×

Ostrzeżenie

JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 49.
Autobusy Volvo

Autobusy Volvo gotowe na paliwo HVO

Silniki Euro 6 Volvo Buses dla autobusów miejskich i międzymiastowych zostały certyfikowane do jazdy na HVO, odnawialnym paliwie, które może zastąpić standardowego diesla.

Paliwo znosi przechowywanie oraz niskie temperatury tak samo jak diesel, a przy tym pozwala na redukcję emisji dwutlenku węgla nawet do 90%.

Silniki, które zostały certyfikowane do wykorzystywania uwodornionego oleju roślinnego (HVO) to 5- i 8-litrowe silniki Euro 6*. Volvo Buses aprobuje użycie HVO również we wszystkich autobusach z silnikami Euro 5, bez zmiany długości okresu międzyprzeglądowego. Oznacza to, że większość nowszych autobusów Volvo będzie mogło od teraz jeździć na paliwie odnawialnym, które ma bardzo mały wpływ na środowisko.

- To istotny krok, dzięki któremu klienci z dostępem do HVO otrzymują możliwość znacznego zmniejszenia wpływu na środowisko przy zachowaniu tego samego poziomu niezawodności i dostępności - mówi Edward Jobson, dyrektor ds. ochrony środowiska w Volvo Buses.

Do produkcji HVO wykorzystywane są surowce odnawialne takie, jak oleje roślinne i zwierzęce, pochodzące z nasion rzepaku lub odpadów z ubojni; paliwo stanowi bezpośredni zamiennik dla standardowego diesla. W zależności od użytego surowca, redukuje emisję dwutlenku węgla od 30 do 90 procent w porównaniu do zwykłego diesla. HVO ma te same właściwości, co zwykły diesel, na przykład długość okresu przechowywania i odporność na zimno, a ponadto oba te paliwa mogą być ze sobą mieszane. HVO może być dystrybuowany z istniejących już baz paliwowych, za pomocą tych samych zasobników paliwa i dysz.

Zatwierdzenie HVO dla Volvo zostało poparte obszernymi badaniami terenowymi oraz dokładnymi badaniami wpływu paliwa na wydajność i niezawodność silnika.

* 5- i 8-litrowe silniki Euro 6 Volvo Buses są certyfikowane normą CEN TS 15940 dla paliw na bazie parafiny, która w odniesieniu do HVO obejmuje również paliwo typu diesel wytwarzane z oleju talowego oraz paliwa syntetyczne GTL.

4trucks.pl / Volvo 

Przeczytaj też:
Bezpłatne szkolenie dla młodych kierowców w Wieluniu Bezpłatne, praktyczne szkolenia "Profesjonalni Kierowcy" odbędą się 21 listopada w Wieluniu. Właśnie trwają zapisy.
Profesjonalni... z kolejną akcją Rusza VIII edycja akcji Profesjonalni Kierowcy. Spinanie zestawu, podpinanie naczepy, jazdy dynamiczne po drogach, manewry i slalomy – warsztaty dla młodych kierowców.
Profesjonalni Kierowcy 2023 - trwają zapisy Właśnie ruszyły zapisy na pierwsze szkolenie VIII edycji.
Volvo Buses kończy działalność w Polsce Firma podjęła decyzję o stopniowym wygaszeniu i zamknięciu fabryki we Wrocławiu w 2024 roku.
Ciężarowe w górę W październiku 2022r. zarejestrowano 3742 nowe pojazdy użytkowe pow. 3,5 t, tj. więcej niż przed rokiem (+24,8%) i więcej o 12,4% niż we wrześniu br. jest to niewątpliwie bardzo optymistyczna wiadomość.
Pierwsze w Polsce śmieciarki zasilane skroplonym gazem ziemnym LNG Zamówione przez PGK w Śremie trzy pojazdy do zbiórki odpadów, zabudowane na podwoziach IVECOS-WAY, to pierwsze w naszym kraju tego rodzaju pojazdy zasilane LNG. Flota tego wielkopolskiego przedsiębiorstwa komunalnego wzbogaciła się także o imponujący zestaw z ciągnikiem siodłowym IVECO S-WAY, również napędzany ekologicznym LNG.
IKEA, Volvo Trucks Polska i Grupa Raben dostawy Volvo FM Electric do fabryki IKEA IKEA Industry, Volvo Trucks i Grupa Raben podpisały umowę o współpracy w zakresie zeroemisyjnego transportu towarów w Polsce.
Rusza produkcja VW Caddy z napędem CNG W zakładzie Volkswagen Poznań ruszyła produkcja kolejnej wersji modelu Caddy 5 - z napędem na gaz ziemny CNG.
Ciężarówki gazowe nie podlegają zakazowi jazdy nocnej Grupa Hegelmann złożyła zamówienie na 150 ciągników siodłowych IVECO S-WAY LNG oraz 10 ciągników siodłowych IVECO S-WAY CNG.