP oparty jest na Prawie Przewozowym lub Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR), istnieje więc wiele sytuacji, w których odpowiedzialność przewoźnika jest wyłączona lub ograniczona – mówi Natalia Skorupka, Specjalista ds. Zarządzania Ryzykiem i Bezpieczeństwem w DSV Road. Oznacza to między innymi, że w sytuacji w której zostanie stwierdzone, iż przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za daną szkodę, ubezpieczyciel (w ramach OCP) odszkodowania nie wypłaca.
W przypadku ubezpieczenia Cargo, by uzyskać odszkodowanie w ramach polisy wystarczy by właściciel ładunku udowodnił, że szkoda objęta ubezpieczeniem nastąpiła w czasie transportu lub w objętym polisą okresie. Dodatkowo czas jaki ma ubezpieczyciel na wypłacenie odszkodowania jest znacznie krótszy, niż w przypadku polisy przewoźnika i przeważnie pokrywa pełną wartość ubezpieczonego towaru. Kolejną korzyścią ubezpieczenia Cargo jest możliwość wykupienia pakietu w ramach którego otrzymamy rekompensatę kosztów transportu, opłat celnych i spodziewanego zysku 10 proc. towaru.
- W transporcie towarów występują zagrożenia, na które ani przewoźnik, ani klient nie mają wpływu, ale zawsze można spróbować się zabezpieczyć przed ich negatywnymi skutkami. Przykładem może być uszkodzenie w wyniku żywiołu dużej partii komponentów niezbędnych do produkcji produktu finalnego. W takiej sytuacji szybki proces odszkodowawczy polisy Cargo oraz szansa na uzyskanie pełnej wartości utraconego towaru daje możliwość wznowienia produkcji w minimalnym czasie i przy małych stratach, zarówno finansowych, jak i wizerunkowych firmy – wyjaśnia Natalia Skorupka, specjalista ds. Zarządzania Ryzykiem i Bezpieczeństwem w DSV Road. Więksi przewoźnicy w większości przypadków rekomendują dodatkowe ubezpieczenie towaru dla każdej przesyłki zwłaszcza, że stawki ubezpieczenia są atrakcyjne, a jego zakres szeroki. W tym roku w ofercie DSV pojawiły się nowe rodzaje polis cargo. Istnieje możliwość wykupienia ubezpieczenia specjalnie dla towarów wystawowych (Fairs and Exhibitions Insurance) oraz dodatkowego zabezpieczenia na czas składowania (Storage Insurance).
4trucks.pl / DSV

Ciężarówki przyjazne środowisku

Szaleństwo na punkcie Pokémonów opanowało w zeszłym roku cały świat.

Na początku przyszłego roku DSV uruchomi nowy oddział w Szczecinie, zwiększając tym samym do 15 liczbę swoich lokalizacji w Polsce.

Już od blisko dekady DSV odpowiada za obsługę logistyczną firmy Kärcher w Polsce, wspierając ją zarówno w codziennym zarządzaniu operacjami logistycznymi.

DSV Road systematycznie rozwija działalność związaną z realizacją transportów ponadgabarytowych dla swoich klientów.

Wielu wypadków, korków, strat paliwa i innych przykrych sytuacji drogowych spotykających kierowców ciężarówek można uniknąć.

Strategia omnichannel wykorzystuje połączenie wielu kanałów sprzedaży w celu zbudowania takiej oferty dla klienta, która jest idealnie do niego dopasowana.

W listopadzie br. DSV Road wdrożyło nowy serwis, którego celem jest zwiększenie podstawowej ochrony przewożonych towarów.

Rok 2015 jest czasem zmian przepisów prawnych dla branży farmaceutycznej.