Autobusy Volvo gotowe na paliwo HVO

Autobusy Volvo

Silniki Euro 6 Volvo Buses dla autobusów miejskich i międzymiastowych zostały certyfikowane do jazdy na HVO, odnawialnym paliwie, które może zastąpić standardowego diesla.

Paliwo znosi przechowywanie oraz niskie temperatury tak samo jak diesel, a przy tym pozwala na redukcję emisji dwutlenku węgla nawet do 90%.

Silniki, które zostały certyfikowane do wykorzystywania uwodornionego oleju roślinnego (HVO) to 5- i 8-litrowe silniki Euro 6*. Volvo Buses aprobuje użycie HVO również we wszystkich autobusach z silnikami Euro 5, bez zmiany długości okresu międzyprzeglądowego. Oznacza to, że większość nowszych autobusów Volvo będzie mogło od teraz jeździć na paliwie odnawialnym, które ma bardzo mały wpływ na środowisko.

- To istotny krok, dzięki któremu klienci z dostępem do HVO otrzymują możliwość znacznego zmniejszenia wpływu na środowisko przy zachowaniu tego samego poziomu niezawodności i dostępności - mówi Edward Jobson, dyrektor ds. ochrony środowiska w Volvo Buses.

Do produkcji HVO wykorzystywane są surowce odnawialne takie, jak oleje roślinne i zwierzęce, pochodzące z nasion rzepaku lub odpadów z ubojni; paliwo stanowi bezpośredni zamiennik dla standardowego diesla. W zależności od użytego surowca, redukuje emisję dwutlenku węgla od 30 do 90 procent w porównaniu do zwykłego diesla. HVO ma te same właściwości, co zwykły diesel, na przykład długość okresu przechowywania i odporność na zimno, a ponadto oba te paliwa mogą być ze sobą mieszane. HVO może być dystrybuowany z istniejących już baz paliwowych, za pomocą tych samych zasobników paliwa i dysz.

Zatwierdzenie HVO dla Volvo zostało poparte obszernymi badaniami terenowymi oraz dokładnymi badaniami wpływu paliwa na wydajność i niezawodność silnika.

* 5- i 8-litrowe silniki Euro 6 Volvo Buses są certyfikowane normą CEN TS 15940 dla paliw na bazie parafiny, która w odniesieniu do HVO obejmuje również paliwo typu diesel wytwarzane z oleju talowego oraz paliwa syntetyczne GTL.

4trucks.pl / Volvo 

Przeczytaj też:
Gaz czy biogaz?

Pojazdy na gaz stają się coraz bardziej popularne w całej Europie, ale rynki takie jak Hiszpania, Włochy, Francja, Niemcy oraz Europa Środkowo-Wschodnia wysuwają się na pierwszy plan.

Co w zamian za rosyjski gaz do napędu samochodów ciężarowych CNG LNG?

Komisja Europejska ogłasza ograniczenie zależności od rosyjskiego gazu dla transportów ciężarowych.

Profesjonalni Kierowcy - wystartowały zapisy do siódmej edycji

W ramach programu Volvo Trucks organizowane są bezpłatne szkolenia dla kierowców, którzy obecnie nie pracują w zawodzie. Zapisy do VII edycji programu właśnie wystartowały.

Co oznacza program H2-ICE

Wkrótce może się okazać, że napędy elektryczne nie spełniają oczekiwań branży transportowej i na rynku pojawi się kolejna technologia. Technologia ta nie jest niczym nowym, jednak do tej pory zdecydowanie ustępowała miejsca przekazom medialnym gloryfikującym napędy elektryczne. Obecnie wyraźniej widać wzrost zainteresowania napędem wodorowym, czego dowodem jest choćby niedawna nagroda Truck Innovation Award 2022 dla DAF'a XF Hydrogen.

Amazon zamawia IVECO S-WAY CNG

IVECO dostarczyło już pierwsza partię 216 jednostek IVECO S-WAY CNG (na sprężony gaz ziemny), kolejne 848 jednostek zostanie dostarczone w połowie 2022 roku. Oznacza to, że całkowite zamówienie wynosi 1064 ciężarówek.

Modyfikacje w silnikach Volvo Trucks

Volvo Trucks wprowadza szereg istotnych modyfikacji w swoich silnikach 11- i 13-litrowych spełniających normę emisji spalin Euro 6, których celem jest zapewnienie niższego zużycia paliwa przy jednoczesnej poprawie właściwości jezdnych.

AGROMEX z nowymi ciągnikami siodłowymi IVECO S-WAY LNG

Firma AGROMEX Wojciech i Jacek Fraszka Sp. j. odebrała pierwsze 18 ciągników IVECO S-WAY LNG z 30 sztuk zamówionych na rok 2021. Dołączą one do 20 pojazdów IVECO S-WAY LNG, które pracują już w firmie AGROMEX od 2020 roku.

IVECO S-WAY LNG dla firmy Don Trucking

Firma transportowa Don Trucking odebrała ciągniki IVECO S-WAY NP w wersji LNG wyposażone w silnik o mocy 460 KM.

Trwa boom na LNG - najnowsze dane rejestracji

Kiedy Komisja Europejska debatuje nad nowymi normami emisji spalin, większość producentów samochodów osobowych zapowiedziało całkowitą elektryfikację. Z kolei w branży transportowej trwają znaczne wzrosty w rejestracjach pojazdów zasilanych LNG.

Wyszukiwarka

Informacje