Opony Goodyear w testach na oszczędność paliwa

Opony Goodyear w testach na oszczędność paliwa

Praktyczny test przeprowadzony przez niemiecką flotę Spedition Bartkowiak potwierdza oszczędnościowy potencjał opon ciężarowych Goodyear FUELMAX.

Linia efektywnych paliwowo opon Goodyear została przetestowana przez flotę Spedition Bartkowiak w warunkach drogowych. Rezultaty szeroko zakrojonego testu porównawczego jednoznacznie pokazują oszczędnościowy potencjał opon FUELMAX: pozwoliły one zaoszczędzić do 1,6 litra na 100 km w porównaniu z wydajnymi paliwowo oponami innej marki.

Z uwagi na wyniki testów, opony Goodyear FUELMAX odgrywają teraz kluczową rolę w działaniach floty na rzecz ograniczenia ogólnego zużycia paliwa do 20 lub mniej litrów na 100 kilometrów do 2020 roku. Goodyear będzie współpracować ze Spedition Bartkowiak w ramach projektu o nazwie ’20-20-20’. Spedition Bartkowiak prowadzi ten projekt we współpracy z firmą doradczą Hi-consulting. Przedsięwzięcie obejmuje wyposażenie zespołów ciągników i naczep w środki techniczne ograniczające zużycie paliwa, tak by zmniejszyć jego ogólne zużycie do poziomu mniejszego niż 20 litrów na 100 kilometrów.

- W ramach naszego rozbudowanego testu porównawczego, różni kierowcy pokonali dystans 320 tys. kilometrów po drogach publicznych na seryjnych oponach Goodyear FUELMAX oraz ‘ekologicznych’ oponach innej wiodącej marki. W trzech wykorzystanych pojazdach, opony FUELMAX przyniosły oszczędność zużycia paliwa na poziomie 1,2, 1,5 i 1,6 litra na 100 kilometrów w porównaniu z innymi oponami - wyjaśnia Andreas Manke, konsultant w firmie Hi-consulting i menedżer floty Spedition Bartkowiak - Z uwagi  na jednoznaczny wynik testów, rozpoczęliśmy sukcesywne wyposażanie całej floty Bartkowiak w opony FUELMAX. Ponadto testy w ramach programu ‘20-20-20’ będziemy prowadzić wyłącznie z użyciem opon FUELMAX z oponami Goodyear KMAX na osi podnoszonej naczepy.

Ponad 57 tys. euro oszczędności
- Paliwo to największy koszt zmienny firm transportowych i najpoważniejsze wyzwanie. Koszty paliwa stanowią obecnie nieco poniżej 30% łącznych kosztów ponoszonych przez firmę Bartkowiak – nawet przy tymczasowo niskich cenach ropy naftowej. Wszelkie działania ograniczające zużycie paliwa to wymierne oszczędności finansowe, dlatego efektywne paliwowo opony, takie jak Goodyear FUELMAX, to inwestycja, która szybko się zwraca
- wyjaśnił Andreas Manke.

Firma Hi-consulting współpracuje ze Spedition Bartkowiak od 2009 roku i w tym czasie pomogła ograniczyć średnie zużycia paliwa przez flotę o około 20 procent – po części dzięki zastosowaniu opon ciężarowych Goodyear FUELMAX. Andreas Manke dodaje: Przykładowo, zmniejszenie zużycia paliwa o 1,2 litra na 100 kilometrów w całej flocie Spedition Bartkowiak - obejmującej 38 ciągników siodłowych, które pokonują około 3,8 miliona kilometrów rocznie - przyniosłoby oszczędność 45600 litrów rocznie. Przy cenie ropy naftowej wynoszącej 1,25 euro za litr oznacza to roczną oszczędność w wysokości 57 tys. euro, co odpowiada cenie dwóch naczep.

Goodyear FUELMAX
FUELMAX to najbardziej efektywna paliwowo linia opon Goodyear. W skład rodziny FUELMAX wchodzą opony FUELMAX S na oś kierowaną, FUELMAX D na oś napędową oraz FUELMAX T dla naczep. Niski opór toczenia to najważniejsza zaleta tych opon, równocześnie mają one bardzo dobre osiągi w kluczowych obszarach, takich jak przebiegi oraz hamowanie na mokrej nawierzchni. Opony na oś napędową FUELMAX D posiadają zarówno oznaczenie M+S, jak i symbol trzech szczytów górskich oraz płatka śniegu (tj. oznaczenie ogumienia zimowego), czyli są oponami na każdą porę roku.

4trucks.pl / Goodyear

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL