Renault Trucks T Optifuel - oszczędność paliwa potwierdzona przez TUV

Renault Trucks T

Niezależna jednostka certyfikacyjna, TÜV Rheinland, uwierzytelniła fakt osiągnięcia niższego o 10,9% zużycia paliwa w pojeździe Renault Trucks T Optifuel, w porównaniu ze standardowym modelem T model, przez kierowców, którzy odbyli szkolenie Optifuel Training.

Po kilku miesiącach promowania i sprzedaży modelu T w konfiguracji Optifuel, Renault Trucks, przekonane o potencjale tej oferty pod względem redukcji zużycia paliwa, poprosiło niezależną instytucję TÜV Rheinland o dokonanie pomiarów i poświadczenie możliwych do uzyskania oszczędności. W związku z tym TÜV Rheinland przeprowadziła serię testów mających zweryfikować ekonomikę paliwową Renault Trucks T Optifuel. Testy wykazały, że w porównaniu z konfiguracją standardową, Renault Trucks w wersji Optifuel zużyło o 10,9% mniej paliwa. Fakt ten został potwierdzony stosownym certyfikatem.

Wynik ten, uzyskany i uwierzytelniony przez niezależną instytucję, pokazuje korzyści, na jakie mogą liczyć nasi klienci, jeżeli wybiorą Renault Trucks T Optifuelwyjaśnia Bruno Blin, prezes Renault Trucks. – Naturalne cechy modelu T, w połączeniu z pakietem aerodynamicznym i inteligentną technologią, zapewniają znaczne zmniejszenie kosztów paliwa, a tym samym wzrost rentowności transportu.

OfertaT Optifuel ma charakter kompleksowy. Obejmuje pojazd zoptymalizowany pod kątem oszczędzania paliwa oraz szkolenie kierowców Optifuel Training, prowadzone przez instruktorów Renault Trucks. Podczas testu rolę pojazdu porównawczego pełnił standardowy model T bez wyposażenia dodatkowego, zaś prowadzący go kierowcy nie otrzymali żadnych wskazówek dotyczących ekonomicznej jazdy.

Na potrzeby badania TÜV Rheinland wybrała dwóch doświadczonych kierowców, reprezentujących umiejętności typowe dla grupy kierujących długodystansowymi pojazdami ciężarowymi. Renault Trucks ciągniki siodłowe z naczepami i udostępniło swoich instruktorów. Pojazdami testowymi były dwa egzemplarze Renault Trucks T 4x2 napędzane silnikiem Euro 6 DTI 11 o mocy 430 KM, wyposażone w przekładnię główną o przełożeniu 2,64. Jeden z nich był modelem „standardowym”, podczas gdy drugi został wyposażony w pakiet Optifuel.

W dniu poprzedzającym próbę przedstawiciele TÜV Rheinland dokonali szczegółowego przeglądu obydwu zestawów drogowych, zwłaszcza pod kątem stopnia zużycia opon, ciśnienia w oponach, masy własnej i charakterystyki technicznej. Wersja Optifuel Renault Trucks T jest standardowo wyposażona w pełny pakiet aerodynamiczny (regulowany spoiler dachowy, spoilery boczne kabiny, przedłużenia spoilerów bocznych i spoilery międzyosiowe) zmniejszający opór powietrza. Posiada również pakiet Fuel Eco, wzbogacający pojazd o szereg inteligentnych technologii (ogranicznik przyspieszenia, tempomat eco-cruise z funkcją wolnego koła Optiroll, sprężarkę ze sprzęgłem, pompę wspomagania o zmiennym wydatku oraz funkcję automatycznego wyłączania silnika). Domyślna prędkość maksymalna dla tej wersji wynosi 85 km/h.

Swoje pomiary TÜV Rheinland prowadziła na typowej trasie międzyregionalnej o długości 200 km. Każdy z pojazdów był obciążony łączną masą 32 ton. Pierwszego dnia obydwaj kierowcy dwukrotnie przebyli trasę testową, zamieniając się pojazdami przed drugim przejazdem. Dzięki temu wyeliminowano wpływ indywidualnego stylu jazdy na wyniki. Następnego dnia obydwaj przeszli szkolenia Optifuel Training pod kierunkiem eksperta Renault Trucks. I wreszcie, trzeciego dnia kierowcy ponownie pokonali trasę testową, tym razem wykorzystując umiejętności nabyte podczas szkolenia.

Rygorystyczna procedura, zastosowana przez TÜV Rheinland, pozwoliła ocenić wydajność poszczególnych pojazdów wynikającą z ich cech, a jednocześnie wyeliminować wpływ czynników zewnętrznych, takich jak temperatura otoczenia, różnice w oporze toczenia obydwu naczep czy aktualnie panujące warunki drogowe, na zużycie paliwa.
Po zakończeniu jazd testowych eksperci TÜV Rheinland stwierdzili i poświadczyli, że w Renault Trucks T Optifuel zużycie paliwa było o 10,9% mniejsze niż w standardowym Renault Trucks T.

4trucks.pl / Renault Trucks

Przeczytaj też:
Renault Trucks na drodze do elektromobilności

Renault Trucks w 2021 r. dostarczyło 249 elektrycznych samochodów ciężarowych i zamówiono kolejne 613 sztuk.

T Robust 13L - specjalna wersja Renault Trucks

Renault Trucks przedstawiło specjalną edycję ciężarówki, sygnowaną znakiem T Robust 13L. Jest to kontynuacja edycji specjalnych - poprzednia T 01 Racing zdobyła duże uznanie klientów.

Nowe Renault Trucks T520 High we flocie brytyjskiego przewoźnika

Inverdell Ltd, brytyjski przewoźnik z Cairndow, specjalizujący się w transporcie ryb w warunkach kontrolowanej temperatury, zakupił dwa nowe ciągniki siodłowe Renault Trucks T520 High.

Ponowny wzrost liczby nowych samochodów ciężarowych

We wrześniu 2021 r. zarejestrowano 2781 wszystkich rodzajów pojazdów użytkowych pow. 3,5 t, to 32,4% więcej niż przed rokiem i więcej niż w sierpniu br. (+37,5%).

Renault Trucks z trzecią elektryczną ciężarówką

Oprócz modeli Renault Trucks D ZE i D Wide ZE o masie 16 i 26 ton, produkowanych seryjnie od 2020 roku, dostępny jest już model D Wide ZE o masie 19 ton. Producent oferuje również szerszą gamę rozstawów osi dedykowanych do zabudów chłodniczych.

Elektryczna ciężarówka Renault Trucks z kabina Low Entry

Wraz z europejską prezentacją modelu D Wide Z.E. LEC (Low Entry Cab) powiekszyła sie gama elektrycznych Renault Trucks.

Jakie nowości w gamie ciężarówek Renault Trucks modeli T, T High, C i K?

Już za dziesięć dni Renault Trucks zaprezentuje ewolucję gamy ciężarówek modeli: T, T High, C i K.

Renault Trucks - program nowych ciężarówek długodystansowych na 2021 rok

Renault Trucks zmienia swoje pojazdy modele: T, T High, C i K w 2021, wprowadzając szereg ważnych zmian.

Scania dołącza do producentów oferujących asystenta bocznego skrętu i asystenta cofania

Nowością w ofercie jest Scania Preview Sentry Radar, asystent cofania do identyfikacji zagrożeń z tyłu pojazdu.

 

Wyszukiwarka

Informacje