Solaris Trollino numer 1001 będzie jeździć w Gdyni

Solaris Trollino numer 1001 będzie jeździć w Gdyni

W ostatnich tygodniach fabrykę Solarisa opuściły dwa wyjątkowe trolejbusy - Trollino z numerem 1000, który trafił do austriackiego Salzburga, a także trolejbus numer 1001, zbudowany dla gdyńskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej.

W dniu 24 kwietnia w Gdyni odbyło się uroczyste przekazanie wyposażonego w najnowsze technologie jubilata.

Do Gdyni, zgodnie z zawartym kontraktem, dostarczone zostały dwa całkowicie niskopodłogowe Trollino 12. Największą zaletę gdyńskich trolejbusów stanowi system pozwalający na autonomiczną jazdę, bez konieczności korzystania z sieci trakcyjnej, na dystansie do 15 kilometrów. Jest to możliwe dzięki bateriom litowo-jonowym, ładowanym podczas jazdy za pośrednictwem trakcji. Energia w bateriach może być również uzupełniana z zewnętrznego źródła zasilania. Oprócz tego trolejbusy wyposażono w system rekuperacji, który pozwoli im odzyskiwać energię elektryczną w procesie hamowania, co obniży koszty ich eksploatacji.

Ponadto w Solarisach Trollino 12 dla Gdyni zastosowano szereg rozwiązań podnoszących komfort użytkowania pojazdu: klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, system monitoringu, a także kamerę cofania i LED-owe światła do jazdy dziennej. Jako jednostkę napędową trolejbusu wykorzystano silnik trakcyjny o mocy 175 kW. Osprzęt elektryczny dostarczyła polska firma Medcom.

- Jestem bardzo dumny z faktu, że współpraca pomiędzy Solarisem a PKT Gdynia układa się tak pomyślnie. Jej początki sięgają 2001 roku, kiedy to powstał nasz pierwszy trolejbus. Prezentowane dziś Trollino to przykład możliwości technologicznych, jakimi dysponuje Solaris w obszarze elektromobilności. Dzięki zamontowanym bateriom pojazd może wozić pasażerów również poza siecią trakcyjną. W ten sposób niewątpliwe zalety trolejbusów zostały z powodzeniem połączone z atrybutami autobusów bateryjnych - powiedział Zbigniew Palenica, Członek Zarządu firmy Solaris obecny na uroczystym przekazaniu trolejbusów w Gdyni.

Prezentacja trolejbusu numer 1001 była także okazją do przypomnienia pierwszego egzemplarza Solarisa Trollino zakupionego przez PKT Gdynia w 2001 roku. Blisko 15-letnia współpraca między PKT Gdynia a Solarisem zaowocowała dostawami obejmującymi łącznie 54 trolejbusów w wersji 12-metrowej.

Gdyńskie przedsiębiorstwo komunikacji nie tylko inwestuje w nowoczesny tabor, ale również nieustannie rozwija trolejbusową sieć, zapewniając gdynianom coraz lepszy dostęp do przyjaznych dla środowiska pojazdów. Działania te są wysoko oceniane przez Komisję Europejską, która uhonorowała Gdynię prestiżową nagrodą Regiostars 2014 za projekt proekologicznego transportu publicznego. Ostatni zakup dwóch nowoczesnych trolejbusów towarzyszy wydłużeniu trasy nr 21, która od maja będzie prowadziła aż do Gdyńskiego Akwarium.


4truckspl / Solaris Bus & Coach SA

Przeczytaj też:
Solaris konstruuje dwuprzegubowy autobus elektryczny

Solaris wspólnie z Politechnikami Poznańską i Warszawską konstruuje dwuprzegubowy autobus elektryczny. Solaris Urbino 18,75 electric z ogniwem wodorowym

W najnowszych autobusach elektrycznych marki Solaris do wytwarzania energii zastosowano wodorowe ogniwa paliwowe. Solange Olszewska najlepszym menedżerem roku 2014

Solange Olszewska, właścicielka i Prezes Zarządu firmy Solaris Bus & Coach S.A., została wybrana "Najlepszym Menedżerem roku 2014". Hanower zamawia elektryczne autobusy Solaris

W dniu 5 grudnia 2014 roku Solaris Bus & Coach podpisał z hanowerskim przedsiębiorstwem komunikacji publicznej üstra Hannoversche Verkehrsbetriebe kontrakt na dostawę trzech autobusów Solaris Urbino 12 electric. Innowacyjne trolejbusy Solarisa pojadą do Esslingen

Kontrakt na dostawę czterech innowacyjnych trolejbusów Trollino 18,75 MetroStyle został podpisany przez konsorcjum Solaris Bus & Coach S.A. i niemieckiego Vossloh Kiepe ze spółką przewozów miejskich Städtischer Verkehrsbetrieb Esslingen (SVE). Solaris dostarczy 24 trolejbusy do Budapesztu

Solaris zbuduje elektryczne pojazdy dla Budapesztu we współpracy ze Škodą Electric. Polski autobus elektryczny marki Solaris na ulicach Jaworzna

Przedstawiciele Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w Jaworznie i Solaris Bus & Coach S.A. podpisali dzisiaj umowę obejmującą dostawę dwunastometrowego autobusu elektrycznego. InnoTrans 2014 - Solaris Urbino 18 electric

Rosnące doświadczenie Solarisa w produkcji i eksploatacji autobusów elektrycznych pozwala na dalszy, dynamiczny rozwój tej gamy pojazdów. InnoTrans 2014 - Solaris Tramino Braunschweig

W trakcie ostatnich dwóch miesięcy Solaris dostarczył do Brunszwiku pierwsze tramwaje Tramino.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL