Innovation in Construction
W dniu 28 kwietnia br. rozpoczyna się cykl prezentacji samochodów ciężarowych Volvo do zastosowań budowlanych. Uwaga tych spotkań koncentruje się na innowacyjnym rozwiązaniu Volvo - potrójnej osi zespolonej Tridem.
- Volvo FMX nadaje segmentowi transportu budowlanego wyrazistą tożsamość, a jego wytrzymałość, właściwości jezdne, innowacyjne rozwiązania wspierające wydajność kierowcy powodują, że nasz samochód do zastosowań budowlanych spełnia najwyższe wymagania klientów z tego sektora - mówi Paweł Węcłowski, dyrektor sprzedaży Volvo Trucks Poland.
W trakcie prezentacji, które odbędą się w 10 lokalizacjach w Polsce, klienci będą mieli okazję zobaczyć oraz przetestować samochody Volvo FMX, z potrójną osią zespoloną TRIDEM, z zabudowami KH-KIPPER oraz Volvo FH z zabudową hakową firmy HIAB z układem szybkiego ładowania kontenera.
Innowacja Volvo Trucks - potrójna oś zespolona TRIDEM
Potrójna oś zespolona Tridem to innowacyjne rozwiązanie opracowane przez Volvo.
Podwozie Volvo FMX 8x4 z pojedynczą osią przednią może być wyposażone w potrójną tylną oś zespoloną z zawieszeniem pneumatycznym, której wleczona oś składowa jest skrętna, sterowana elektro-hydraulicznie. Rezultatem tego jest niespotykanie mała średnica zawracania, co zdecydowanie ułatwia sprawne manewrowanie pojazdem, szczególnie w ciasnym terenie. Przekłada się to na oszczędność czasu kierowcy i mniejsze zużycie pojazdu oraz paliwa.
Inne zalety osi Tridem:
- podniesienie osi wleczonej skutkuje mniejszym zużyciem opon i paliwa, a pojazd zwiększa uniwersalność zastosowania
- zawieszenie pneumatyczne zapewnia optymalny rozkład nacisków na osie, co oznacza lepsze właściwości trakcyjne; aby zwiększyć je jeszcze bardziej, kierowca ma możliwość korygowania rozkładu obciążenia
- posiada doskonałą stabilność podczas podnoszenia skrzyni ładunkowej
- oś zespolona Tridem ma nośność max do 36t
- zawieszenie pneumatyczne powoduje, że Volvo FMX posiada "płaską linię brzucha": żaden z istotnych podzespołów nie znajduje się poniżej osi ani nie wystaje poza obrys tylnich opon
- zwiększony prześwit stanowi istotną przewagę w wymagającym terenie.
4trucks.pl / Volvo Group Trucks Poland