Wielton z nowym biurem projektowym w Gliwicach

WIELTON

Wielton SA, największy w Polsce i wiodący europejski producent naczep, we współpracy z Politechniką Śląską otworzył biuro projektowe w Parku Naukowo-Technologicznym Technopark Gliwice.

Biuro projektowe będzie wspierać transfer innowacyjnych technologii z Politechniki Śląskiej do biznesu i zwiększać konkurencyjność Wieltonu. Oprócz biura projektowego we współpracy z PŚ w roku akademickim 2015/2016 zostanie uruchomiony nowy kierunek studiów, na którym studenci będą się kształcić m.in. w obszarze konstrukcji naczep.

- Zdecydowaliśmy się na otworzenie działu innowacji, który będzie inspirował firmę nowymi pomysłami, nowym spojrzeniem na działalność. Firma się rozrasta, więc produkty muszą być konkurencyjnemówi Piotr Kowalski, dyrektor ds. Innowacji Wielton SA.

Biuro projektowe otworzone we współpracy z Politechniką Śląską będzie wspierać transfer innowacyjnych technologii z uczelni i jednostek badawczo-rozwojowych do Wieltonu. Spółka w ten sposób zamierza zwiększać swoją konkurencyjność. Jednostka, znajdująca się w Technoparku Gliwice, podlega działowi R&D spółki, który działa od kilkunastu lat.

- W biurze projektowym konstruktorzy nie mają ściśle określonego zadania – z czasem wyspecjalizują się w określonej dziedzinie. Z pewnością zależy nam na współpracy z nauką. Nie mówimy tylko o dofinansowanych projektach, ale również o efektywnym przekuwaniu wiedzy teoretycznej w praktycznąpodkreśla Mariusz Golec, Wiceprezes Zarządu Wielton SA.

We współpracy z Politechniką Śląską w roku akademickim 2015/2016 zostanie również uruchomiony nowy kierunek: Konstruowanie Mechatronicznych Układów Mobilnych. Pod tą nazwą kryje się konstrukcja naczep.

- Współpracując z Politechniką Śląską będziemy w kontakcie z młodą, twórczą kadrą inżynierską. Chcielibyśmy, aby do naszego zespołu w Wieluniu trafiło wielu zdolnych inżynierów. Pierwszy odzew na nasze oferty pracy jest bardzo dużymówi Piotr Kowalski, dyrektor ds. Innowacji Wielton SA.

W mającym powstać jeszcze w tym roku Centrum Badawczo-Rozwojowym pod Wieluniem planowane jest zatrudnienie kilkudziesięciu inżynierów. Wielton SA jako spółka ma status Centrum Badawczo-Rozwojowego, co pozwala działać mu jak jednostce naukowej i finansować prace badawczo-rozwojowe ze środków zewnętrznych, m.in. z funduszy unijnych oraz Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. W całej Polsce tylko 34 firmy są zakwalifikowane jako CBR. W Centrum Badawczo-Rozwojowym Wieltonu będzie jedyna w tej części Europy stacja do całopojazdowego badania naczepy. Będą się w niej odbywać symulacje przejazdu przez naczepę 1 mln kilometrów w warunkach drogowych. Dzięki temu przed wdrożeniem do produkcji na szeroką skalę, wytrzymałość produktów zostanie skrupulatnie zbadana, a ryzyko jakichkolwiek usterek nawet przy wieloletniej eksploatacji – wykluczone.

4trucks.pl / Wielton 

Przeczytaj też:
Sprzedaż naczep w 2021 roku z rekordowym wynikiem

Dobra passa trwa nieprzerwanie od 15. miesięcy. Przy czym od marca do sierpnia br. utrzymywał się wzrost trzycyfrowy, a od września utrzymuje się w wymiarze dwucyfrowym.

Grupa Wielton przejmuje hiszpańskiego producenta naczep Guillén

Grupa Wielton przejęła 80% udziałów w hiszpańskiej firmie Guillén Desarrollos Industriales S.L., będącej producentem naczep i przyczep o ponad 125-letniej historii. Przejęcie nastąpiło za kwotę 4,6 mln EUR, przy czym wartość ostateczna będzie znana po dokonaniu audytu wyników rocznych spółki. Przejęcie pozostałych 20% udziałów planowane jest w 2026 roku w modelu earn-out, w którym cena będzie oparta o zysk EBITDA wypracowany w 2025 roku.

Sprzedaż nowych naczep w listopadzie 2021 r

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t w listopadzie 2021r. rynek nadal dynamicznie się rozwijał - rejestracje osiągnęły 2696 szt. przy wzroście r/r o 37,1%.

Langendorf produkuje w Polsce

W dniu wczorajszym mieliśmy okazję zwiedzić nowy zakład produkcyjny firmy Langendorf i jednocześnie siedzibę spółki Langendorf Polska mieszczącej się w Wieluniu.

 

Październikowe wzrosty sprzedaży naczep

Rejestracje ciągników samochodowych, które sygnalizują z wyprzedzeniem sytuację na rynku przyczep i naczep, zwiększyły się w październiku o 22,1% r/r do poziomu 2223 szt. i jednocześnie zwiększyły się o 11,3% m/m (+223 szt.). Daje to nadzieję, że rynek przyczep i naczep będzie się również dalej rozwijał.

Naczepy - rejestracje w czerwcu 2021

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t w czerwcu 2021 r. rejestracje kontynuowały trzycyfrowy wzrost. Osiągnięty przy tym wysoki poziom jest czwartym najwyższym miesięcznym rezultatem tej kategorii po marcu i kwietniu br. oraz marcu 2019 r., od czasu kryzysu z lat 2008-2009.

Nowe naczepy u polskich przewoźników - rejestracje w maju

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t w maju 2021 r. rejestracje zwiększyły się o 189,9% r/r. do 2 673 szt.

Nowe naczepy i przyczepy odnotowują rekordy sprzedaży

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t w kwietniu 2021 r. rejestracje zwiększyły się o 274,3% r/r.

Co słychać w naczepach...

Marzec 2021 r. to kolejny dziesiąty już miesiąc z rzędu kiedy rynek tych pojazdów rośnie r/r. Tempo wzrostu wyniosło 138,3% i w dużej części jest to efekt niskiej sprzedaży z ub.r.

 

Wyszukiwarka

Informacje