Ponad 30% udziału Continental w europejskim rynku pierwszego wyposażenia

Ponad 30% udziału Continental w europejskim rynku pierwszego wyposażenia

Rok 2014 był dla firmy Continental, jako dostawcy opon do pierwszego montażu, bardzo udany.

Przyczyniły się do tego wysokie wyniki sprzedaży ogumienia zarówno w Europie, jak i w Azji. Koncern oferuje szeroki wybór oryginalnych opon i jest w stanie opracować odpowiednie rozwiązania konstrukcyjne niemal dla każdego typu pojazdu. Opony Continental można było podziwiać na samochodach pokazowych niemal wszystkich europejskich marek prezentowanych podczas targów Genewa Motor Show.

W Europie kolejne modele opon Continental zostały zatwierdzone do pierwszego montażu w niemal wszystkich segmentach aut - od samochodów ultra kompaktowych po luksusowe limuzyny. Jednocześnie firma podpisała nowe kontrakty w krajach azjatyckich; w tym, po raz pierwszy, z producentami chińskimi.

Continental uzyskał także najwyższy wskaźnik pod względem częstotliwości montowania opon w samochodach pokazowych na targach "Genewa Motor Show”. Opony tej marki można było podziwiać w samochodach niemal wszystkich europejskich marek. Również na przyjętych z entuzjazmem nowościach rynkowych, m.in. Audi R8 e-tron, A3 e-tron czy hybrydach Mercedesa klasy V i Volkswagena Golfa. Podobnie jak w przypadku luksusowych sedanów Rolls Royce, off-roadowych Land Rover czy aut elektrycznych Tesla. Mniej ekskluzywne samochody osobowe - nowe modele Opla w segmentach aut miejskich i kompaktowych, auta marek Peugeot czy Renault, m.in. nowy SUV Kadjar oraz nowa Skoda Superb - również zostały wyposażone w opony Continental. Zainteresowani oponami zwiedzający mogli zauważyć produkty tej firmy nie tylko na wyposażeniu producentów europejskich, lecz również azjatyckich. Takie modele jak nowy Hyundai ix 20 czy Suzuki S-Cross wystawione były także na oponach Continental.

Tradycyjnie silna pozycja wśród europejskich producentów
Już od wielu lat Continental zajmuje silną pozycją wśród wielu europejskich producentów aut.

- Obecnie posiadamy ponad jedną trzecią europejskiego rynku pierwszego montażu opon w samochodach osobowych. Opracowywanie modeli opon dla tak różnych typów aut niezmiennie pozostaje sporym wyzwaniem dla naszych inżynierów i wymaga od nich dużo pracy - powiedział Karlheinz Evertz, który w Continental kieruje międzynarodowym działem zajmującym się pierwszym wyposażeniem dla samochodów osobowych i lekkich ciężarówek.

Continental dostarcza zarówno oryginalne wyposażenie producentom samochodów, jak i zaopatruje rynek posprzedażowy. Wielu spośród producentów aut z wyższej półki dodaje z boku symbole, które informują, że dany model opon został przez nich zatwierdzony do produkcji.

Produkty marki Continental znalazły uznanie również w oczach producentów amerykańskich. Firma zaspokaja popyt około jednej szóstej rynku pierwszego wyposażenia. Z kolei w Azji Continental zaopatruje już nie tylko producentów japońskich i koreańskich, lecz od jakiegoś czasu również chińskich. Większość modeli opon trafiających na azjatycki rynek produkowana jest w fabryce w chińskim mieście Hefei. Produkując opony "wewnątrz rynku i na ten rynek", firma wyeliminowała problem kosztownego i skomplikowanego transportu opon do Chin z Europy czy ze Stanów Zjednoczonych.

Indywidualne rozwiązania dla różnych producentów
W ciągu ostatnich lat producenci aut oczekują coraz więcej od dostawców opon, a eksperci Continental stale pracują nad tym, aby wyprzedzić potrzeby rynku. Opracowana przez nich technologia ContiSeal, została wykorzystana przez jednego z wiodących producentów aut. Jest to system automatycznego uszczelniania opon w przypadku drobnych przebić bieżnika. Opony wyprodukowane w technologii ContiSeal, we wnętrzu których użyty został specjalny materiał zapewniający niskie poziomy hałasu generowanego w środku pojazdu, zdobyły zaufanie również kilku innych twórców samochodów.

Ponadto producenci aut coraz większą wagę przywiązują do łatwych w identyfikacji oznaczeń nowych opon. Na przykład Audi oznacza swoje opony literami AO (Audi Original), Mercedes - MO, podczas gdy BMW używa do tego celu gwiazdki. Takie oznaczenia to okazja do pozycjonowania swojej marki również w obrębie opon oraz do umieszczania informacji o różnych właściwościach dotyczących osiągów.


4trucks.pl / Continental Opony Polska

Przeczytaj też:
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
Jest już nowy Mercedes-Benz eSprinter Dwa rodzaje i dwie długości nadwozia, trzy pojemności akumulatorów i duża ładowność stanowią podstawę dla licznych wariantów nadwozia i sprawiają, że nowy eSprinter może stać się idealnym dużym vanem.
Solidaris odbiera pierwsze elektryczne Volvo FM Volvo Trucks Polska dostarczyło pierwsze dwa elektryczne ciągniki siodłowe Volvo FM do firmy –Solidaris Sp. z o.o.
Pierwszy MAN eTruck sprzedany w Polsce W piątek 19 stycznia 2024 r. w Krakowie została podpisana pierwsza w Polsce umowa sprzedaży w pełni elektrycznej ciężarówki MAN eTruck.
Rozpoczęcie sprzedaży nowego eSprintera i Sprintera Mercedes-Benz eSprinter o zasięgu do 440 kilometrów.
Samochody elektryczne i inne paliwa alternatywne W 2023r zarejestrowano niemal 224 tys. pojazdów z alternatywnymi napędami dla wszystkich kategorii rynku, co oznacza wzrost o 34%.