System viaTOLL może obsłużyć znacznie więcej transakcji

System viaTOLL może obsłużyć znacznie więcej transakcji

System poboru opłat viaTOLL funkcjonuje aktualnie na wybranych odcinkach autostrad, dróg ekspresowych i krajowych, zarządzanych przez Generalną Dyrekcje Dróg Krajowych i Autostrad.

Marek Cywiński, dyrektor generalny Kapsch Telematic Services, deklaruje, że włączenie do systemu autostrad zarządzanych przez koncesjonariuszy jest możliwe i nie obciążyłoby dodatkowo systemu.

- Docelowo zakładamy, że system viaTOLL obejmie 7 tys. km dróg. On jest przystosowany do przetwarzania znacznie większej liczby transakcji niż w tej chwili. Obecny poziom to 1,5-2 mln transakcji dziennie - poinformował Marek Cywiński podczas debaty "Czy problem korków na polskich autostradach można rozwiązać?".

Dyrektor generalny firmy Kapsch Telematic Services dodał, że transakcje dokonywane na autostradzie A4 zarządzanej przez Stalexport Autostrada Małopolska dotyczą około 36 tys. pojazdów i jest to kilkadziesiąt tysięcy operacji dziennie. - To nie zrobi dla systemu żadnego dodatkowego obciążenia - zapewnia Marek Cywiński.

Jego zdaniem pozbawione sensu jest budowanie całego back office’u dla obsługi koncesjonowanych odcinków autostrad. Już teraz Kapsch posiada ponad 200 punktów obsługi klienta, a budowa od nowa kolejnej sieci dla obsługi koncesjonariuszy to działanie nierozsądne.

- W przeszłości Stalexport Autostrady miał koncepcję, by stworzyć własny system elektroniczny, ale odstąpił właśnie z tego względu. Zbudowanie całej sieci dystrybucji ogólnopolskiej dla jednego odcinka autostrady mija się z celem. Ten system jest - wspomniał Marek Cywiński, mając na myśli sieć dystrybucji dla systemu viaTOLL.

Marek Cywiński zaznaczył, że system viaTOLL przyniósł do tej pory Skarbowi Państwa ponad 4 mld zł i jest pokazywany w innych państwach jako wzór i przykład sukcesu. - Efektywność systemu jest nieporównywalna z tym, co funkcjonowało wcześniej - dodał.


4trucks.pl / rynekinfrastruktury.pl

Przeczytaj też:
GITD właścicielem Krajowego Systemu Poboru Opłat

Od 3 listopada 2018 r. poborcą opłaty elektronicznej staje się Główny Inspektor Transportu Drogowego. Zmienia się operator, ale nie zmieniają się zasady użytkowania systemu.

S8 do Białegostoku już otwarta

Już od dziś (piątek) kierowcy pojadą pełną parą z Warszawy do Białegostoku.

Rosnące koszty konserwacji

Przewoźnicy zapłacą więcej za przejazd francuskimi autostradami

Kapsch unowocześni system GO Maut

Kapsch wygrał kontrakt na modernizację infrastruktury systemu poboru opłat drogowych w Austrii. Kolejne drogi krajowe z nośnością 11,5 t od 2017 roku

W momencie wejścia zmian pojazdy o nośności 11,5 tony będą mogły poruszać się po 50 procentach dróg krajowych. Kapsch największym operatorem systemów poboru opłat drogowych w Polsce

Firma Kapsch Telematic Services, operator elektronicznego systemu poboru opłat drogowych viaTOLL, przejęła od Egis Road Operation Polska zarządzanie manualnym systemem poboru opłat na autostradzie A4. viaAUTO sposobem na wakacyjne korki

Z roku na rok rośnie liczba samochodów poruszających się po polskich drogach. Gminy przestaną płacić za oświetlenie dróg ekspresowych

Projekt nowelizacji ustawy Prawo energetyczne jest zdecydowanie krokiem w dobrą stronę. Karta karcie nierówna - jak wybrać najlepszą kartę paliwową?

Firmy, bez względu na wielkość floty oraz rodzaj i zasięg prowadzonej działalności, decydują się na korzystanie z kart paliwowych.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL