Technologia NASA w służbie DSV

Technologia NASA w służbie DSV

DSV, jako pierwszy globalny operator logistyczny, wdrożyło w swoich naczepach technologię Ultraseal, zapobiegającą przypadkom przebicia opon aż w 90 proc.

Takie rozwiązanie pozwoli zapewnić operatorowi terminową dostawę towaru, niezależnie od tego, jakie niespodzianki mogą wydarzyć się w drodze towaru do miejsca docelowego.

Technologia Ultraseal została pierwszy raz wykorzystana przez NASA w 1969 roku do stworzenia nieprzebijalnych opon łazików księżycowych. W kolejnych latach opony wypełnione substancją zapobiegającą przebiciom były z powodzeniem wykorzystywane m.in. przez amerykańską marynarkę. Obecnie, wraz z pozyskaniem przez DSV licencji na wykorzystanie tej technologii w Europie, firma jako pierwszy globalny operator logistyczny wdroży ją w swoich naczepach.

- Problemy z przebitą oponą stanowią blisko 2 tys. przypadków rocznie w naszym transporcie drogowym. Każdy taki przypadek może niekorzystnie wpłynąć na terminowość naszego serwisu oraz generuje dodatkowe koszty - mówi Piotr W. Krawiecki, Prezes Zarządu DSV Road.

- Koszt wymiany opony na francuskiej autostradzie to aż 1,5 tys. euro. Co za tym idzie, perspektywa obniżenia liczby przebitych opon oraz ograniczenie ich wymiany do cyklu pięcioletniego sumują się do oczywistego rachunku na korzyść Ultraseal - mówi Flemming Steiness z DSV Equipment Centre.

Warto dodać, że wspomniany wypełniacz opon obniża również ich temperaturę podczas jazdy, dzięki czemu nie tylko pomaga utrzymać optymalne ciśnienie w oponach oraz zwiększa ich żywotność o ponad ¼, ale także wpływa na obniżenie kosztów paliwa.

- Wykorzystanie technologii Ultraseal to korzyści dla nas i korzyści dla klientów. Z niecierpliwością będziemy czekali na wdrożenie tego rozwiązania również w Polsce. W pierwszej kolejności w nowe opony będą wyposażane najnowocześniejsze naczepy w naszej flocie oraz wszystkie te, które w najbliższym czasie do niej dołączą - mówi Piotr W. Krawiecki, Prezes Zarządu DSV Road.


4trucks.pl / Grupa DSV

Przeczytaj też:
Wielton z ofertą systemów wymiennych Spółka Wielton, polski producent naczep i przyczep, poszerzył swoją ofertę o kolejne pojazdy.
Wielton z unikalną ofertą finansowania Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom przewoźników, spółka Wielton oferuje możliwość nabycia nowych pojazdów w leasingu, w oparciu o atrakcyjne warunki finansowania udzielone przez PKO Leasing.
Producent naczep ostrożnie o inwestycjach w 2024 roku Grupa Krone może uznać rok 2023 za udany, jednak szefowie firmy są pełni obaw.
Firma Schmitz Cargobull nagrodził Partnerów serwisowych roku 2023 W tym roku nagroda Service Partners of the Year 2023 zostanie wręczona w 33 krajach.
Grupa Wielton gra z WOŚP i zaprasza do licytacji Tradycyjnie Grupa wspiera zbiórkę Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, której tegorocznym mottem jest „Tu wszystko gra OK!”.
Telematyka Schmitz Cargobull we wszystkich naczepach TIP Grupa TIP, jeden z wiodących dostawców wynajmu, leasingu i serwisu naczep w Europie, oraz Schmitz Cargobull, największy europejski producent naczep, podpisały umowę, aby wyposażyć 2500 naczep w systemy telematyczne. Modernizacje sprzętu TrailerConnect® obejmują pojazdy wszystkich typów przyczep i producentów.
Wielton inwestuje w kolejny zakład produkcji naczep W celu usprawnienia procesu produkcyjnego oraz poprawy wydajności Wielton zbudował kolejny zakład w Wieluniu.
Wielton na tegorocznych targach TransLogistica Firma Wielton po raz pierwszy zaprezentuje się na targach TransLogistica Poland w Warszawie.
Nowa Strategia Grupy Wielton na lata 2023 – 2027 Zgodnie ze Strategią rozwoju na lata 2023–2027 skonsolidowane wolumeny sprzedaży, z uwzględnieniem fuzji i przejęć, wyniosą w 2027 r. ok. 45 tys. sztuk pojazdów w porównaniu do poziomu 23,2 tys. sztuk w 2022 r. (wzrost o 93 proc.).